O companie sănătoasă este formată din angajați sănătoși
Trăim și muncim într-o lume în continuă schimbare, tocmai de aceea strategia companiei Sodexo este de a se adapta continuu și de a învăța din mers, pentru a oferi angajaților săi o experiență unică și individuală.
„Ne concentrăm pe dezvoltarea unor soluții flexibile, care să răspundă unor nevoi individuale: beneficii flexibile, e-learning și micro-learning, timp de muncă flexibil (pe principiul anytime, anywhere). Cardurile Sodexo oferă un astfel de cadru adaptabil în recompensarea eforturilor colegilor noștri”, susține Felicia Georgescu, Director de HR, Sodexo. O parte din strategia companiei se concentrează în direcția digitalizării proceselor de HR, precum și a înțelegerii nevoilor individuale și a celor colective pe baza unor analize de date complexe. Drept urmare, dialogul cu angajații este unul permanent. Feedback-ul este un mijloc foarte bun de a afla informații esențiale referitoare la experiența pe care oamenii o au în companie. Cu ajutorul unei platforme digitale, acesta este cules săptămânal, iar apoi este discutat în ședințele de management. În final, în baza observațiilor făcute de angajați se iau decizii referitoare la adaptarea mediului de lucru la nevoile lor.
Cum decurge integrarea noilor angajați în companie
Schimbarea locului de muncă necesită adesea un efort uriaș din partea angajaților, pentru că ajung într-un loc nou, unde există noi oportunități, dar și noi provocări. În Sodexo, acest moment este văzut ca o călătorie, care durează trei luni. În acest timp, nou-veniții au parte de experiențe de business reale și teoretice, participă la sesiuni de prezentare, vizitează clienți și își construiesc o rețea de conexiuni, care îi va ajuta în noul rol. Totodată, sunt încurajați să dea feedback: „Pentru noi este important să înțelegem modul în care au perceput Sodexo, să le ascultăm observațiile și sugestiile. Cultura organizațională bazată pe feedback începe chiar din prima zi”, precizează Felicia.
Dezvoltarea profesională și managementul carierei
Sodexo are un plan de carieră conceput pentru echipele de Customer Service și Telesales. Există niște etape bine stabilite, care includ, printre altele, programe de training, criterii de evaluare și recompensare. Felicia crede însă că lucrurile evoluează către o realitate mult mai dinamică, în care angajatul preia responsabilitatea propriei sale cariere și dezvoltări profesionale: el este cel care va decide pentru cine și ce să muncească. În acest context, planul de carieră ar trebui sa fie mai degrabă un ghidaj, lăsându-i astfel angajatului libertatea de a-și desfășura talentul și potențialul către oricare rol din organizație. Astfel, Sodexo oferă oamenilor sesiuni de coaching și consultanță în carieră, precum și transparență totală cu privire la pozițiile vacante atât în cadrul organizației locale, cât și la nivel global. În plus, compania folosește un model flexibil de dezvoltare profesională, alternând sesiunile de training față-în-față cu cele virtuale (e-learning). Oamenii pot folosi inclusiv module de micro-training, care constau în sesiuni scurte de învățare, ce pot fi ușor integrate în programul de lucru. De asemenea, cardul Cultură Pass de la Sodexo reprezintă o altă oportunitate oferită angajaților pentru dezvoltare personală.
Cum este răsplătită loialitatea
Principiul de bază al politicii de compensații în Sodexo este acela de a răsplăti performanța. Compania folosește un sistem solid de evaluare a rolurilor din organizație și de monitorizare a nivelului salarial de pe piață, astfel încât ofertele ei să rămână atractive. În plus, loialitatea oamenilor este răsplătită printrun bonus anual și prin zile suplimentare de concediu de odihnă. Sodexo le oferă angajaților, pe lângă beneficiile tradiționale acordate de majoritatea companiilor, și toate produsele Sodexo, la valoare maximă: Gusto Pass, Cultură Pass, Turist Pass, Cadou Pass, 7card. „Astfel, angajații sunt şi primii clienți şi le oferim flexibilitatea de a utiliza aceste beneficii conform nevoilor individuale. Studiile legate de stilul de viață sănătos arată că angajații asociază acest concept cu alimentația, odihna și eliminarea stresului”, precizează Felicia.
Importanța unui program de lucru flexibil
Felicia consideră că un angajat sănătos are un mediu de lucru plăcut și stimulativ, care îi potențează creativitatea, îl face să revină în fiecare zi cu plăcere și îi oferă spațiu pentru a se bucura de celelalte lucruri importante pentru el. Iar cum linia care separă viața profesională de cea personală este din ce în ce mai subțire, flexibilitatea este foarte importantă: angajații Sodexo pot lucra după un program flexibil și pot, de asemenea, să muncească și de acasă. Prin urmare, spațiul de lucru reprezintă un element important în această ecuație: „Am creat deja un spațiu de lucru care să stimuleze comunicarea și colaborarea și avem în plan să ne mutăm într-un spațiu nou, cu mult mai modern. Totodată, cardurile Sodexo stimulează un mod de viață sănătos: Gusto Pass, pentru a nu rata nicio pauză de prânz, 7card pentru a nu avea nicio scuză de a nu face sport, Cultură Pass, pentru spectacolele și cărțile care îți îmbogățesc viața, Turist Pass, pentru vacanțe de vis și Cadou Pass, pentru răsfăț”, spune Felicia.
Despre fidelizare și nu numai
Când vine vorba de fidelizarea angajaților, nu există un singur element cheie, ci mai degrabă un cumul de factori: „Cred că există soluții personalizate și multă grijă pentru angajați. Cred că există dialog între angajați și angajator. Cred că există colaborare. Cred că există mândria de a lucra pentru o organizație implicată în mod activ în activități de CSR. Cred că există oportunitatea de a învăța în fiecare zi ceva nou. Toate acestea și multe altele duc către o fidelizare a angajaților”, explică Felicia.
DESPRE SODEXO ROMANIA
Sodexo România este parte a Grupului Sodexo, lider mondial în domeniul serviciilor pentru calitatea vieții. Compania activează pe piața din România de peste 20 de ani, oferind companiilor o gamă complexă de beneficii extra-salariale pentru angajați. Peste 30.000 de companii și 2 milioane de angajați utilizează deja produsele Sodexo.
Articol preluat din numărul 263, decembrie 2019/ianuarie 2020, al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.