Afaceri cu potențial mare de succes în 2022. În ce business-uri de viitor merită să investești?
Visul multor antreprenori la început de drum este să aibă propriul business stabil, care nu doar că este extrem de profitabil la ora actuală, ci va rămâne la fel și în viitor. Însă, într-o piață atât de schimbătoare, în care tehnologia are propriul său ritm, trebuie să găsești un domeniu flexibil, care să fie la mare căutare chiar și peste mulți ani. De aceea, ți-am pregătit o listă care să-ți vină în ajutor cu 5 idei de afaceri care vor fi profitabile atât în 2022, cât și în viitor.
1. Studio pentru ședințe foto tematice
Chiar dacă avem propriile telefoane mobile care au camere performante, oamenii vor să imortalizeze cele mai importante momente din viața lor într-un mod cât mai profesionist și special. De aceea, mulți aleg să-și facă ședințe foto tematice, în special în perioada sărbătorilor, alături de întreaga familie. În plus, fotografii profesioniști sunt adesea chemați și la evenimente de mare impact, precum nunți, botezuri sau petreceri private.
În cazul în care te-ai gândit deja la afaceri de acest gen, ți-ai făcut planul de business și o strategie, însă n-ai bugetul necesar pentru a o pune în practică, poți lua în considerare un credit. Pe piață există numeroase credite de investiții pentru companii extrem de avantajoase pentru tine, în calitate de antreprenor, ce te vor ajuta să-ți transformi visul în realitate.
2.Stații de încărcare auto pentru mașini electrice
Chiar dacă la noi în țară mașinile electrice sunt mai degrabă un moft, decât o necesitate, numărul lor va crește considerabil în următorii ani. Dacă vrei să-ți dezvolți un business cu potențial mare de creștere, dar și un viitor lider de piață, atunci stațiile de încărcare sunt asul din mâneca ta.
Fiind un domeniu în fază incipientă, competiția este mică. Astfel, dacă ai un model de business bine structurat, dar și un element surpriză care să le aducă clienților plus valoare, atunci ai șanse foarte mari să devii un lider de piață.
3. Magazin online cu produse handmade
Nu mai este un secret faptul că din ce în ce mai mulți consumatori își îndreaptă atenția către natural și autentic, fie că vorbim de mâncare, obiecte decorative sau haine. Astfel, dacă ai o pasiune și îți place să croșetezi, să faci lumânări și săpunuri organice sau să creezi obiecte decorative unicat, îți poți deschide un magazin online, cu potențial uriaș de creștere.
Cererea pe piață în materie de produse cosmetice bio, dar și a celor de SPA este într-o continuă creștere. În plus, poți încheia parteneriate/afaceri avantajoase cu diverse centre de wellness, saloane de masaj sau alte locații destinate îngrijirii pielii sau relaxării. Oportunitățile sunt nelimitate, iar o promovare pe măsură, precum o colaborare cu un influencer cunoscut, îți poate aduce profituri semnificative.
4. Magazin fizic cu materiale de construcții
Piața materialelor de construcție a înregistrat prețuri record, însă și cererea este pe măsură. Datorită numeroaselor proiecte imobiliare la nivel național, dar și a oamenilor care doresc să-și construiască propria casă, materialele se vând mai ceva ca pâinea caldă. Dacă ai ceva experiență în domeniu, atunci îți va fi mult mai ușor să analizezi piața, să găsești punctele forte ale viitorului tău business și să le promovezi ca atare.
Însă, chiar dacă alegi să ai o locație fizică, nu exclude complet de pe lista ta și un magazin online. Datorită creșterii semnificative din industria e-Commerce, din ce în ce mai mulți utilizatori aleg să cumpere materiale online, mai ales că uneori prețurile sunt mult mai avantajoase. Cu o targetare corectă a publicului țintă îți poți consolida afacerea încă din primul an.
5. Cursuri online de autoeducare și dezvoltare
Cursurile online au cunoscut un real succes în ultimii ani, iar numeroși profesioniști aleg să se perfecționeze cumpărând astfel de programe online. De la cursuri profesionale în varii domenii, precum IT, marketing, design interior, coaching, până la cursuri de educație financiară și dezvoltare personală, piața este într-o continuă expansiune.
Dacă ești specialist într-un anumit domeniu sau ai anumite abilități practice ce pot fi învățate prin intermediul unui curs online, atunci începe să-ți gândești propriile materiale. Îți poți crea propria pagină web, unde să vinzi materialele și pe care să o promovezi. Cu timpul, acest site se poate transforma într-o platformă educativă în toată regula, sau chiar într-o școală online pe o anumită nișă.
Orice afacere alegi să-ți faci, este important să vezi dacă aceasta va fi la mare căutare și peste mulți ani. Orice idee bună de afaceri poate pieri din fașă dacă nu are un gram de realism și o urmă de sustenabilitate în timp.
Sursa foto: Shutterstock