Cupio: O poveste de 10 ani despre evoluție, provocări și pasiune
2022 este un an emblematic pentru brandul Cupio, care celebrează prima decadă a activității sale. Brandul românesc este un vis devenit realitate, o dorință mai puternică decât o pandemie globală, o afacere românească de milioane de euro.
De la 10.000 de euro la 15 milioane de euro
Un vis început cu o investiție de 10.000 de euro și doar câțiva angajați a ajuns la o cifră de afaceri de 15 milioane de euro (pe întreg grupul de firme Cupio, la finalul anului 2021) și peste 140 de angajați.
În 2012, Raluca și Răzvan Ștefănescu, doi tineri ambițioși, puneau bazele magazinului online de cosmetice www.cupio.ro, intuind potențialul domeniului e-commerce și dezvoltarea pe care urma să o aibă. Pe această platformă începeau să fie comercializate în principal oje și lacuri pentru unghii, dar și produse de îngrijire a corpului.
Nu cu multă vreme mai târziu, primul magazin fizic, de tip insulă, se deschidea la Arad. Clientele interesate de segmentul de beauty care începeau să treacă pragul magazinului beneficiau de experiențe de shopping personalizate.
Visul Ralucăi era de a deschide magazine în marile orașe ale țării, iar al lui Răzvan, de a face din Cupio un brand internațional. Anii ce au urmat au fost dedicați în totalitate îndeplinirii acestor obiective.
Mai întâi, Cupio a intrat în saloanele de frumusețe, aici începând să fie comercializate lacuri de unghii clasice, geluri UV, oje semipermanente, instrumente de manichiură și aparaturi indispensabile pentru tehnicienii de unghii.
Oja semipermanentă Cupio To Go!, care a devenit și un simbol al brandului, începea să fie printre cele mai apreciate produse de către româncele pentru care frumusețea și îngrijirea personală contează. Spre deosebire de lacurile tradiționale, aceasta persistă până la patru săptămâni pe unghii, oferind manichiuri rezistente și un luciu deosebit care nu se estompează în timp.
Dezvoltarea portofoliului de produse a continuat în concordanță cu nevoile clienților, dar și cu tendințele din domeniul frumuseții. Dezvoltarea liniei de make-up Cupio a început timid cu lansarea genelor false Cupio Lash și s-a dezvoltat în anul 2016 cu introducerea în portofoliul brandului a zeci de alte produse profesionale de machiaj – palete de farduri, rujuri și creioane de buze, produse pentru machiajul sprâncenelor și pensule profesionale.
În același timp, visul Ralucăi a început să se contureze tot mai mult, iar asta pentru că magazinele brandului românesc au început să se extindă și în orașe precum București, Timișoara, Constanța, Cluj-Napoca. Până în prezent, 21 de magazine Cupio se regăsesc în marile orașe ale țării.
Brandul începe să se bucure de o popularitate tot mai mare fiind unul dintre furnizorii principali de oje semipermanente, geluri UV, produse de make-up, echipamente și accesorii pentru dotarea saloanelor de înfrumusețare.
În 2019, Cupio e desemnat ”brandul numărul 1 în domeniul manichiurii”, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piață Market Vector, care a analizat vânzările din perioada 2018-2019 în locațiile din centrele comerciale românești.
Un brand mai puternic decât o pandemie
Deși 2020 a fost un an provocator pentru toate business-urile, Cupio a continuat extinderea sa, atât la nivel național, cât și internațional. A fost o perioadă în care e-commerce-ul a cunoscut o expansiune considerabilă. Reducerea mobilității consumatorului și telemunca au dus la schimbarea comportamentului de consum.
”Chiar dacă, la nivel de cifre, anul pandemiei a arătat bine, asta nu înseamnă că provocările au lipsit. Pandemia și-a pus amprenta atât în ceea ce privește comportamentul de cumpărare, cât și în ceea ce privește bugetul de investiții și nevoia de regândire a business-ului”, a declarat Răzvan Ștefănescu, Director General al brandului.
La finalul anului 2021, cifra de afaceri la nivelul întregului grup de firme Cupio a ajuns la 15 milioane de euro.
De la 1 angajat, la peste 140
Încă de la începutul business-ului, echipa s-a întregit constant cu persoane tinere, vesele, cu experiență în domeniu, orientate spre munca în echipă, performanțe și rezultate.
Cupio Dream Team este acum o echipă consolidată care lucrează zi de zi pentru creșterea brandului românesc. Pasiunea pentru frumos, creativitatea și deschiderea către tot ceea ce este nou conturează profilul angajatului Cupio.
Aniversarea de 10 ani a brandului a fost celebrată cu o serie de surprize pentru fanii Cupio, dar și cu momente unice pentru angajați.
Un eveniment aparte a fost desemnarea de către membrii conducerii a 10 ambasadori Cupio. Și pentru că FRUMUSEȚEA VINE DIN INTERIOR, ambasadori au fost numiți dintre angajații brandului.
Viitorul sună bine
Cu un portofoliu de produse care crește de la an la an, Cupio își continuă expansiunea. Dezvoltarea gamelor de produse pentru manichiură, machiaj și îngrijire personală sunt doar câteva dintre obiectivele anului 2022.
Tot în acest an urmează să fie lansată platforma online internațională Cupio, astfel încât produsele profesionale de frumusețe vor putea fi comandate din toată lumea.