Manuela Furdui: ”Pentru mine, scopul leadership-ului este de a crește lideri, nu simpli followers”
Piața de servicii profesionale din România a înregistrat, la începutul acestui an, un succes remarcabil. FiNEXPERT, una dintre cele mai mari companii românești, care furnizează servicii integrate de contabilitate, salarizare, audit, consultanță și taxe, și BOSCOLO, companie internațională de consultanță, contabilitate și audit, membră a rețelei Crowe Global, și-au unit forțele, reușind astfel să ofere clienților lor un portofoliu mult mai vast de servicii, o echipă extinsă și o prezență locală mai puternică. Conform cifrei de afaceri, fuziunea dintre FiNEXPERT și BOSCOLO va situa compania nou formată pe poziția 6 la nivel național în topul firmelor de consultanță, contabilitate și audit.
Grupul FiNEXPERT – BOSCOLO, reunit sub numele Crowe România, va avea o cifră de afaceri anuală de aproximativ 9 milioane de EURO. Cei 230 de specialiști vor lucra pentru 1.000 de clienți locali și internaționali, oferindu-le soluții adaptate nevoilor și consultanță multi-lingvistică. ”Mai puternici împreună” este motivația din spatele acestui pas din viața celor două companii.
”Viziunea comună ne-a ghidat pașii și ne-a făcut să realizăm că o astfel de fuziune ne-ar putea face mai puternici. Ne leagă același set de valori, iar această uniune FiNEXPERT – BOSCOLO nu face altceva decât să răspundă nevoii de consolidare a pieței de servicii profesionale din România, în continuare destul de fragmentată.
În plus, această fuziune reprezintă întărirea poziției pe piață a companiilor noastre, devenind astfel un jucător important în piața serviciilor de contabilitate, audit și consultanță fiscală”, a precizat Manuela Furdui, Managing Partner Crowe România, unul dintre principalii artizani ai fuziunii, cu un rol important în derularea întregului proces, demarat la sfârșitul anului 2019 și finalizat la început de 2021, în plină pandemie.
Acum, privind în urmă, Manuela Furdui recunoaște că mulți s-ar fi așteptat ca discuțiile să stagneze până la stabilizarea situației, ”însă noi am considerat că avem un motiv în plus să ducem la bun sfârșit această fuziune, acum mai mult ca oricând”. Astfel, consideră ea, ”ne-am oferit nouă înșine, structurii noastre și pieței un semnal puternic de reacție la ceea ce se întâmplă în jurul nostru”, urmând principiul conform căruia: în vremuri tulburi, cu cât ești mai puternic și stabil, cu atât mai bine.
Este greu de definit cine a avut inițiativa, întrucât dorința și motivația au existat de ambele părți, dar, subliniază Manuela Furdui, ”a fost suficient să stăm de vorbă amical și să realizăm că privim în aceeași direcție. Fără efort, ne-am dat seama că vedem și gândim lucrurile similar și ne dorim un viitor comun pentru companiile noastre. Și de aici a început totul!”.
Fuziunea în date și cifre
Serviciile FiNEXPERT – BOSCOLO vor rămâne aceleași, și anume: contabilitate, salarizare, audit, taxe și advisory, exact ce fac cele două companii de 18, respectiv 25 de ani. Marele câștig: prin această fuziune, vor fi puse la un loc resursele și know-how-ul ambelor firmele. Managementul va fi unul comun și fiecare linie de business va avea parteneri și manageri din ambele companii. De exemplu, Manuela Furdui va continua să fie Managing Partner pentru grupul FiNEXPERT – BOSCOLO. Reunit sub numele Crowe România, acesta va avea patru birouri în total: două în București, unul în Timișoara și unul în Cluj.
Un alt mare beneficiu este însă și apartenența la rețeaua Crowe. Aceasta se clasează pe locul opt la nivel mondial în clasamentul rețelelor globale de contabilitate și audit, cu peste 200 de firme independente de servicii de consultanță prezente în peste 145 de țări din întreaga lume. Rețeaua însumează peste 33.000 consultanți în 750 de sedii. Conform Manuelei Furdui, firmele membre ale rețelei Crowe sunt cunoscute pentru expertiza și abilitățile tehnice care, alături de cunoașterea profundă a afacerilor, a legislației și obiceiurilor locale, oferă servicii valoroase pentru clienții din întreaga lume. Ca membru al Crowe Global, Crowe România va avea acces la resurse nelimitate de informații pentru a asigura asistență de cea mai înaltă calitate, precum și pentru a oferi cele mai bune soluții pentru clienții implicați în proiecte internaționale și nu numai. ”Clienții noștri vor beneficia de un portofoliu vast de servicii, de o echipă extinsă și de o prezență locală și mai puternică întrucât împreună vom continua să îmbunătățim oferta și calitatea serviciilor noastre”, a încheiat reprezentanta Crowe România.
