5 întrebări ciudate pe care recrutorii le pun la interviul de angajare – Şi de ce
Te pregăteşti de un interviu pentru un job nou? Atunci poate că ar trebui să te gândeşti la ce ai face în cazul în care lumea va fi invadată de zombi. Asta pentru că tot mai multe companii pun întrebări ciudate pentru a vedea cum rezolvă candidatul o problemă inedită sau dacă e capabil să gândească outisde the box.În SUA, astfel de practici sunt foarte răspândite. Asta pentru că analizând răspunsurile primite, angajatorul îşi dă seama dacă persoana respectivă se „mulează” pe valorile companiei sau nu.
Iată 5 exemple de întrebări ciudate puse la interviurile de angajare adunate de Business Insider:
Pe o scară de la 1 la 10, cât de ciudat eşti?
Zappos, companie care vinde haine şi încălţâminte pe Internet, are ca deviză de lucru: „distracţie şi o notă de ciudăţenie”.
Tonz Hsieh, directorul retailerului online, arată că vrea să se asigure că noii angajaţi se încadreză în acest tipar. Astfel, la interviu pune candidaţilor următoarea întrebare: „Pe o scară de la 1 la 10, cât de ciudat eşti?”.
El susţine că nu numărul e important, ci explicaţia dată de persoana respectivă.
Când te-ai costumat ultima oară şi în ce?
Nu prea contează în ce te-ai costum ultima oară, ci de ce. Iar dacă răspunsul candidatului se potriveşte cu valorile de bază ale companiei de ochelari Warby Parker, atunci şansele de angajare cresc simţitor.
„Vrem să găsim oameni care sunt prietenoşi şi capabili să facă mediul de lucru mai amuzant”, arată David Gilboa, cofondatorul companiei.
Dacă ai fi un animal, ce ai alege să fii?
„Regnul animal e foarte bogat şi toată lumea iţi poate găsi un corespondent, care să se potrivească cel mai bine cu personalitatea lui”, arată Stormy Simon, preşedintele retailerului Overstock.
Cele mai bune răspunsuri sunt cele în care un candidat alege un animal care personifică acele trăsături care îi diferenţiază din mulţime. Se întâmplă adesea ca mai mulţi candidaţi să aleagă acelaşi animal, dar explicaţiile să fie cu totul altele.
Însă există şi răspunsuri nepotrivite. Simon povesteşte că un candidat a ales ursul panda roşu, motivând că toată lumea crede că e un animal drăgălaş, dar în realitate el e foarte leneş.
„În ciuda răspunsului, l-am angajat, dar s-a dovedit că nu se potrivea cu mediul nostru de lucru, aşa că după trei săptămâni a plecat. Iar acest lucru demonstrează cât de importantă este întrebarea”, arată Simon.
Ce vrei să te faci când vei fi mare?
Stewart Butterfield, cofondatorul Flickr şi directorul executiv al Slack, susţine că întreabă candidaţii la interviul de angajare acelaşi lucru pe care ne întreba toată lumea când eram mici. Motivul? El vrea să vadă domeniile în care candidatul respectiv vrea să crească şi ce vrea să înveţe pe viitor. „Dacă răspunzi pe scurt la această întrebare atunci ai obulină neagră”, a completat omul de afaceri.
Dacă va veni Apocalipsa Zombi, ce vei face?
Pare un lucru lipsit de sens, dar Ashley Morris, seful lanţului de restaurante Capriotti's Sandwich Shop, urmăreşte prin această întrebare să afle cum se descurcă candidatul sub presiune.
„Nu există un singur răspuns corect şi e interesant să aflii opinia cuiva pe această tema ieşită din comun. Noi vrem să aflăm ce e important pentru omul respectiv, care sunt valorile lui şi cum se poate integra in cultura organizaţională”, a explicat acesta.