Câţi români merg cu bicicleta la muncă
Bicicleta nu este nici pe departe mijlocul de transport preferat al angajaţilor români. Potrivit unui studiu recent, doar câţiva aleg să meargă la job pe două roţi.Mai exact, mașina personală este pe primul loc, cu 28%, fiind urmată de metrou, cu 18%, autobuz (17%), mersul pe jos (15%). Bicicleta e aleasă doar de 13% dintre cele 2.351 de persoane care au participat la sondaj.
Pentru a fi încurajaţi să aleagă acest mijloc de transport, cei mai mulţi angajaţi susţin că voucherele pentru achiziționarea unei biciclete din partea angajatorului ar fi cel mai bun factor motivator.
De asemenea, alte aspecte importante ar fi parcările de biciclete cu pază, programele de rewarding pentru distanţa parcursă și dușurile la birou pentru cei care vor să se schimbe după ce au venit la job cu bicicleta.
În ceea ce privește infrastructura prezentă în orașe, 90% dintre respondenți își doresc pistă de biciclete până la locul de muncă, topul fiind completat de zone de parking pentru biciclete, rasteluri de biciclete și puncte de reparații și vulcanizare. Toate aceste condiții i-ar face pe români să folosească bicicleta în transportul către și de la locul de muncă.
Cât despre beneficiile oferite la angajare, 51% dintre respondenții angajați afirmă că nu au ținut cont de facilitățile pentru bicicliști atunci când au ales oferta de job.
84% dintre respondenți spun că nu au fost întrebați niciodată de angajator dacă își doresc o infrastructură dedicată bicicliștilor la locul de muncă, în 11% din cazuri angajații au avut o inițiativă de acest fel adresată managementului, iar 4% dintre angajați au fost întrebați de angajator dacă își doresc facilități dedicate transportului pe două roți.
Studiul a fost realizat de platforma de recrutare SmartDreamers în colaborare cu Bicicletele Pegas, în septembrie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 2.351 de persoane din România. Marja de eroare este de plus sau minus 3%.
Beneficiile mersului pe bicicletă
Ne dăm seama că mersul pe bicicletă ne ajută în mai multe feluri. Pentru a cuantifica aceste beneficii, cercetătorii de la Universitatea din Glasgow, timp de cinci ani, au urmărit starea de sănătate a peste 250.000 de oameni.
Astfel, ei au observat că, în medie, fiecare oră pe care o petrecem cu bicicleta adaugăm o oră de viață. Acesta este motivul pentru care bicicliștii de vârstă mijlocie au o speranță de viață cu doi ani mai mare decât media.
Alte beneficii ale mersului cu bicicleta la serviciu sunt scăderea poluării și, desigur, bani mai puţini daţi pe deplasare.
Statistici ale programului britanic ''Cycle to Work'' au estimat costul mediu anual al deplasării la serviciu cu bicicleta la 396 de lire sterline, sumă care se aproape se dublează în transportul cu trenul (625 de lire sterline). Costul este de aproape 10 ori mai mare în cazul folosirii mașinii (3.727 de lire sterline).