Cred în parteneriate pe termen lung
A motivat-o întotdeauna dorinţa de a face performanţă, o diferenţă în bine în domeniul în care a activat. „Acest lucru nu este mereu uşor, este nevoie de foarte multă seriozitate, de dedicaţie şi, nu în ultimul rând, să îţi placă ceea ce faci, astfel încât munca să nu pară o povară, spune Mariana. Eu pot să mă consider o persoană norocoasă în această privinţă, pentru că industria de ţiţei şi gaze este un domeniu foarte complex, dar şi fascinant în acelaşi timp şi care poate oferi satisfacţii deosebite”.
E motivată că face parte dintr-o poveste de succes, parte dintr-o echipă care poate face diferenţa, atât în cadrul companiei, cât şi în cadrul societăţii româneşti şi mai ales al comunităţii de business românesc.
Industria în care activează este una plină de provocări, având în vedere evoluţiile internaţionale, dezvoltarea de noi tehnologii, dar şi volatilitatea factorilor care influenţează acest business: preţul ţiţeiului, dinamica pieţelor de carburanţi sau de electricitate din zonă etc. Evoluţia tuturor acestor factori impun de multe ori decizii de business rapide şi ferme, care pot transforma aceste provocări în oportunităţi pentru companie. Este esenţial să aibă o strategie şi o viziune clară pe termen lung care să permită o gestiune eficientă a resurselor de care dispunem pentru a avea succes în timp şi a depăşi problemele care pot apărea pe termen scurt.
Mariana crede cu tărie că succesul în business este legat de respectul pentru parteneri, clienţi, furnizori, comunitate. „Cred în parteneriate pe termen lung şi în beneficii reciproce, lucru care este vizibil în abordarea noastră comercială bazată pe întâmpinarea cerinţelor clienţilor noştri, precum şi pe dialogul cu toate părţile interesate.” O abordare responsabilă şi sustenabilă a businessului constituie în sine o apărare împotriva şocurilor care pot apărea pe una dintre pieţele pe care activează. Dintr-un alt punct de vedere, orice fel de activitate intensă, cum este cea de a conduce o companie de top, presupune abilitatea de a echilibra nevoile şi responsabilităţile profesionale cu cele personale. Acest echilibru este dificil de realizat şi presupune de multe ori compromisuri, fie de o parte, fie de alta.
Pentru Mariana Gheorghe, a învăţa business-ul este o activitate continuă de ascultare şi învăţare. „Lecţii de business putem lua în fiecare zi, de la toţi cei care ştiu să facă un lucru de succes, de la un coleg, de la un partener sau de la un alt stakeholder. Cred că trebuie să fim receptivi la diversitate şi la schimbare – în fiecare zi avem de învăţat ceva nou şi trebuie să ne folosim de această capacitate pentru a ne adapta.”
Mariana a fost inspirată de Steve Jobs, a cărui viziune strategică o admiră. Îi place la Jobs focusul pe produs şi modul în care s-a poziţionat în piaţă. Celălalt model pe care îl are este Jack Welch, „pentru perseverenţa de-a lungul unei lungi cariere în aceeaşi companie şi lucrul cu oamenii.” Mariana crede că fiecare interacţiune, fiecare întâlnire ne influenţează şi ne poate inspira acţiuni ulterioare. Perioada pe care a petrecut-o la Londra, unde a activat în sistemul financiar–bancar internaţional, este un exemplu în acest sens. A avut ocazia să intre în contact cu o diversitate foarte mare de clienţi, de la cei mai mici până la cei mai mari, de la locali la multinaţionale, de la companii de stat la companii private. Diversitatea clienţilor i-a dat o mare deschidere pentru realitatea de business.
Articol preluat din Revista Cariere de septembrie. Pentru detalii legate de abonare, click aici