Eticheta la interviul de angajare. De la haine, la comportament
Paşii 1 şi 2 sunt evidenţi, dar îi vom menţiona.
1. CV-ul trebuie să fie clar şi fără greşeli gramaticale. Mai verifică-l încă o dată, dacă nu ai făcut-o. Daca ai chiar şi cea mai mică greşeală, arată că nu eşti atent la detalii.
2. Vestimentaţia. Nu ai ieşit în oraş, te-ai dus la o întâlnire de business în care tu te vinzi cum poţi mai bine. În corporaţie, look-ul contează întotdeauna, chiar dacă nimeni nu îţi va spune asta. Dacă ai venit la interviu îmbrăcat în pantofi sport, blue jeans şi tricou, la fel de bine puteai trece pe la piaţă să întrebi dacă au un job pentru tine.
3. Foarte important este să ai o strângere de mână fermă şi, când faci asta, să-ți priveşti intervievatorul în ochi, recomandă WikiHow. A nu se confunda cu prinsul mâinii lui în menghină şi o privire ameninţătoare. Trebuie să fie, mai degrabă, un gest hotărât, o privire atentă şi un zâmbet care să arate că îţi face plăcere să te întâlneşti cu angajatorul, chiar dacă toţi ştim adevărul.
Citește și Un șef nu este neapărat și lider. Care sunt diferențele
4. Anticipează întrebările. Ai mai lucrat pe un post asemănător cu cel pe care-l vânezi, ştii deja ce o să fii întrebat. Iar una dintre cele mai grele întrebări sau rugăminţi este să spui ceva despre tine. Nu vorbi din „Amintirile..” lui Creangă, ci punctează câteva lucruri din CV, momente care să arate că eşti calificat pentru post şi pregătit să preiei hăţurile.
5. Maniere … verbale. Nu discuta despre salariu, decât dacă angajatorul deschide subiectul. Aceeaşi regulă se aplică şi pentru politică şi religie. Convingerile tale nu interesează pe nimeni decât dacă eşti Iohannis sau PF Daniel.
6. La fel de evident este şi faptul că nu trebuie să vorbeşti de rău pe nimeni, niciodată. Nimeni nu angajează pe cineva care îşi critică foştii angajatori, mai ales că şi posibilii viitori şefi ar putea fi puşi în poziţia asta.
Citește și A crescut rata șomajului. Bărbații, mai afectați decât femeile
7. Gramatica vorbită. Dacă nu eşti la audiţie pentru vocalist în trupă de nunţi, atunci nu arăta că „pumnii tăi minte nu are”. Gândeşte rapid şi vorbeşte lent, nu invers. Vei lucra în vânzări, în call-center sau în cine ştie ce alt departament în care reprezinţi firma în faţa clienţilor şi dacă te exprimi ca şi cum „s-a produs o extorsiune al unui degajament…” atunci nu te mai întreba de ce nu te vrea nici o firmă.
8. Pune întrebări. Fii curios din fire, chiar dacă te-ai documentat înainte despre firmă. Nu strică niciodată să „vânezi” răspunsurile.