Cum obtii marirea de salariu pe care ti-o doresti
Afla cat castiga altii in domeniul tau
Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa te documentezi asupra salariilor altor angajati din domeniul tau. Poti sa-ti intrebi colegii sau sa te uiti pe site-ul companiilor, in caz ca se publica astfel de informatii. De asemenea, salariile celorlalti trebuie corelate cu performantele tale, precum si cu vechimea la locul de munca. Este bine sa te poti incadra intr-un interval salarial adecvat, astfel incat cererea pe care o faci sefului sa fie cat mai realista.
Compania sa fie sanatoasa financiar
Asigura-te ca nu te duci sa ceri marirea intr-o perioada nafasta din punct de vedere financiar a companiei. Nu uita ca este posibil ca tu, ca angajat, sa nu ai toate detaliile necesare pentru a trage o astfel de concluzie, astfel ca nu ezita sa te informezi bine despre acest aspect, urmarind diferitele rapoarte financiare.
Pregateste-ti argumentul
Nu trebuie sa ii impui sefului marirea de salariu. Practic, trebuie “sa te vinzi pe tine”, exact ca atunci cand vrei sa te angajezi intr-o companie. Fa o lista, in ordine descrescatoare, cu realizarile pe care le-ai adus companiei. Este bine sa ai la indemana si o lista cu abilitatile care te scot in evidenta. „Cel mai important lucru pe care un angajat trebuie sa-l aiba in vedere este acela ca performanta este singurul argument pe care nici un sef nu-l poate demonta sau combate. Drept urmare, inainte de a merge sa ceara o marire de salariu angajatul trebuie sa se „blindeze” cat mai bine cu argumente, fapte si cifre cu care sa poata dovedi ca valoarea pe care el o aduce organizatiei merita acea marire.” declara Ana Glavce, HR Manager la TNT Romania.
Da dovada de maturitate si seriozitate profesionala
Asa cum declara si Alina Radulescu, Director HR la Scandia, maturitatea si seriozitatea profesionala sunt doua aspecte foarte importante de luat in calcul atunci cand facem o astfel de solicitare sefului. „Maturitatea profesionala se manifesta prin alegerea momentului potrivit, pregatirea discursului, inventarierea argumentelor si conectarea lor la business. La acestea se adauga asertivitatea, abilitatea de a trata profesional obiectiile sefului, acceptarea si acordarea corecta a feedback-ului, precum si capacitatea de inchidere a discutiei cu concretizarea actiunii imediate. Seriozitatea se manifesta prin greutatea si relevanta argumentelor de marire a salariului, intelegerea rolului propriu in companie si in intersectie cu ceilalti colegi, comunicarea directa si profesionala cu seful direct, oferirea de variante pentru cresterea de salariu si chiar potentialele surse de finantare pentru diferenta de venit solicitata.”
Asteapta-te si la un refuz
Nu ai de unde sa stii daca seful iti va accepta sau nu cererea de marire, astfel ca este bine sa iei in calcul si varianta unui refuz. De asemenea, este posibil ca seful sa iti acorde o marire mult mai mica decat te asteptai. Ce vei face intr-o astfel de situatie? Iti vei da demisia sau vei astepta, urmand ca intr-un viitor apropriat sa ii ceri o alta marire? In cazul unui raspuns negativ, este bine sa iei in considerare motivul pentru care a survenit acesta. Intreaba-te daca punctul de vedere al sefului este valid sau nu. Daca este valid, atunci incearca sa imbunatatesti la tine ce ai de imbunatatit, iar daca nu este valid, atunci poate ar fi mai bine sa te duci intr-un loc in care abilitatile tale sunt mai bine apreciate.
Stabileste o intalnire cu seful tau pentru a discuta marirea
Nu da dovada de lipsa de profesionalism, intrebandu-l pe sef daca vrea sa iti acorde o marire prin e-mail, telefon sau in cadrul unei discutii aleatorii. Arata-i ca esti serios si stabileste o intalnire la birou cu acesta, asemenea unei intalniri de business.