Urmăritorii loiali sunt la numai un click distanţă
Răspuns: Ascensiunea reţelelor sociale din ultimii ani şi viteza cu care creşte numărul utilizatorilor pe Facebook, Twitter şi Google au forţat companiile şi organizaţiile caritabile să îşi reevalueze multe dintre eforturile tradiţionale de PR, şi le-a determinat să se concentreze pe construirea unor comunităţi de utilizatori afini.
Cea mai bună metodă să generaţi loialitate şi să vă ridicaţi deasupra zgomotului general este să aveţi o voce autentică. În ultimii doi ani mi-am petrecut multă vreme cu echipa mea de digital media, alături de care am creat o varietate impresionantă de conţinut pentru paginile şi canalele noastre. Scriu pe blog şi pe Twitter aproape zilnic şi deseori descarc fotografii de prin lumea largă. Canalele ne-au ajutat să publicăm multe dintre eforturile noastre caritabile, cum ar fi cele de conservare a naturii, legalizarea drogurilor, încurajarea antreprenoriatului şi lupta împotriva schimbărilor climatice. Asta ne-a ajutat să ne asigurăm că publicul şi politicienii iau act de ce facem noi. Şi ne-a ajutat să creştem notorietatea brandului nostru în mediul online. Cu cât eu şi Virgin avem mai mulţi utilizatori afini, cu atât ne creşte feedbackul şi informaţiile utile pe care le putem aduna şi care ne pot arăta dacă ne descurcăm bine sau rău. Putem să reacţionăm repede prin intermediul canalelor de socializare şi să atingem o audienţă foarte mare în rândul clienţilor noştri, dar şi printre cei mai pasionaţi fani.
Înainte am făcut cascadorii şi am trecut prin multe aventuri din dorinţa de a atrage atenţia asupra proiectelor noastre. Acum însă, un comentariu la momentul potrivit în mediul online, un videoclip amuzant sau o competiţie pot crea vizibilitate brandului în multe pieţe, chiar şi pe cele unde nu ne-am făcut remarcaţi până acum. În fiecare săptămână primesc email-uri de la cititori din Brazilia şi Uganda, unde nu am implementat încă nicio afacere. Cu toate acestea, sunt întrebat dacă vom începe ceva şi la ei în ţară. Anul acesta lansăm Virgin Mobile în America Latină, prin intermediul unor parteneriate cu nişte companii locale. Prezenţa noastră online şi utilizatorii afini ne-au ajutat să creştem notorietatea brandului şi să creăm o anumită aşteptare înainte de lansare.
Deci cum ar putea Sam sau alţi antreprenori în devenire să aibă impact în online? Pentru cei care încercaţi să implementaţi o prezenţă online pentru organizaţiile voastre caritabile nonprofit, am pregătit câteva sfaturi cu care puteţi începe.
1.Vă puteţi crea urmăritori loiali şi constanţi dacă livraţi conţinut interesant şi accesibil. Este adevărat că activitatea e mare consumatoare de timp, dar este un punct crucial pentru angajamentul audienţei pe care v-o doriţi. Astfel veţi fi siguri că cei interesaţi de dumneavoastră vor fi pe recepţie în momentul când veţi avea mesaje despre companie sau organizaţie. Sam trebuie să se asigure că tonul site-ului său este în concordanţă cu targetul său – în acest caz, generaţia tânără. Dacă site-ul îşi propune să promoveze în rândul generaţiei tinere conservarea mediului în Kenya, atunci trebuie să se asigure că acest lucru este evident în fiecare articol. Trebuie să abordeze subiecte care nu doar că vor educa tinerii, dar vor fi relevante pentru vieţile lor şi le vor influenţa comportamentul.
2. Luaţi în calcul şi alte surse de conţinut. În unele cazuri aţi putea decide să abordaţi blogeri pe care să îi rugaţi să vă dea o mână de ajutor cu ce promovaţi. Odată ce blogul lui Sam se va focaliza pe audienţa lui, va fi un lucru binevenit să privească spre alţi bloggeri care ar putea să-l ajute cu conţinut.
3. Căutaţi parteneri care au o gândire asemănătoare. E foarte probabil să existe şi alte organizaţii nonprofit care abordează probleme similare; încercaţi să ajungeţi la ei şi să le spuneţi ce idei aveţi şi cum aţi putea să vă uniţi sau să vă sporiţi eforturile. Sam ar putea să abordeze alte companii sau ONG-uri care se ocupă cu probleme specifice copiilor sau mediului.
4. Creaţi un flux de venituri pentru a vă putea dezvolta şi promova şi mai mult site-ul. Acest lucru se poate face la fel de uşor cum este contactarea serviciului Google AdSense, care vă va pune câteva bannere pe site şi v-ar putea genera un oarecare venit.
5. Încercaţi să-i aveţi în target şi pe potenţialii donatori. Prin intermediul reţelelor sociale, Sam poate atrage atenţia asupra cauzei sale caritabile – pentru asta, Internetul s-a dovedit inestimabil. În orice caz, atunci când vine vorba de transformarea suporterilor în donatori, amintiţi-vă că nu există un substitut mai bun decât interacţiunea umană. Sam trebuie să se asigure că oamenii au la dispoziţie o modalitate de interacţiune, dar pot şi să facă donaţii direct pe site.
6. Odată ce aveţi suficienţi membri şi urmăritori şi iniţiativa dumneavoastră are succes, e timpul să începeţi să vă căutaţi un sponsor – companii, organizaţii mai mari şi chiar guverne. Sam are o idee bună – scopul nobil de a crea în Kenia o generaţie eco-friendly, ceea ce îi oferă un avantaj-cheie şi îl ajută să atragă atenţia asupra celor cărora le pasă de educaţia generaţiei tinere. Şi odată ce va avea urmăritori fideli, va putea atrage şi sponsori.
Sam, ţi-ai ales o nişă grozavă! Mulţi oameni din Kenya lucrează din greu pentru conservarea mediului – chiar şi programul de mediu al Naţiunilor Unite se află acolo. Însă aminteşte-ţi că trebuie să nu pierzi din vedere ceea ce urmăreşti şi ce îţi face plăcere – dacă reuşeşti să faci asta, pasiunea şi angajamentul tău vor ieşi la iveală în tot ceea ce faci.