7 motive pentru care colegii fug de tine
Sunt sapte motive pentru care viata de la birou devine iadul pe pamânt si pentru tine, si pentru colegi, potrivit editiei britanice a ziarului „Huffington Post”:
1. Nu-ti faci treaba
Importanta relatiilor de la locul de munca nu poate fi subestimata. Un sondaj realizat pe site-ul Jobsite, ce a avut drept respondenti 1000 de angajati, demonstreaza ca pentru 70% din cei intervievati, relatiile bune de la locul de munca garanteaza o viata profesionala fericita. Asta in comparatie cu cei 55%, care au declarat ca banii sunt hotarâtori in acest sens. Daca nu-ti faci treaba la munca si-ti obligi colegii sa o faca, probabil ai un impact mai mare asupra bunastarii lor decât iti dai seama.
2. Esti perceput drept favoritul sefului
Chiar si cel mai echilibrat sef poate da dovada de favoritism, iar daca aveti acelasi simt al umorului, ati fost la aceeasi scoala sau sunteti suporterii aceleiasi echipe de fotbal, probabil tu vei fi cel favorizat. Fii constient de cum vad colegii relatia ta amicala cu seful, chiar daca ti se pare ca trateaza la fel toti angajatii. Daca lor li se pare ca seful te are la degetul mic, asta ii va face sa te excluda de la anumite activitati si discutii, iar asta va afecta cât de bine te descurci la lucru.
3. Nu te faci bine inteles
Ni s-a intamplat tuturor sa nu ne vedem capul de munca si chiar atunci colegul sa ne trimita un email complex, pe care nu avem cand sa-l descifram. Daca reactia ta este sa-l ignori pana devine urgent si de neevitat, probabil nu te descurci bine cu comunicarea, iar deficientele de comunicare sunt al treilea motiv al unei atmosfere toxice la birou. Daca ii raspunzi colegului la email, fie si ca sa-i spui ca esti foarte ocupat si ii vei da un raspuns detaliat mai târziu, vei avea mult de câstigat pe termen lung.
4. Te invidiaza
Când tie iti merge bine, altii nu sunt tocmai incantati. Aceasta lectie dura de viata se aplica si la locul de munca. „Invidia, emotia pe care nu o pomeneste nimeni, e poate cea mai atotpatrunzatoare si puternica din emotiile perturbatoare din mediul corporatist. si totusi ramane acolo, afectand dispozitia angajatilor, moralul si cultura organizatiei, cauzand pierderea productivitatii si a interesului angajatilor”, sustine consilierul de cariera Bruna Martinuzzi. „Cand obtii o promovare si altui coleg i se pare nemeritata, ca i se cuvenea lui, roaga-l pe manager sa-ti faca o prezentare in fata colegilor, explicând care vor fi indatoririle tale si motivul promovarii tale”, e de parere Dr. Marie McIntyre, office coach.
5. Ii intimidezi
E grozav ca ai o personalitate puternica, atâta timp cât nu-ti indepartezi colegii. Daca ai obiceiul sa-i intrerupi pe altii in sedinte sau sa le spui ca au o idee proasta ridicând vocea la ei, asta iti poate strica reputatia la serviciu. incearca sa te afirmi si sa fii puternic si inspirat in deciziile pe care le iei fara sa recurgi la comportamente amenintatoare sau „de vechil”. Nu batausii, ci cei care au spirit de echipa, comunica bine si au realizari la activ au sanse sa fie promovati.
6. Esti perfectionist
Atentia la detalii e minunata, dar, cand e dusa la extrem, poate avea un efect negativ asupra muncii tale si asupra relatiilor cu colegii. Daca standardele tale inalte intarzie finalizarea unui proiect sau daca ai tendinta sa tot corectezi munca facuta de colegi, atunci ai dus perfectionismul prea departe. Asta nu are legatura cu mersul pe varfuri ca sa nu ranesti orgoliul cuiva: cautarea perfectiunii te poate tine pe loc. incearca sa ajungi la 80%, nu la 100%, si asa iti vei duce munca la bun sfârsit. Asta conteaza cel mai mult, pana la urma.
7. Nu spui „multumesc”
Poate ti se pare ca un coleg isi face grozav treaba, dar, daca nu ii spui, el nu va afla asta si asta ar putea cauza resentimente. Ca sa impiedici asta, ajunge sa spui „multumesc”. Putina politete iti va face ziua de munca mai usoara.