KAZIER pentru directorii generali
Este vorba despre un ERP (Enterprise Resource Planning) menit sa administreze toata activitatea firmelor de servicii. Pentru amatorii de definitii, am ales-o pe aceasta: un ERP reprezinta o infrastructura software ce ofera suport de gestiune si coordonare a diferitelor structuri si procese din companie, in vederea realizarii obiectivelor de afaceri. Daca in mod obisnuit, instrumentul este pus in slujba departamentelor de productie, achizitii, vanzari, relatii cu clientii sau contabilitate, de data aceasta el este specializat pe firme de servicii (consultanta, avocatura, publishing, publicitate, organizare de evenimente). Practic, Kazier se adreseaza tuturor firmelor care lucreaza pe proiecte, venind dinspre procese si imbogatindu-se cu alte module conform cu nevoile clientului.
Mai putine hartoage!
Punerea la punct a software-ului nu a fost un scop in sine, dat fiind faptul ca activitatea principala a companiei se concentreaza pe cautarea si plasarea de oameni-cheie. Dar nevoia de a rezolva problemele specifice companiei a facut ca plecand de la ideea initiala ("mai putine hartoage!") sa se puna pe picioare un adevarat soft de recrutare si de proceduri. Se poate spune ca exista in viata fiecarei firme o etapa incepand de la care se impune informatizarea si structurarea proceselor. Acesta este momentul de nivel superior al businessului pe care George Butunoiu vrea sa-l oferteze cu produsul sau. "De cand folosim Kazierul, ne-a crescut foarte mult productivitatea si controlul. In plus, nu mai avem nici o foaie de hartie pe birouri! Ceea ce este o realizare in sine. Cand stau de vorba cu candidatul, deschid calculatorul, ii vad CV-ul si pot adauga la el observatii de orice natura, oricat de lungi si oricat de diferite ca unghi".
Software-ul are o structura modulara, a carei arhitectura cuprinde pe langa componenta de recrutare si pe cele de administrare a departamentului de sales (CRM), juridic, financiar etc. Fiind capabil sa administreze toata activitatea, este foarte potrivit pentru firme cu un volum mare de recrutari. De altfel, el a fost deja cumparat de firme de recrutare, dar si de doua banci din Romania cu mii de angajati. Nici piata externa nu a ramas indiferenta. Doua companii de recrutare din Austria si din Ungaria au achizitionat la randul lor Kazierul romanesc.
Kazier pe biroul directorului general
Pentru produsul integral, clientii potentiali sunt toate firmele de consultanta, toate cabinetele de avocatura, firmele de training, agentiile de publicitate, orice firma de servicii sau firmelor care vand produse putine si scumpe, la care ciclul de vanzare este lung si relatia cu un client se intretine in timp. "Cu cat ciclul de vanzare e mai lung, cu atat Kazier este mai potrivit. Merge, de exemplu, pentru firme care vand masini sau pentru imobiliare", precizeaza George Butunoiu.
Orice s-ar putea spune despre numele ales de Butunoiu pentru produsul sau, dar nu ca este unul slab, moale. Pentru un viitor brand, Kazier este puternic si sugestiv, in pofida conotatiilor negative pe care unii dintre noi i le-am putea atribui. Produsul se numeste asa pentru ca, in esenta, asta este: cazierul businessului si al tuturor partenerilor firmei respective. Inregistreaza toate proiectele, evenimentele, contactele, fisierele sau documentele clientului si ale tuturor partenerilor sai, inclusiv istoria intalnirilor lor. De aceea, software-ul este util in special pentru directorii generali si pentru manageri care vor avea controlul si imaginea in timp real a intregii activitati (in ce stadiu a ajuns fiecare proiect, cat a lucrat fiecare angajat, cate telefoane a dat, cate dintre ele au dus la vanzare etc.). Dar Kazier va putea fi folosit de catre toti angajatii, dupa ce directorul general decide ce drepturi de utilizare va avea fiecare. Practic, gradul de satisfactie al utilizarii lui creste odata cu pozitia in ierarhie. Cu cat esti mai sus cu atat esti mai multumit. Cu cat esti mai jos in ierarhie, cu atat iti convine mai putin, pentru ca se vede tot ce faci. Kazier impune respectarea unor proceduri si obliga pe toata lumea sa lucreze dupa standarde.
Nu mai e de joaca!
Si astfel ajungem la ratiunea care justifica achizitionarea unui sistem de informatizat de gestiune a procesului: "Firmele sunt obligate sa-si creasca productivitatea. Salariile au crescut atat de mult, incat organizatiile se vad obligate sa faca ceva. Si cel mai serios lucru la care se pot gandi este productivitatea. Sa va dau un exemplu: pana acum trei luni aveam trei secretare. De ce? Pentru ca imi permiteam, de ce nu?! Acum am una singura. Nu mai e de joaca". Am si alt exemplu emblematic. La inceputul saptamanii trecute, m-am dus la o firma. O fata lucra de zor la calculator. Cand m-am dus din nou peste cateva zile, fata facea acelasi lucru: introducea in calculator date dintr-un catalog pe care-l avea in fata, ca sa reconstituie in format electronic lista membrilor Camerei de Comert Franco-Romane. Lucra de o saptamana la treaba asta si ajunsese la jumatate. Lista respectiva este publica, se poate lua de pe net, i-o puteam da si eu, o putea cere direct la Camera de Comert. De ce au angajat pe cineva doar pentru asta? Ei bine, businessuri ca acela trebuie sa dispara. Ori businessul, ori managerul de acolo". Ca sa reziste presiunii concurentiale, firmele sunt obligate sa-si mareasca productivitatea, (controlul asupra costurilor, scaderea lor), deci sa-si structureze si alinieze procesele.
Pretul de lansare este de 10.000 de euro, dar probabil ca pana la sfarsitul anului isi va dubla sau tripla valoarea in functie de dezvoltarile ulterioare. Kazier a fost testat timp de cativa ani, chiar in compania George Butunoiu si, recent, in firmele care au cumparat modulele de recrutare, dar poate fi imbunatatit si adaptat conform cu specificul proiectelor viitorilor clienti.