Verde pentru angajaţi, pentru clienţi şi pentru mediu
Printre primele iniţiative „verzi”, demarate începând cu anul 2005, se numără programul de colectare şi reciclare a hârtiei, a plasticului, a cartuşelor de imprimantă şi a altor echipamente de reţea, „înverzirea” parcului auto prin înlocuirea autoturismelor cu unele mai puţin poluante, închiderea automată a calculatoarelor şi reducerea consumului de energie electrică din reţea.
Dintre iniţiativele interne, unul dintre cele mai îndrăgite programe pentru protejarea mediului înconjurător este „Biciclete cu cravată”, desfăşurat în parteneriat cu Green Revolution. Mai exact, din 2010 angajaţii Orange au la dispoziţie biciclete pe care le pot folosi pentru a parcurge drumul de acasă la birou, pentru a merge la întâlniri sau în pauza de masă. Iniţial proiectul a inclus două centre din Bucureşti de unde se puteau închiria bicicletele gratuit, iar din 2011 s-a extins la un al treilea sediul din capitală, precum şi în Cluj Napoca şi Timişoara.
Fiecare centru are între 5 şi 15 biciclete care pot fi utilizate de către angajaţi. În primul an bicicletele au fost folosite de peste 800 de ori, de aproximativ 200 de angajaţi, cifrele crescând progresiv de la an la an. Pe lângă această iniţiativă „verde” a companiei în care se implică în mod direct, angajaţii participă frecvent şi la acţiuni de reîmpădurire sau ecologizare a spaţiilor verzi din diverse oraşe din ţară. „Ni s-a întâmplat deseori să lansăm proiecte care au fost iniţiate de către colegi. Unul dintre acestea a fost campania «Plastic is not fantastic» , propusă de către colegii din departamentul Juridic – o iniţiativă internă ce a avut ca primă componentă conştientizarea efectelor negative ale plasticului nereciclat şi o a doua componentă, cea colectare şi reciclare a plasticului”, spune Veronica Dogaru, Corporate Communication Manager. De altfel, angajaţii Orange pot înscrie ei înşişi acţiuni de voluntariat la care doresc să participe cu sprijinul companiei pe platforma internă de voluntariat.
Tot pentru protejarea mediului, mai ales pentru reducerea consumului de CO2, la finalul anului 2009, compania a început procesul de înlocuire a autovehiculelor din flota proprie cu noi modele care consumă mai puţin combustibil şi emit cu 30% mai puţin dioxid de carbon decât cele vechi. Astfel, au fost înlocuite automobile cu motorizare pe benzină de 2 litri şi emisii de CO2 de 198 g/ km cu automobile cu motor diesel de 1,8 litri şi emisii de CO2 de 139 g/km. Totodată, în ultimii ani, parte din echipamentul de reţea a fost înlocuit pentru a reduce consumul de energie. Un exemplu relevant este proiectul de înlocuire a aparatelor de aer condiţionat existente în reţea cu unele mai performante bazate pe tehnologie free-cooling. Cele noi consumă mai puţin cu până la 5.000 kw/an şi reduc emisiile de CO2.
„Protejarea mediului înconjurător va rămâne unul dintre principiile Orange de responsabilitate socială şi vom avea în plan astfel de proiecte şi în viitor. Fie că vorbim de produse şi servicii dedicate, de programe pe care le vom susţine prin sponsorizări sau voluntari sau de acţiuni interne, obiectivul nostru rămâne acelaşi, de a controla şi a reduce impactul asupra mediului”, adaugă Veronica Dogaru.
Buy Back pentru telefoane
Prin programul Buy Back, compania Orange oferă vouchere de reducere de până la 350 de euro pentru telefonul vechi al clientului, voucher ce poate fi folosit pentru cumpărarea de telefoane sau accesorii noi. Cum funcţionează programul? Dacă valoarea telefonului funcţional este până în 10 euro, se oferă o reducere de 10 euro pentru abonamentele individuale pentru noul telefon cumpărat împreună cu activarea sau prelungirea contractului pe 24 de luni. Din 7 aprilie există şi o ofertă specială pentru smartphone-urile aduse de clienţi prin programul Buy Back, respectiv la cumpărarea unui smartphone 4G se aplică o reducere suplimentară de 30 de euro, iar pentru achiziţia iPhone 5C/5S sau Blackberry, o reducere suplimentară de 50 de euro faţă de evaluarea telefonului. Proiectul BuyBack a început în 2010, iar în 2013 numărul telefoanelor colectate a crescut cu peste 60% comparativ cu numărul celor din 2012. De asemenea, telefoanele care nu mai sunt în stare de funcţionare sunt colectate şi se reciclează în conformitate cu normele în vigoare.
Articol preluat din Revista Cariere de aprilie. Pentru detalii legate de abonare, click aici