Industriile FMCG si consultanta atrag cel mai usor tinerii talentati
Tinerii talentati sunt cei care cumuleaza urmatoarele criterii: experienta internationala, rezultate academice peste medie, implicari extra-curriculare si obtinerea de certificari sau diplome peste cele cerute de curricula academica. Analiza a fost facuta asupra respondentilor cu profil economic.
In cadrul topului realizat pe acest profil, companiile din industriile FMCG si consultanta au cea mai mare prezenta, urmate de industria bancara si principalii jucatori din Telecom.
Motivele tin atat de atractivitatea industriilor si a joburilor oferite, dar si de cateva strategii ale companiilor: prezenta continua in piata cu mesaje adresate tinerilor cu potential, metode interactive de atragere de talente si procese de recrutare interactive, in cadrul carora tinerii cunosc mai bine compania si oportunitatile oferite.
Raportul analizeaza si perceptiile si asteptarile tinerilor talentati, astfel incat companiile sa isi poata adapta cat mai usor strategiile de employer branding. In comparatie cu alte profiluri din piata (specialisti, profilul comun si pasivi), tinerii talentati sunt mai atrasi de provocarile profesionale si au o toleranta mai mare la incertitudine. Ca profil soft, sunt singurii care au indicat entuziasmul ca una dintre trasuturile care ii caracterizeaza.
Tinerii talentati au asteptari salariale mai mari, iar analiza arata ca acestea sunt determinate mai ales de experienta internationala si obtinerea de diplome si certificate care le completeaza studiile. In acelasi timp, studiul arata ca este nevoie de sase luni pentru ca tinerii sa sa calibreze la realitatile pietei si sa isi modifice asteptarile.
Ca distributie a profilurilor, tinerii talentati reprezinta 17% din piata fortei de munca, specialistii – 13%, profilul comun este caracteristic pentru 45% din piata, iar pasivii reprezinta 24%. Tinerii talentati au un background diferit si asteptari pe masura, iar construirea strategiilor de employer branding trebuie sa porneasca de la aceste diferente.
La studiu au participat 2.246 de respondenti, tineri cu studii superioare din Bucuresti, cu varste intre 20 si 30 de ani, absolventi de facultati cu profil economic, tehnic si socio-uman. Modalitatea de colectare a raspunsurilor a fost prin chestionar online in lunile aprilie-mai 2010.