Cursurile de Limbi Straine pentru Afaceri
Cat de importanta e limba engleza in afacerile moderne?
Este esentiala si ne putem gandi la trei aspecte.
In primul rand, sunt companiile multinationale, prezente in foarte multe tari, care au nevoie de un sistem uniform de comunicare. De cele mai multe ori, comunicarea internationala se face in limba engleza. Asta nu inseamna ca nu se folosesc si alte limbi in comunicarea si raporturile de business internationale.
In al doilea rand, sunt companiile romanesti. Fie ca se gandesc la dezvoltare regionala, fie ca se pregatesc pentru a face fata competitiei crescute cu tarile Uniunii Europene, acestea vor fi nevoite sa isi dezvolte abilitatile de comunicare intr-o limba de circulatie internationala.
In al treilea rand, accesul fiecarui angajat sau potential angajat la informatii si piete de munca diverse se va face utilizand una dintre limbile de circulatie in Uniunea Europeana – engleza, franceza sau germana.
Cum se manifesta aceasta nevoie pe piata?
Majoritatea clientilor pentru cursurile de Limbi Straine de Afaceri sunt companii multinationale, dar si companiile romanesti mari care vor sa-si instruiasca personalul. Cercetarile si experienta noastra in acest domeniu ne-au ajutat sa intelegem ca, de fapt, companiile au nevoie de mai mult decat de niste Cursuri de Limbi Straine de Afaceri. Au nevoie de dezvoltarea abilitatilor de comunicare de afaceri intr-o limba straina, au nevoie sa faca "business" folosind limba straina ca pe un instrument intr-un mediu multicultural. Pe langa aceasta, fiecare client dintr-o industrie are nevoie nu numai de limba straina de afaceri, ci si de programe de comunicare specializate. Noi transformam cursurile intr-un instrument de comunicare, ajutam companiile sa comunice.
In acest sens, Interact a dezvoltat instrumente specifice pentru adaptarea si pentru livrarea programelor, instrumente ce asigura Return On Investment-ul cursurilor.
Care este aceasta piata si cat de pregatita este ea pentru astfel de servicii?
Piata este pregatita pentru astfel de programe. Exista o cultura a trainingului de Limbi Straine de Afaceri, in special in companiile multinationale. Cererea mare se orienteaza acum spre programele care integreaza cursurile de dobandire a cunostintelor de limba straina cu cele prin care se dezvolta abilitati esentiale de comunicare de afaceri. Este o tendinta fireasca. Piata de afaceri din Romania este in fata unor schimbari majore, iar aceste programe sunt dezvoltate in parteneriat cu companii internationale, care le aplica de ani de zile in celelalte tari ale Uniunii Europene.
Care sunt domeniile in care cursantii au nevoie de pregatire?
In primul rand, este nevoie de dobandirea cunostintelor de limba straina. Dar, a invata o limba straina, in general, nu te ajuta in afaceri. Mergand mai departe, fiecare industrie are un vocabular specific, fiecare pozitie intr-o organizatie are anumite nevoi. Este necesar ca fiecare participant la programe de training de Limbi Straine de Afaceri sa obtina exact acele cunostinte de care are nevoie. Scopul final este ca ei sa performeze cat mai repede si cat mai bine in organizatia din care fac parte. Dar, o data ce aceste cunostinte au fost acumulate, apare bariera nativa in comunicare. De aceea, au aparut solutiile integrate de comunicare intr-o limba straina pentru afaceri – cereri specifice din partea companiilor de a extinde programele cu aplicatii pentru comunicare orala, comunicare scrisa (interna, dar si cu clientii) si pentru a dezvolta abilitatile de prezentare in limba dorita.
Ce metode aplicati la cursuri?
Este vorba de trei factori esentiali: metoda de predare, manualele si, nu in ultimul rand, trainerii.
Vorbind despre metoda, noi am dezvoltat o metoda proprie de abordare si de livrare a acestor programe. Este o metoda ce se bazeaza pe interactivitate. Lucram cu clientii nostri pentru definirea cu acuratete a nevoilor (atat ale participantului, cat si ale organizatiei) si, impreuna cu acestia, masuram rezultatele finale ale acestor programe.
Interact este prima firma romaneasca ce a dezvoltat manuale proprii pentru Limbi Straine pentru Afaceri, in 1997. ai am continuat pe linia aceasta. Astfel, in parteneriat cu firme internationale, precum British Telecom, Think On Your Feet International si Impact Great Britain, am elaborat si suntem la faza de implementare a unor manuale aplicate pentru comunicarea in afaceri care sa respecte atat rigorile internationale, cat si realitatile pietei romanesti.
Insa cel mai important activ in acest sistem sunt trainerii. Ei reprezinta veriga prin care ne asiguram ca aceste cunostinte sunt transferate in cel mai eficient mod catre cursanti.
Credeti ca astfel de cursuri vor avea succes pe piata din Romania?
Cu siguranta ca da. Nevoile pietei arata ca aceasta este dezvoltarea fireasca in intampinarea aderarii la piata europeana. Uniunea Europeana sustine astfel de programe care sa asigure coeziunea in cadrul statelor membre.