Recrutorii ”spionează” candidații pe Facebook
Postările pe Facebook ale candidaților au devenit criteriu în decizia de recrutare pentru 4 din 10 angajatori iar șase din zece angajatori verifică, în procesul de evaluare a unui candidat, profilurile acestuia de social media, potrivit celui mai recent sondaj BestJobs.
Într-un articol pentru revistacariere.ro, Natalia Câmpan, consultant, agenția Manpower Iași, declara că recrutorii verifică profilul de facebook pentru a vedea imaginea pe care o proiectează candidatul în «mediul său natural».
„Când utilizăm Facebook, o facem pentru a vedea dincolo de CV. Pentru anumite posturi este importantă amprenta personală și imaginea pe care o proiectează candidatul în «mediul său natural». Putem să ne dăm seama, de exemplu, despre rolul pe care și-l atribuie într-un grup, de calitățile de lider sau de charismă. Postările au însă rareori un impact major în procesul de recrutare, ci mai degrabă întăresc sau confirmă o părere despre comportamentul adoptat de candidat în diferitele faze ale recrutării” .
Candidații trebuie să se aștepte să le fie verificată experiența trecută în CV
Aproape șapte din zece specialiști în recrutare chestionați au spus că verifică de obicei candidatul cu angajatorii anteriori: 29% atât pentru pozițiile low-level, cât și pentru cele high-level, 34% – doar pentru funcțiile high-level, iar foarte puțini fac verificări doar pentru pozițiile low-level.
Peste jumătate dintre angajatori (53%) mai testează de obicei și abilitatea unui candidat de a interacționa cu echipa din care va face parte, atât pentru pozițiile low-level, cât și pentru cele high-level.
Deși trăim în epoca internetului pentru 35% dintre cei care fac recrutare încă mai contează dacă un candidat vine cu un CV pe hârtie la interviu.
***Sondajul a fost efectuat pe un eșantion de 292 companii mici, medii și mari din România.
sursa foto: unsplash