Satisfacția angajaților, principala recomandare a departamentului de HR
63% dintre angajaţii care au răspuns la cel mai recent sondaj eJobs au în plan să-și schimbe locul de muncă în următorul an și doar 3% dintre ei sunt deciși să rămână la actualul loc de muncă pentru o perioadă mai lungă de trei ani, arată studiul făcut de eJobs.
Principalele criterii după care angajații își aleg angajatorul sunt salariul și pachetul de beneficii, susțin 86% dintre respondenți. Aproape la fel de importantă (84%) este reputația companiei – criteriu a cărui importanță crește de la an la an. Pentru peste 70%% dintre respondenţi contează programul de lucru şi flexibilitatea companiei, iar 16% menționează, în premieră, părerile actualilor angajați despre companie și dacă firma se preocupă de starea lor de bine la muncă, arată sondajul eJobs.
Când vine vorba despre exemplul practic al celei mai recente angajări, 73,4% dintre respondenți spun că au fost convinși să aplice sau să accepte un job în compania pentru care lucreză în prezent de reputația pe care aceasta o are în piață. Pentru 66,4% cel mai mult a contat primul interviu cu recrutorul, în timp de 53,4% au menționat părerile foștilor și actualilor angajați – adică, tot o formă de reputație organizațională.
Cel mai mult la un proces de recrutare sunt apreciate întrebările relevante în cadrul interviurilor (65% respondenți). Urmează feedback-ul rapid venit din partea recrutorilor și detalierea anunțului de angajare. 32,4% dintre respondenți apreciază atunci când salariul este specificat în anunț, iar 30% se așteapta ca recrutorul să poată răspunde la întrebări tehnice care țin de fișa postului.
Transparentizarea salariului devine un subiect din ce în ce mai actual. Acest lucru a fost confirmat, recent, de numărul impresionant de oameni care accesează zilnic Paylab.ro, un comparator de salarii din România. În doar trei luni, peste 50.000 de angajați au intrat pentru a vedea cum se poziționează pe piața salariilor.
O altă concluzie a studiului este legată de modul în care candidații își doresc să fie abordați de către angajatori. În 2018 și, cu siguranță, pentru încă mult timp de acum încolo, candidații și angajații își doresc să vadă la angajatori o abordare foarte umană și personală, motiv pentru care atunci când fac orice fel de evaluare a acestora primele aspecte pe care le menționează sunt cele care țin de criterii strict subiective.
Doar 3 din 10 angajatori oferă feedback în urma interviurilor de angajare. Asta deși lipsa feedback-ului este una dintre principalele nemulțumiri ale candidaților și angajaților români, după cum arată aceeași cercetare – 4 din 10 candidați se plâng de faptul că nu primesc niciun fel de răspuns de la recrutori, în urma interviurilor de angajare.
70% dintre respondenți au declarat că nu ar mai aplica niciodată, în viitor, pentru un job deschis într-o companie cu care au o astfel de experiență – au mers la interviuri în urma cărora nu au primit niciun fel de răspuns. Cu alte cuvinte, se reconfirmă faptul că feedback-ul este principala metodă de „retenție” a candidaților și că ignorarea lui aduce deservicii majore reputației de angajator. „Pe termen lung, se poate dovedi cea mai mare piedică în a aduce oameni valoroși în companie”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Studiul a fost realizat în perioada august-septembrie 2018, pe un eșantion de 1.300 de respondenți.