Vrei să te angajezi la Google, Amazon sau Netflix? Cum poţi să te faci remarcat
În acest an, topul celor mai doriţi angajatori din SUA e dominat de companii tech, media şi din domeniul financiar. Dar ce anume caută acestea la candidaţi şi cum poţi să te faci remarcat pentru a lucra la giganţi ca Netflix, Google sau Amazon, care au fost bombardaţi cu mai mult de 5 milioane de CV-uri anul trecut?
Suzy Welch răspunde la această întrebare într-un articol publicat de CNBC.
Să fii angajat la una dintre companiile de top e ca şi cum ai trage lozul câştigător
În primul rând, ca să fii remarcat de un recrutor de la unul dintre giganţii americani trebuie să ai un CV impresionant. Apoi, dacă vei fi chemat la interviu, trebuie să dai dovadă că ai trei trăsături importante:
1. Pasiunea pentru misiunea companiei
Este foarte important ca să demonstrezi că ai habar de valorile promovate de companie şi de scopul produselor pe care le dezvoltă.
Cu alte cuvinte, e musai să îţi faci temele.
"La intreviu trebuie să demonstrezi că eşti familiar cu inima şi sufletul companiei, cu istoricul său, dar şi cu ideile de dezvoltare pe care le pregăteşte pentru viitor", spune Suzy Welch, care adaugă că e un must have pentru un candidat să sublinieze ideea că este stimulat de misiunea angajatorului.
Cum faci asta? Arată-i recrutorului că îţi place să lucrezi pentru o companie cu al cărui scop rezonezi.
2. Intensitate
Dacă eşti o persoană mai relaxată, atunci poate că nu e cazul să lucrezi la una dintre companiile de top.Asta pentru că angajatori ca Amazon sau Netflix caută personalităţi intense, pro-active şi dornice să se dezvolte alături de companie. Dacă nu eşti energic şi ideile nu îţi vin rapid, atunci poate că ar trebui să nu te mai oboseşti să trimiţi un CV la aceşti giganţi, spune Suzy Welch.
3. Relaţionare cu oameni
E clar că Facebook, Amazon, Netflix, Google şi ceilalţi giganţi caută persoane cu un set puternic de hard skills, însă pentru a ajunge să lucrezi acolo trebuie să dai dovadă că eşti foarte bun în a relaţiona cu oamenii, fie ei colegi, şefi, subalterni, consumatori, clienţi sau parteneri.
Astfel, recrutorii caută să identifice dacă un candidat e empatic, bun şi autentic. Ei vor să vadă OMUL din tine, nu doar un profesionist care doar îşi duce sarcinile la bun sfârşit.
Suzy Welch este jurnalistă, scriitoare şi unul dintre cei mai apreciaţi experţi americani în leadership, management şi dezvoltarea culturii organizaţionale