Provocările mutatului în străinătate: Câți angajați sunt pregătiți pentru noul stil de viață – STUDIU

Mutarea într-o altă țară pentru un job nu este doar o schimbare de adresă, ci o tranziție profundă, care cere o pregătire atentă pe toate planurile. Doar 36% dintre angajații relocați sunt pe deplin pregătiți pentru noul mod de viață, potrivit unui studiu realizat de Towergate Employee Benefits, citat de hrnews.co.uk.
Lipsa de pregătire nu afectează doar confortul personal. Ea poate compromite sănătatea, productivitatea și chiar succesul misiunii profesionale în străinătate.
„Să lucrezi în străinătate este foarte diferit de a merge în vacanță, fiind necesar un nivel complet diferit de pregătire. Dacă lucrurile merg prost, sănătatea și bunăstarea angajatului pot avea de suferit, misiunea în străinătate poate eșua, iar costurile emoționale, fizice și financiare pot fi uriașe”, avertizează Sarah Dennis, Head of International la Towergate Employee Benefits.
Unde sunt angajații cel mai bine pregătiți
Cei mai mulți angajatori spun că personalul relocat are un grad de pregătire mai bun în privința aspectelor administrative și logistice: 41% consideră că angajații se adaptează rapid la noile sisteme de școlarizare și bancare, iar 39% cred că aceștia reușesc să gestioneze schimbarea culturală, cu tot ce implică ea: legi, obiceiuri și religii diferite.
Totuși, doar 36% spun că oamenii sunt complet pregătiți pentru impactul emoțional al relocării, cum ar fi izolarea față de familie și prieteni, iar 32% pentru schimbările climatice.
Ce fac companiile pentru pregătirea relocării
Organizațiile încearcă să sprijine angajații, dar măsurile sunt încă limitate.
48% dintre angajatori oferă instruire și suport pentru managerii de linie, astfel încât aceștia să își poată sprijini echipele. 46% livrează training la fața locului, după mutare, iar 39% oferă sprijin pe toată durata activității în străinătate.
Doar 37% pregătesc sesiuni individuale înainte de relocare, semn că există încă mult loc de îmbunătățire în prevenirea problemelor.
În plus, e de menționat și faptul că specialiștii recomandă ca sprijinul să nu se limiteze doar la angajatul relocat, ci să includă și familia, fie că aceasta îl însoțește, fie că rămâne acasă.
Prevenția, mai ieftină decât remedierea
Consultanța de specialitate și planificarea detaliată înainte de plecare pot preveni probleme costisitoare ulterior, potrivit sursei citate.
„Este posibil să coste semnificativ mai puțin să pregătești complet un angajat înainte ca o misiune să înceapă, decât să încerci să îndrepți lucrurile când acesta este deja în străinătate sau dacă apar probleme”, mai spune Sarah Dennis.
CITEȘTE ȘI: Cum să raportezi impactul muncii tale când rezultatele sunt greu de măsurat
Foto: ID 365446104 © Dio Marvelouis Mulyadi | Dreamstime.com