Pentru a face față noilor provocări, a fost necesar să adăugăm tematici și studii de caz, exemple specifice perioadei post-criză
De câțiva ani, ne aflăm într-o perioadă de pro funde modificări pe mai multe planuri, cu crize succesive, care au avut impact asupra mediului de afaceri, implicit, și asupra companiilor și echipelor de management. Digitalizarea afacerilor continuă accelerat, cu efecte disruptive în majoritatea industriilor, pentru un context în care apare tot mai mult nevoia unui stil de leadership adaptiv.
În acest sens, abordarea ASEBUSS este să punem accen tul pe aplicabilitate și învățarea experiențială. Prin urmare, toate studiile de caz, proiectele de grup sau individuale sunt centrate pe companii și date reale, cu accent pe firmele în care lucrează fiecare participant și cu încurajarea luării unor decizii în timp real, pe baza informațiilor existente, chiar dacă insuficiente. Educația ȋn afaceri are acest rol de a forma o gândire stra tegică și flexibilă, o viziune de ansamblu cu privire la compa nie, dar și asupra mediului de afaceri sau al comunităților.
Absolvenții noștri dezvoltă o perspectiva nouă cu privire la strategia afacerii: pot lansa divizii sau proiecte noi, sunt mai interesați de prezența națională și internațională, investesc în digitalizarea companiei, înțeleg mai profund nevoile oameni lor și ale echipelor pe care le conduc, dar și necesitatea de a delega sau importanța unui board executive.
Schimbarea curriculei, un proces continuu Schimbarea curriculei este un proces continuu în ASEBUSS, în mod curent avem o politică ce încurajează un ”refresh” al tematicii fiecărui curs, introdu cerea de exemple, concepte și/sau studii de caz relevante. Pe lângă studiile de caz noi, care fac referire la perioada post pandemie, am adăugat module noi precum: Strategic Agility and Resilience, Leadership in a VUCA World, Corporate Governance, Fintech, Digital Marketing, Building a resi lient supply chain, Project Management, teme din sfera ESG etc. Doi noi practicieni s-au alăturat echipei noastre de profesori, Alina Parincu și Robert Maftei, profesioniști cu experiență la nivel executiv, care, pe lângă stu diile de caz, pot veni cu exemple din companiile în care lucrează/ le conduc în domenii precum: strategie, new ventures, antre prenoriat, finanțe.
Mentorat 1:1
Toți participanții au acces la Programul de Mentorat 1:1, organizat cu sprijinul alumni ASEBUSS, program aflat la a 5-a ediție și care abordează, în mod personalizat, obiectivele și cerințele de business cărora trebuie să le răspundă participanții. Seria de Guest Speakeri pe care îi avem pe toată durata programului include invitați cu experiență bogată din Europa și SUA care prezintă atât o perspectiva nouă, dar și informații de actualitate din companiile acestora pe diferite subiecte ”hot”: munca hibrid și retenția angajaților, ESG, investiții la bursă, lanțuri de aprovizionare flexibile, comunicarea în echipe remote sau hibrid, transforma rea prin digitalizare și adopția de AI tools, fonduri de investiții etc. În acest mod, participanții noștri au acces la informații, idei, proiecte și soluții din diferite industrii, beneficiind astfel de expunerea la bune practici de actualitate.
Mecanismele de feedback
Avem implementat un sistem de feedback încă de la începutul școlii, sistem care include formulare anonime de feedback pentru și după fiecare curs, informațiile fiind preluate agregat de fiecare profesor care, în baza lor, poate decide anumite ajustări. De cele mai multe ori însă, relevanța tematicii este susținută atât prin invitarea unor speakeri pe teme de actuali tate sau proactiv, la pregătirea cursului și a materialelor, procesul fiind parcurs în fiecare an de către fiecare profesor.
Cea mai mare comunitate de alumni din România ASEBUSS este recomandată ca școala de afaceri #1 în ceea ce privește networkingul. Intrarea în programele EMBA oferă acces imediat studenților noștri în comunitatea de alumni, iar acesta este un avantaj considerabil pe care noii studenți îl cunosc și îl valorifică din start, atât prin programul de mentorat, cât și prin sesiunile Guest Speaker din cadrul cursurilor. Ne mândrim cu cea mai mare comunitate de alumni din România, de peste 1500 absolvenți, iar bunele practici de networking se mențin de la o generație la alta, în ceea ce privește participarea activă atât la evenimentele fizice, cât și la cele online, dar și în proiecte diverse pe care le dezvoltăm împreună cu absolvenții.
Dacă 2023 a fost an aniversar în care am celebrat cei 30 ani Digital Marketing, Business Statistics, Entrepreneurial Mindset and Strategy and Business Environment, împreună cu care accelerăm schimbările pentru a ne adapta cerințelor și așteptărilor mediului de afaceri. Rafinăm transformarea mode de activitate pe piața educa ției manageriale, anul acesta punem un accent mai mare pe evenimente în parteneriat cu asociații profesionale, pe promovarea exemplelor de absolvenți care lucrează împreună, care au pornit companii noi sau proiecte împreună, a celor prezenți în topurile de business sau a alumnilor mentor implicați în Programul de Mentorat 1:1 ASEBUSS, aflat la a cincea ediție.
Un nou parteneriat
Prin noul parteneriat cu Georgia State University, Atlanta, ASEBUSS are în plan o serie de schimbări care pornesc cu un refresh curriculum pentru a include noi tematici – proces aflat lului educațional prin mutarea din clasă sau din online la sediul firmelor, unde participanții pot experimenta decizii reale și de actualitate.
Urmărim echilibrul dintre knowledge (theoretical background), studiile de caz și realitatea din teren, de la sediul unor companii deschise și trans parente la economia viitorului. Adaptabilitatea și flexibilitatea, dar și experiențele inspiraționale ale celor care conduc companii în prezent (antreprenori, executivi), fie că sunt sau nu absolvenți ASEBUSS, îi pregătesc pe studenții noștri Executive MBA pentru viitorul imediat, dar îi și stimulează la învățare permanentă pe termen lung.