Ce mai fac românii în timpul serviciului
În unele cazuri timpul alocat pentru căutarea produselor și finalizarea cumpărăturilor depășește o oră (2%). Există însă și angajați care iau o pauză de la atribuțiile de serviciu pentru a face cumpărături pe internet mai des, de câteva ori pe săptămână (7%) sau chiar zilnic (aproape 2%). Aproape 1 din 5 angajați români declară că intră pe site-urile magazinelor chiar și atunci când nu au ceva de cumpărat în mod special, profitând de eventualele momentele libere în timpul serviciului pentru a căuta noi produse. Alți peste 33% dintre angajați preferă să folosească pauzele pentru a citi diferite articole online, iar aproximativ 30%, pentru a naviga pe paginile rețelelor de socializare.
Peste jumătate dintre cei care intervievați preferă să facă cumpărături pe internet după-amiază, între orele 15:00 și 18:00, în timp ce 19% dintre respondenți găsesc timp pentru astfel de cumpărături dimineața, între 9:00 și 11:00. Doar 15% dintre respondenți spun că fac pauză de la birou pentru cumpărături în jurul pauzei de prânz.
Cei mai mulți angajați folosesc telefonul personal pentru a face cumpărături online în timpul orelor de program.
***Sondaj desfășurat de BestJobs, în luna august 2018 pe un eșantion de 1.302 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban.