DE LA TRADIȚIE LA INOVAȚIE. ALINA GHIȚĂ, HR DIRECTOR: „Prioritatea următorilor 10 ani este să devenim cei mai buni!”
Într-o industrie competitivă și în continuă evoluție precum cea a lactatelor, menținerea poziției de lider reprezintă o provocare constantă, ce necesită inovație continuă, adaptabilitate și angajament față de excelență. Fondat în 1933, Grupul Lactalis a demonstrat, de-a lungul decadelor, nu doar o abilitate remarcabilă în producția de lactate de înaltă calitate, ci și o dedicare profundă pentru inovație și sustenabilitate. Alina Ghiță, Directorul de Resurse Umane al Grupului Lactalis România, ne dezvăluie în acest interviu viziunea strategică a companiei. Prin această perspectivă, vom explora modul în care valorile fundamentale ale Grupului Lactalis și obiectivele sale strategice sunt integrate armonios în fiecare aspect al organizației, asigurându-i astfel succesul pe termen lung și consolidându-i poziția de lider în industrie.
Care sunt principalele priorități ale organizației dvs și cum sunt acestea aliniate cu valorile fundamentale și obiectivele strategice? Cum vă asigurați că valorile acestea sunt reflectate în comportamentele și acțiunile tuturor membrilor organizației?
Suntem deja numărul 1.
Prioritatea următorilor 10 ani este să devenim cei mai buni! Ce înseamnă asta? De când a fost înființat Grupul Lactalis în 1933, am promovat continuu industria produselor lactate, expertiza și produsele sale. Laptele reprezinta originea noastră, destinul nostru și destinația noastră.
În numele acestei istorii și pentru că suntem atât de mândri de experiența și produsele noastre, ne dorim să fim mai buni, nu doar numărul 1 în industrie. Astfel, prioritățile Lactalis se identifică sub umbrela a 4 piloni: mai buni pentru planetă, mai buni pentru oameni, mai buni pentru performanță și mai buni pentru produse.
Lactalis este o afacere de familie ce oferă produse sănătoase și gustoase care aduc oamenii împreună zi de zi. Așa ne descriem în câteva cuvinte și această descriere a pornit din interior, avem un țel comun, suntem ambițioși, dar valorificăm simplitatea și apreciem implicarea. Avem grijă ca aceste 3 valori (ambiție, implicare, simplitate) să fie remarcate și apreciate încă de la interviul de angajare, pentru că în acest fel știm că va fi o colaborare fructoasă și pe termen lung. Cum pot fi observate aceste valori în cadrul companiei? Ambiția este reflectată în obiectivele companiei, dar mai ales în obiectivele individuale și de echipă, care vizează nu doar rezultatele de business, ci și dezvoltarea continuă a fiecărui coleg. Implicarea poate fi observată în spiritul antreprenorial, atât individual, cât și colectiv, manifestând în fiecare zi încredere, responsabilitate și loialitate. Și nu în ultimul rând, simplitatea este corelată cu acțiunile și deciziile transparente și pragmatice, o mentalitate deschisă, dar axată pe eficiență și orientată spre rezultate.
Cum credeți că valorile organizaționale influențează cultura organizațională și contribuie la crearea unui mediu de lucru sănătos și productiv? Ne puteți oferi și aici un exemplu concret în care valorile au avut un impact clar în promovarea unei culturi organizaționale pozitive și în încurajarea angajaților să fie mai implicați și motivați în activitățile lor zilnice?
În ultimii ani, odată cu expansiunea accelerată a businessului și a fuziunii unor companii care în trecut erau competitori, am conștientizat cât de important este rolul liderilor pentru a crea și menține o cultură sănătoasă. În timp ce toți aveam o idee despre ceea ce înseamnă cultura Lactalis și ce comportamente sunt apreciate, cei mai mulți dintre noi nu aveau o imagine de ansamblu. Astfel, am constatat cât de important este să ne aliniem intern și la nivel de abordare, atitudine și comportamente, nu doar la nivel de procese. Și s-a conturat nevoia definirii unui model de leadership la nivelul Grupului Lactalis, un model de leadership puternic și autentic fiind oportunitatea potrivită pentru a transpune și promova prin comportamente și valorile companiei. Astfel, în 2022 a fost lansat Lactalis Leadership Model, în 2023 am definit și construit un program local complex de cultură organizațională și leadership, iar la început de 2024 am dat startul oficial, pentru și împreună cu managerii Lactalis România, în primă fază. Începem cu liderii Lactalis, deoarece pentru aceștia este important nu numai să înțeleagă obiceiurile culturii dorite, ci să își și asume transformarea. Acest lucru înseamnă să își asume responsabilitatea pentru implementarea transformării, fiind modele și ghizi pentru oamenii din echipele lor.
Cultura este suma obiceiurilor pe care oamenii le au într-o organizație și este principalul motor al rezultatelor organizaționale. Credem că printre principalele responsabilități ale liderilor este gestionarea culturii companiei. Astfel, pentru managerii din Lactalis România provocarea nu este doar de a-și dezvolta propriile competențe incluse în modelul de leadership, ci și de a se asigura că obiceiurile și comportamentele asociate cu aceste competențe devin parte din cultura de leadership. Liderii Lactalis sunt invitați la un program de dezvoltare pe termen lung – Leadership Journey – menit să genereze alinierea atât cu privire la practicile și comportamentele dorite, cât și la implementarea acestora.
Totul pentru ca viziunea și misiunea noastră să devină o realitate pe care să o trăim zilnic.
Cum poate fi exploatată conexiunea între valorile personale și profesionale ale liderilor și angajaților pentru a consolida mai mult angajamentul și implicarea echipelor?
Reușim să conectăm valorile personale și profesionale prin interacțiuni și experiențe, ne întoarcem la ceea ce ne reprezintă, să aducem oamenii împreună, lucru care este valabil și pentru angajații noștri, nu doar pentru consumatori și familiile lor. În 2024 creăm contexte și canale prin care colegii să comunice mai mult, să se cunoască mai bine, să lucreze împreună inter-departamental prin proiecte de inovare, să învețe unii de la ceilalți oferind cadre prin care să facă schimb de experiențe și bune practici, dar nu în ultimul rând oferindu-le și mai multe ocazii să se distreze împreună. Astfel, ne asigurăm că trăiesc zi de zi cu adevărat #lactalisexperience.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 290
Pentru abonare, click aici