Elisabeta Moraru: „Aproape orice poate fi rezolvat, trebuie doar să vrei”
Elisabeta Moraru este nominalizată în cadrul Galei Revistei CARIERE 2018 „Oameni care ne inspiră. România de mâine”, la categoria „Managerul vizionar”. În curând vom lansa site-ul oficial al galei, unde vă veți putea vota favoriții pentru fiecare categorie.
A început să lucreze la 18 ani, visând să fie jurnalist. Este povestea Elei Moraru, prima femeie CEO Google Romania, tânăra care după multe interviuri a reuşit să convingă gigantul american că determinarea este principalul atu al unui lider.
CEO-ului Google România nu-i place să se întrebe unde o să fie peste 5 ani şi profită de fiecare etapă pentru a învăţa cât mai mult. Ela Moraru (37 ani), prima femeie CEO Google România, spunea într-un interviu acordat adevarul.ro că ea „crede că nu cunoştinţele sunt cea mai importantă calitate a unui profesionist, ci potenţialul, determinarea şi deschiderea spre învăţare”.
Considerată o apariţie „exotică“ într-o lume dominată de bărbaţi, începutul nu a fost deloc uşor pentru tânăra care a trebuit să deminteze o serie de stereotipuri. A studiat în România, Spania, Scoţia şi Polonia, la 18 ani făcea reportaje si fotocopii, iar mai apoi a lucrat pentru Microsoft şi Xerox. În aprilie 2012 a reuşit să treacă de 9 interviuri, devenind CEO Google România.
Deține un doctorat în Științele Comunicării, cu o teză care se axează pe evoluția sferei publice alături de transformarea accesului cetățenilor la informație. Recent a absolvit Academia de Afaceri la Universitatea Duke. Predă la Facultatea de Jurnalism si Comunicare și crede că numai cei care învață, uită ce învață și apoi reînvață sunt cei mai buni.
Echipa din care face parte are o serie de proiecte educaționale, culturale și cu impact economic pe care le susțin în ultimii 8 ani de când a fost înființat biroul Google România.
Între cele mai importante inițiative pe care le susține Ela, regăsim educația ca principala șansă de a avea un impact pozitiv. În ultimul an, prin proiectele Atelierul Digital, mai mult de 100.000 studenți au făcut cursuri de marketing digital, iar acum, în 8 huburi partenere din cele mai mari universități din țară, sunt susținute cursuri pentru marketing digital dar și pentru dezvoltatori, programatori și mentorat pentru start-up-uri.
„Extinderea acoperirii internetului și tehnologiilor digitale a produs o schimbare structurală în mediul de afaceri. Companiile, indiferent de dimensiunea lor, pot avea acces la un public global. Lipsa competențelor în mediul online este însă o provocare nu doar în România, ci și la nivel european. Puține IMM-uri din România exploatează oportunitățile mediului digital: doar 22% dintre ele utilizează instrumente online și 5% vând online. Hub-urile Atelierului Digital își propun să pregătească viitorii antreprenori și IMM-urile în a face față provocărilor economiei digitale”, a declarat Elisabeta Moraru.
„Dorința cea mai mare pentru viitor este aceea de a susține companiile din România să facă saltul spre export și să cucerească și alte piețe iar proiectele Google pentru anul viitor se vor concentra pe acest domeniu”, susține Ela.
Cele trei hub-uri Google pentru programatori vor funcționa și ca incubatoare pentru start-up-uri, oferind spațiu gratuit de co-working tinerilor care lucrează la dezvoltarea propriei aplicații și vor să lanseze un start-up. Tinerii antreprenori beneficiază în hub-urile Google de suport și sesiuni individuale de mentorat pentru identificarea oportunităților de creștere ale start-up-rilor, sesiuni de pregătire cu experți Google și acces la programul Google Cloud for Startups. Programul durează 6 luni și se finalizează printr-o sesiune Demo Day, în care tinerii își prezintă ideile în față unei comunități de investitori și experți în tehnologie.
Un alt exemplu special este cel despre imaginea României în exterior. Acum câteva săptămâni echipa Google România a anunțat că Delta Dunării este disponibilă în Street View pe Google Maps și pot fi parcursă de orice persoană din lume, cu o conexiune la internet. Delta este prezentă cu toate frumusețile ei, de la rute navigabile la lacuri și canalele acoperite de vegetație, de la păsări și floră, la arhitectură locală și sate înconjurate de ape. În total, sunt acoperiți peste 1500 de kilometri de canale și drumuri. Extinderea Street View în România a continuat constant, fiind actualizate imaginile din marile orașe și adăugate diferite obiective turistice, precum Salina Turda, Castelul Bran, Cetatea Alba Iulia, Muzeul Național Brukenthal sau fluviul Dunărea.