Q&A: Oamenii rămân alături de tine dacă există o viziune comună
Exact în urmă cu 1 an, pentru România, începea cea mai gravă criză sanitară a istoriei contemporane, un șoc major cu reverberații în tot ce înseamnă viață economică și socială. Sub amenințarea unui inamic invizibil, oameni și organizații au intrat, aproape peste noapte, într-o luptă contra cronometru, ce a presupus schimbări din temelii și o serie de provocări fără precedent, lista fiind deschisă de două obiective majore: siguranța echipei și continuarea business-ului. În secțiunea Q&A, Manuela Furdui ne dezvăluie experiența sa de lider în această perioadă atât de dificilă pentru companiile din întreaga lume, dar și prioritățile sale pentru 2021.
Cum a fost pentru tine, ca lider, profesionist și om anul 2020?
2020 a fost anul cu cele mai mari provocări, dar și unul dintre cei mai buni ani ai carierei mele profesionale. Menținerea unei echipei motivate și dedicate astfel încât să putem livra aceleași servicii de calitate pentru clienții noștri în condiții de lucru de acasă a fost provocarea principală. Am reușit să facem față cu succes provocărilor aduse de pandemie, am menținut echipa și portofoliul de clienți, am menținut cifra de afaceri și asta datorită unei echipe minunate de oameni. Nu în ultimul rând, ne-a ajutat foarte mult faptul că mare parte din procesele noastre erau deja digitalizate.
În paralel, am lucrat la procesul de fuziune și am deschis alături de partenerii mei drumul spre noi provocări și reușite.
Din punct de vedere personal, 2020 m-a învățat cât de valoroasă este pentru mine familia și starea de bine a oamenilor din jur, dar și că nu am nevoie de multe lucruri pentru a trăi momente de fericire.
Care vor fi temele predilecte ce te vor preocupa în 2021?
Anul 2021 va fi dedicat întru totul procesului de fuziune și tuturor etapelor aferente acestuia privind alinierea și integrarea echipelor, comunicarea eficientă cu portofoliul lărgit de clienți, ajustarea identității vizuale a noului brand și prezența sporită la evenimente de interes pentru profilul companiei noastre.
Care e cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o în 2020 și care te ajută acum să spui: eu sunt un om mai bun, un lider mai bun, 2021 va fi un an mai bun.
La câteva luni după începutul pandemiei, când toată interacțiunea noastră s-a mutat online, mi-a fost teamă de cum va reacționa echipa și de consecințele care vor urma. Dar tot ce am construit în acești ani, principiile și valorile pe care le-am pus la baza organizației au dat roade și m-au învățat că oamenii rămân alături de tine dacă există o viziune comună și dacă ai reușit să construiești o cultură organizațională în care să se regăsească. Pentru mine, scopul leadership-ului este de a crește lideri, nu simpli followers, iar astăzi mă mândresc cu o echipă de management complet independentă.
Care au fost cele mai importante valori care te-au ajutat în 2020 și pe care te bazezi și acum pentru a merge mai departe?
Curajul și autenticitatea au fost valorile care au stat la baza deciziilor mele din 2020. Pentru mine, curajul este cel care mă determină să îmi propun și să îmi doresc să fac ceva. Este acel strop de nebunie combinată cu optimism care dă naștere creativității, iar ideile noi încep nestingherite să apară. Este ceea ce simt să fac din străfundul inimii și nu numai pentru că așa îmi dictează rațiunea sau sfatul celor de lângă mine. În afaceri, autenticitatea este la fel de importantă ca și curajul. Dacă reușești să rămâi autentic în deciziile tale, echipa, clienţii şi partenerii de afaceri rămân lângă tine.
Care sunt prioritățile tale pentru 2021?
Ca lider, îmi propun ca această fuziune să fie una de succes atât la nivel de echipă, cât și din punct de vedere al impactului pe care îl va avea pe piața serviciilor de contabilitate, audit și consultanță fiscală.
Ca om, am o listă lungă de rezoluții pentru anul 2021, dar în vârf de listă este să păstrez ceea ce am câștigat în 2020: mai mult timp pentru mine și familia mea.
foto: Manuela Furdui, Managing Partner Crowe România
Acest articol este preluat din ediția nr. 270 a Revistei CARIERE
Pentru abonare, click aici