Internship plătit, cu posibilitate de angajare
Programul de internship C4 Yourself by Carrefour a demarat la începutul anului 2016, inițial ca un proiect-pilot, cu stagii de șase luni. Compania a vrut să atragă studenți și absolvenți interesați de un stagiu plătit, pentru a-i implica în anumite proiecte din departamentele de la Sediu. Numărul mare de candidați a transformat programul într-un proiect permanent. Următorul stagiu va începe în luna iunie a acestui an.
Internshipul se desfășoară la sediul Carrefour timp de șase luni, cu un orar de lucru de 6 ore pe zi sau 30 de ore pe săptămână. Structura este flexibilă, astfel încât fiecare intern să își adapteze programul în funcție de orarul de la facultate sau de calendarul examenelor, în sesiune. Internii sunt repartizați în departamentul ales de ei sau un altul, care se potrivește profilului lor. La începutul programului ei participă la un workshop de cultură a companiei și apoi sunt ghidaţi de colegii lor și implicaţi în proiectele departamentului.
Departamentele cu programe de internship active sunt: Marketing, Logistică, Achiziții, Financiar, Calitate și, Resurse Umane.
„Candidații își exprimă preferința pentru unul sau mai multe departamente care au programe de internship. Aplicațiile relevante sunt trimise către departamentele respective. Ei sunt cei care fac selecția, în funcție de profilul de candidat dorit, susțin interviurile și decid cine intră în program. Tinerii descoperă la noi un mediu cool şi primitor, iar colegii noştri se bucură de energia internilor şi de dorinţa lor de a face lucrurile altfel”, spune Cosmina Nicolau, Manager Recrutare și Employer Branding, Carrefour România.
Anul trecut, cele mai multe aplicații au venit în urma contactului direct pe care compania l-a avut cu tinerii la târgurile de joburi și prin accesarea secțiunii Cariere de pe site-ul companiei. La acestea, se adaugă, desigur, efectul „word of mouth” al unui proiect care a împlinit deja un an. Internii, odată angajați, le spun colegilor de facultate sau prietenilor despre internshipul C4 Yourself și acest lucru generează recomandări.
Până acum programul a avut un mare succes, atât pentru companie, cât și pentru interni, majoritatea dintre ei primind oferte de angajare.
Mai exact, de la începutul anului 2016 și până în prezent, au participat la acest program 67 de tineri, dintre care 49 de fete și 18 băieți. Dintre cei 67 de tineri care au intrat în internship până acum, trei au venit din Franța şi s-au întors acasă după finalizarea programului, 37 au devenit angajați Carrefour iar şapte vor încheia internshipul la sfârșitul lunii iunie a acestui an și pot primi oferte de angajare. Viitorul stagiu începe în iunie 2017, când vor fi deschise alte şapte poziții pentru interni.
“Ca angajatori ne dorim să fim transparenți în ceea ce privește modul de organizare și funcționare al businessului și, pe de altă parte, să oferim o experiență plăcută tuturor tinerilor interesați să ne cunoască. În același timp, vrem să participăm responsabil la formarea lor în carieră, să le oferim șansa de a-și forma experiența necesară și posibilitatea să ne aleagă, în cunoștință de cauză, și să crească alături de noi, prin programele de dezvoltare personală și profesională la care au acces angajații Carrefour”, spune Ana Krasovschi, Director Resurse Umane Carrefour România.
După cum subliniază și Simona Sava (foto), Responsabil Dinamică Comercială Carrefour România – “Povestea Carrefour a început acum un an, cu cel mai tare program de internship. Scopul meu a fost să acumulez experiență și să mă decid dacă domeniul ales de mine chiar e de mine… Ei bine, a fost! Ne-am potrivit mănușă! Așa că, în următoarele șase luni, după internship, am început să-mi scriu povestea, ca angajat Carrefour”.
CIFRE
Grupul Carrefour are peste 10.100 de magazine în 34 de ţări
În România, numără 294 de magazine, dintre care 32 de hipermarketuri Carrefour, 133 de supermarketuri Market, 44 de magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact, un magazin de comerţ online şi 74 de magazine Billa.
PROFILUL CANDIDATULUI
În majoritatea proiectelor de recrutare ale companiei, dacă nu chiar în toate, indiferent de job, Carrefour România caută colegi deschişi şi motivaţi să înveţe lucruri noi. „Retailul este un domeniu dinamic, care ne solicită să fim nemărginit de curioşi în legătură cu mediul în care activăm, să fim prietenoşi şi flexibili în relaţiile de business şi cele colegiale, să ne adaptăm rapid şi să fim mereu hotărâţi să ne facem treaba cât mai bine cu putinţă”, spune Ana Krasovschi, Director Resurse Umane, Carrefour România.
AVANTAJE PENTRU STAGIARI
„Prin programul C4 Yourself îi ajutăm pe studenţi şi pe tinerii absolvenţi să-şi efectueze stagiul de practică necesar, le înlesnim accesul la cultura noastră organizaţională. Ei lucrează şi învaţă de la profesionişti şi câştigă experienţă concretă şi recunoscută iar noi avem posibilitatea de a-i vedea cum interacţionează şi cum se adaptează în mediul de lucru”, spune Cosmina Nicolau, Manager Recrutare şi Employer Branding, Carrefour România.
Contribuţia le este răsplătită lunar cu un pachet salarial ce include: tichete de masă; asigurare medicală privată gratuită; zile libere şi concediu conform prevederilor legale; cupoane valorice de Paşti şi Crăciun şi acces la toate beneficiile şi ofertele speciale pe care le au toţi angajaţii Carrefour (abonamente de fitness la preţuri speciale, acces redus sau gratuit la spectacole de teatru, evenimente sau concerte, participare la toate evenimentele organizate intern pentru angajaţi şi la toate recompensele sau premiile oferite cu diverse ocazii).
Articol preluat din numărul 238/iunie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici –