Restructurarea valorilor. De ce e necesar să îți dai voie să ieși din limite rigide
Comunităţi online cu experienţe în offline
Comunităţile online polarizează tot mai multe evenimente offline. Accesul facil (şi ieftin) la internet şi apariţia reţelelor de socializare au provocat o schimbare de paradigmă. Protestele se organizează pe Facebook şi Twitter (vezi ieşirile în stradă pe Maidanul din Ucraina sau cele din marile oraşe ale României vizavi de unele schimbări legislative), campaniile de promovare ale brandurilor pun accent pe vizual în toate formele sale, iar lista poate continua.
Acum este mai uşor ca oricând să îţi faci vocea auzită, iar popularitatea unor creatori de conţinut în domeniul digital (bloggeri, vloggeri, YouTube-ri, influenceri) are o explicaţie logică: oamenii vor să vadă şi să audă alţi oameni vorbind despre diverse lucruri, îşi doresc să poată iniţia un dialog, un schimb de replici, fie el şi virtual, să fie încurajat schimbul de idei, fără bariere fizice. Iar creativitatea îşi are rolul ei şi aici, căci reprezintă o componentă esenţială pentru a te diferenţia din mulţime.
O restructurare a valorilor
O altă tendinţă ce se conturează în ultima vreme este cea a titlurilor aparent pompoase de joburi. De ce ţi-ai pune pe cartea de vizită titulatura de Chief Happiness Officer, de exemplu? Ei bine, astfel de denumiri nu sunt date doar pentru că sună mai bine, ci reflectă nevoia de schimbare din cadrul organizaţiilor. Angajaţii pun un preţ tot mai mare pe experienţa pe care o au în compania în care lucrează, tocmai de aceea nevoile lor trebuie întâmpinate ca atare. Şi, fiindcă tot am dat un exemplu, ce face mai exact un Chief Happiness Officer? Ei bine, poate fi un om din departamentul de Resurse Umane sau chiar directorul firmei. Mai important este rolul său: el trebuie să se asigure că fiecare tip de relaţie e redefinită în aşa fel încât angajaţii să aibă o experienţă plăcută la locul de muncă şi să creeze un spaţiu de lucru în care fericirea primează. Uşor de zis, greu de făcut.
O sursă de inspiraţie pentru alţii
Ceea ce e musai să reţinem este că, în principal, creativitatea ar trebui să ne definească și să ne ghideze viața personală și profesională, nu doar să joace un rol, de cele mai multe ori secundar și prăfuit, pentru că avem alte treburi mai importante, spune Luiza Simion (foto), Business Unit Manager, Wyser.
„Creativitatea, ca abilitate, o regăsim în fiecare dintre noi, în grade diferite de dezvoltare, însă a apela la ea și a ne dori să fim mai creativi înseamnă a ne dori să fim mai liberi. Este puterea de a genera ceva nou, diferit, de schimba ceva în tine și în lume, reprezintă puterea de a face un lucru obișnuit «altfel», aduce energie, culoare și viață celui care îndrăznește să-și fructifice potențialul creativ.
Nu înseamnă să revoluționezi lumea, să muți munții și să faci bulgări din nori, ci înseamnă doar să-ți dai voie să ieși din niște limite rigide, obiceiuri, linii directoare care îți trasează viața și te îngrădesc, te plafonează, te istovesc mental, emoțional și energetic. Cine spune că lenjeria trebuie purtată pe sub haine, când Superman a revoluționat dress code-ul supereroilor?”, punctează Luiza Simion.
Ideea este că o abordare diferită poate genera plus valoare muncii tale, în ciuda faptului că implică o cantitate de energie superioară decât în cazul în care doar urmezi turma.
„A face lucrurile altfel este angoasant și dificil de cele mai multe ori, pentru că dai piept cu societatea și rezistența la schimbare a celorlalți, dar a fi altfel nu înseamnă ceva rău, a face lucrurile diferit ca expresie a prea-plinului personalității tale înseamnă doar să reafirmi că exiști, că trăiești și ai curajul de a-ți exprima bogăția interioară.
Și, cine știe, poate vei folosi drept exemplu altora care nu au curajul tău și îi vei impulsiona să arate și ei coloritul personalității lor. Poate o fundă pusă șui în păr sau o perspectivă total surprinzătoare de a vedea lucrurile – toate vor fi o pană în plus în aripile cuiva care aștepta un astfel de exemplu ca să zboare”, concluzionează Luiza Simion.
Articol preluat din numărul 244/februarie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.