ZVONURILE IN COMPANIE
In Danemarca, doar 41% dintre angajati sunt ceva mai “receptivi”. Acestea sunt rezultatele unui sondaj efectuat in unele dintre statele Uniunii Europene de catre ISR, privind interactiunile dintre comunicare si stilul de management.
In Franta, in ultimii ani, consolidarea increderii in zvonistica a avut loc in randul salariatilor, in timp ce managerii nu s-au lasat prada atat de usor acestor practici. Cresterea in importanta a zvonisticii ar fi mai degraba consecinta unui deficit de comunicare interna. Companiile isi propun din ce in ce mai mult sa se raporteze la obiective pe termen scurt, ceea ce pune managementul in imposibilitatea de a comunica pe termen mediu si lung. Aceasta lasa o marja de manevra asteptarilor, chiar fantasmelor salariatilor. In acest mediu, zvonurile, adesea purtatoare de dorinte sau temeri ale salariatilor, pot avea un efect de bumerang. Dincolo de impactul asupra motivarii, zvonul poate fi sursa unor neintelegeri profunde in mediul profesional. Tampon si curea de transmisie simultan, managementul este cel care trebuie “sa omoare” din fasa orice zvon, printr-o mai buna comunicare pe teren.