Lecția despre succes de la Ed Sheeran
Ed Sheeran susține un concert pentru prima dată în România, miercuri, 3 iulie. Show-ul are loc pe Arena Națională din București, iar accesul se face începând cu ora 16.00. De mai bine de o săptămână, peste 200 de oameni lucrează la producția acestui eveniment. Desfășurarea de forțe cuprinde, printre altele, 43 de camioane cu echipamente și 300 de metri pătrați de ecrane. Dar care sunt ingredientele care transformă un concert susținut de Ed Sheeran într-o experiență încântătoare?
Artistul are toate șansele să doboare recordul pentru cele mai mari încasări realizate în cadrul unui singur turneu. Divide Tour, care promovează albumul omonim, a debutat în 2017 și se va termina pe 26 august 2019 cu un spectacol în Londra. Și concertul lui Ed Sheeran din România are loc sub aceeași umbrelă.
Calculele Wall Street Journal arată că, la finalul verii, încasările din acest turneu vor depăși 750 de milioane de dolari, depășind astfel recordul de 735 de milioane de dolari deținut de formația U2.
Și mai impresionant este faptul că biletele la concertele Ed Sheeran din cadrul Divide Tour sunt semnificativ mai ieftine decât ale altor artiști în vogă. Așadar, cum reușește acesta să producă un turneu atât de profitabil? Răspunsul matematic e simplu: Concertează mai des.
Potrivit Inc.com, în 2018, interpretul hitului ”Shape of You” a susținut 94 de show-uri, prețul mediu al biletului fiind de 89 de dolari. Comparativ:
- Drake – 43 de show-uri, 116 de dolari/bilet
- Jay-Z și Beyonce – 48 de show-uri, 117 de dolari/bilet
- Taylor Swift – 53 de show-uri, 119 de dolari/bilet
- U2 – 59 de show-uri, 132 de dolari/bilet
- The Rolling Stones – 14 show-uri, 155 de dolari/bilet
De asemenea, costurile cu producția unui concert susținut de Ed Sheeran este mai mic decât în cazul altor artiști. Practic, pe scenă e doar el, cântând la chitară, lumini și ecrane.
Dar dincolo de tehnicalități, artistul face ceva ce nu mulți se obosesc să facă: le arată fanilor că îi pasă cu adevărat de ei.
Ed Sheeran are obiceiul să păstreze rândul din fața scenei atât pentru fanii săi înfocați, cât și pentru o parte dintre cei care nu au bilet și așteaptă ”pe la garduri”.
Dar cum se transpune strategia artistului într-un succes de business? Ei bine, iată două lucruri de o importanță crucială:
1. Clienți încântați: Ed Sheeran își tratează fanii ca pe niște regi și regine. El merge dincolo de satisfacție și arată că este în serviciul celor pentru care cântă. Prin urmare, fanii săi sunt încântați de experiență – adică vor mai achiziționa bilete și pentru concertele următoare și vor recomanda show-ul său și altora. Ba mai mult, faptul că obișnuiește să își răsplătească inclusiv fanii care nu au prins bilet (sau nu au avut bani), denotă devotamentul artistului față de cei care îi ascultă muzica. În afaceri, a avea clienți încântați – nu doar satisfăcuți – este misiunea fiecărei companii de succes, după cum explică Matthew K. Cross, scriitor și strateg de talie mondială, fondator și CEO al Leadership Alliance.
2.Autenticitate și transparență: Faptul că Ed Sheeran stă singur, doar cu microfonul și chitara, în fața a mii de oameni, este un exercițiu de vulnerabilitate. Totodată, acest lucru îl apropie de fani, reușind astfel să creeze o conexiune reală, autentică și transparentă. Este ceea ce trebuie să facă și companiile în relația cu clienții. Pentru că oamenii vor să se conecteze cu alți oameni, nu cu un logo. Așa că fiecare afacere trebuie să-și arate partea umană.