Atunci când femeile se înţeleg bine la locul de muncă, conflictele se iscă mai rar – studiu
Acesta este rezultatul unui studiu realizat recent de o echipă de cercetători de la George Washington University condusă de Jenifer Merluzzi, informează sciencedaily.com.
Eşantionul a fost format din 145 de angajaţi din Statele Unite ce ocupă poziţii de management şi care lucrează în firme în care prezenţele masculine le depăşesc cu mult pe cele feminine.
Atât domnii, cât şi doamnele care au participat la cercetarea de piaţă au spus că au cel puţin un coleg care are un comportament dificil, potrivit studiului.
Însă diferenţa majoră între sexe o reprezintă faptul că multe femei au spus că intră de obicei în conflict cu alte femei, spre deosebire de bărbaţi, care au precizat că au probleme cu un coleg de sex masculin sau se înţeleg bine cu toată lumea.
Un aspect interesant este faptul că în cazul doamnelor care lucrează într-un mediu organizaţional care încurajează legarea unor relaţii bune de colegialitate, această tendinţa nu există.
Ba mai mult, ele au spus că se pot baza pe alte femei la job pentru sprijin moral şi nu numai.
Studiul este important pentru că detaliază modul în care cele două sexe privesc legăturile negative la locul de muncă.
Drept consecinţă, dacă angajatorii vor ca membrii echipei să se înţeleagă bine, atunci trebuie să ofere o mare grijă la modul în care cultivă întărirea relaţiilor între angajatele lor.