NU face presupuneri despre ora la care trebuie să vii la birou
Managerul tău sau departamentul de resurse umane ar trebui să te anunțe ora la care se vine la birou și unde exact îți este locul. Dacă nu ai aceste informații înainte de prima de zi muncă, sună la departamentul de HR. Nu presupune că trebuie să ajungi acolo la o anumită oră și apoi să descoperi că ai întârziat. De asemenea, fii sigur că știi unde îți va fi biroul și unde se află departamentul tău.
NU ignora ofertele de ajutor de la colegi
Dacă unul dintre colegi vrea să te ajute să te instalezi mai rapid, acceptă-i oferta. Mulți dintre noi ne simțim mai bine atunci când îi ajutăm pe alții. Relațiile se sudeaza mai rapid și gheața este spartă mult mai ușor. Când cineva vrea să te ajute, înseamnă că vrea să te cunoască. Integrarea la locul de muncă, se face deci mult mai ușor.
NU refuza invitația de prânz
Rămânem în același registru, al interacțiunii de la locul de muncă. Oferta de pranz, întotdeauna se acceptă. Indiferent dacă invitația vine de la un grup sau de la un coleg, frumos și util este s-o accepți. Chiar dacă nu ți-e foame, conversațiile private îți pot dezvălui multe din dinamica de la noul job.
NU te lasa prins de bârfele de la birou
Dacă e aproape nevoie să ieși în primele zile cu noii tăi colegi la prânz, e la fel de important să nu te lași prins în inevitabilele bârfe pe care le vei auzi. Pot fi greu de ignorat, dar, dacă vrei să dai impresia de seriozitate, măcar la început, lumea nu te poate confunda cu un personaj căruia îi place bârfa. Chiar dacă auzi lucruri, nu e cazul să te arăți prea afectat de aceste pseudo-știri.
NU te plânge de precendentul loc de muncă
Atunci când vorbești cu noii tăi colegi despre experiențele de la vechiul job, evită să te plângi sau să-i critici pe cei care ți-au fost, până nu demult, colegi. Există o șansă ca actualii colegi să vadă în tine un erou care a rezistat stoic... dar... ai șanse mai mari să fii perceput ca un un tip care nu se acomodează, unul cu care nu te poți înțelege indiferent de loc sau atmosfera de lucru.
NU împărtăși informații personale
Este cel puțin neindicat să-ți împărtășești informațiile personale cu cei de la muncă, dar este chiar dezastruos s-o faci cu niște oameni cu care abia ai început să lucrezi. Ai nevoie de timp să ajungi să-i cunoști, să vezi dacă sunt de încredere și dacă le poți destăinui lucruri cu adevărat private.
NU refuza să experimentezi
Unul dintre cele mai plăcute momente de la un nou job este că poți învăța lucruri noi, pe care înainte nu le știai să nu aveai timp de ele. Chiar dacă ești pe același post și ai aproape aceleași task-uri, un nou job vine la pachet și cu o noua abordare. De aceea, nu te da înapoi de la a experimenta noi metode de a duce la bun sfârșit vechi taskuri.
Multe companii lansează anual sondaje ample despre motivație și satisfacție, dar rezultatele ajung rar să schimbe ceva concret. Scorurile cresc sau scad ușor, fără legătură directă cu realitatea de zi cu zi.
Pe 23 octombrie 2025, la Timișoara, Revista CARIERE – în parteneriat cu TotalSoft și MedLife – organizează evenimentul CEO + HR Roundtable, intitulat „Educația ca motor pentru business: Cum își formează marii angajatori din vestul țării următoarele generații de profesioniști”.
Conflictele cu superiorii sunt mai comune decât credem și pot afecta atât performanța profesională, cât și starea de bine personală. În loc să rămâi blocat în frustrare, este important să abordezi situația cu calm și strategie.
Revista CARIERE, singurul produs multimedia dedicat comunității de HR și business din România, cu prezență în trei medii principale (revistă tipărită, platformă digitală și evenimente de specialitate) lansează noul website al publicației: www.revistacariere.ro.
„Dacia” reprezintă mai mult decât un brand auto românesc: un simbol al identității naționale și al performanței industriale. Numele provine de la regatul dacilor, teritoriu istoric al României, cucerit de Imperiul Roman în secolul II d.Hr.
Alex Lupsasca, fizician de origine română și profesor la Universitatea Vanderbilt, va lucra în echipa OpenAI, compania care a dezvoltat ChatGPT. Omul de știință a făcut anunțul într-o postare pe pagina sa de LinkedIN.
Cushman & Wakefield Echinox, una dintre cele mai importante companii de consultanță imobiliară din România, anunță recrutarea lui Gabriel Vințe în funcția de Business Development Manager în cadrul departamentului Project & Development Services (PDS).
Revista CARIERE continuă rubrica „Longevitate în carieră”, dedicată celor care sfidează trecerea timpului și reușesc să fie un exemplu de succes chiar și la vârste foarte înaintate. Astăzi vă prezentăm reușita lui Jane Fonda.