Angajatorii au mărit valoarea tichetelor de masă pe final de an
Valoarea medie a tichetelor de masă acordate de angajatorii din România a crescut progresiv cu peste 40% în ultimii 2 ani și continuă tendința de creștere și în ultimul trimestru al anului 2018, conform analizei Edenred. Valoarea maximă a tichetelor de masă, conform cadrului fiscal, este de 15.18 lei pentru fiecare zi lucrătoare. Tichetul este cu 30% sub costul mediu al unei mese de prânz.
Plafonul maxim până la care tichetele de masă sunt scutite de taxe și impozite salariale și patronale este stabilit periodic prin Ordin al Ministrului Muncii, fiind corelat cu indicele prețurilor de consum pentru produse alimentare. După o stagnare în jurul valorii de 9.57 de lei pe zi în anii ce au urmat crizei financiare din 2008-2010, valoarea nominală a tichetelor de masă a fost majorată in ultimii 2 ani până la maxim 15.18 lei. În România, peste 2.5 milioane de angajați primesc tichete de masă de la angajatori.
„Una dintre principalele tendințe pe piața muncii este că angajatorii au devenit foarte interesați să creeze un mediu organizațional pozitiv. O mare parte din companii s-au distanțat deja, mărind valoarea tichetelor de masă oferite angajaților până la valoarea maximă permisă prin cadrul fiscal, respectiv 15.18 lei/ zi. Astfel, aceste companii susțin alimentația sănătoasă și pauza de prânz a angajaților, generând un dublu impact în motivarea și retenția acestora. Un stil de viață mai sănătos al angajaților și o mai bună coeziune a echipelor se reflectă direct în creșterea performanței, scăderea absenteismului și reducerea rulajului de personal.”, spune Dana Sîntejudean, Director General Edenred România & Moldova.
O analiză făcută asupra portofoliului de clienți cu peste 250 de angajați evidențiaza faptul că în cadrul companiilor care acordă tichete de masă cu valoarea nominală maximă, rulajul angajaților este de 12 ori mai scăzut decât în cele care acordă o valoare minimă (sau scăzută).
***
Peste 90% dintre angajații români consideră tichetele de masă ca fiind un beneficiu foarte valoros, conform unor studii realizate de GfK în 2017 pentru APET (Asociația Profesională a Emitenților de Tichete), în timp ce 70% dintre angajați le consideră o parte esențială în pachetele lor extra-salariale.