Poveste de brand. De la ce vine numele Cadillac

Numele Cadillac nu este întâmplător. El provine de la Antoine Laumet de La Mothe, Sieur de Cadillac, un nobil francez, ofițer și explorator care punea bazele orașului Detroit în anul 1701. Alegerea acestui nume a fost un omagiu adus spiritului de pionierat, rafinament și viziune – valori care au definit marca auto de-a lungul întregii sale istorii.
Povestea unei renașteri industriale
Povestea brandului Cadillac începe în august 1902, dar în mod paradoxal, totul pornea de la un sfârșit – dizolvarea primei companii Ford. Henry Ford părăsea compania pe care o fondase, iar finanțatorii rămași l-au invitat pe Henry M. Leland, un inginer pasionat, să evalueze activele rămase. În loc să propună vânzarea lor, Leland vine cu o idee revoluționară: să continue producția auto, dar cu un nou motor performant, concept propriu.
Astfel a apărut Cadillac Automobile Company, un nume care promitea tradiție și inovație în același timp. În 1905, compania fuzionază cu Leland & Faulconer Production, iar în 1909 este achiziționată de General Motors și devine divizia premium a concernului american.
Eleganță și tehnologie de vârf
Cadillac se impune rapid ca un simbol al rafinamentului și excelenței tehnice. Primul său automobil – Cadillac Runabout and Tonneau – este finalizat în octombrie 1902 și era extrem de asemănător cu Modelul A produs ulterior de Ford. Însă diferența era dată de calitatea construcției și atenția la detalii.
În 1906, Cadillac devine primul producător auto care lansează o mașină complet închisă, iar în 1912 revoluționează industria prin introduerea sistemului electric de pornire, aprindere și iluminat. În timpul Primului Război Mondial, Armata SUA alege modelul Cadillac Tip 55 Touring pentru ofițerii săi, lucru care consolidează reputația mărcii în materie de fiabilitate și performanță.
CITEȘTE ȘI: Poveste de brand: LEGO, afacerea începută de un tâmplar danez, devenită un imperiu global
Anii de aur
În perioada interbelică, Cadillac introduce motoare V12 și V16, iar modelele sale devin simboluri ale opulenței pentru elitele vremii. Poate cel mai emblematic episod este legat de Elvis Presley și faimosul său Cadillac roz, supranumit „Elvis Rose”, dăruit mamei sale, dar condus cu mândrie de artistul american.
În anii 80 și 90, Cadillac începe să se extindă pe piețele externe, iar modelul Allante dă tonul unui nou limbaj de design, care culminează în 1999 cu stilul „Art & Science”, odată cu lansarea conceptului Evoq. Urmează modele de succes precum CTS, SRX, Escalade sau XLR, fiecare dintre acestea reflectau o combinație între tradiția americană și inovația contemporană.
Mai mult decât o mașină
De la numele său de inspirație nobilă, până la prezența sa în muzică, film și istorie, Cadillac este mai mult decât un brand auto. Este o expresie a visului american, a eleganței fără compromis și a curajului de a merge înainte, chiar și atunci când totul părea pierdut.
Iar acest spirit vizionar pornește tocmai de la Sieur de Cadillac – un explorator care pune bazele unui oraș și inspiră un imperiu pe patru roți.
Cadillac, pe scurt
- Numele Cadillac a fost ales în onoarea exploratorului francez Antoine Laumet de La Mothe, Sieur de Cadillac, fondatorul orașului Detroit în 1701 – locul de naștere al industriei auto americane.
- Cadillac este o marcă de automobile de lux americană și face parte din grupul General Motors (GM) încă din anul 1909, este divizia dedicată vehiculelor premium.
- Comercializează automobile în 37 de țări, cu o concentrare puternică pe piața nord-americană, unde este considerat un simbol al luxului și rafinamentului auto.
- Este primul producător auto care introduce mașina complet închisă (1906) și sistemul electric de pornire, aprindere și iluminare (1912).
CITEȘTE ȘI: Poveste de brand: De la ce vine numele Nivea
Foto: ID 16877802 © Steve Kingsman | Dreamstime.com