Poveste de brand: De la ce vine numele Starbucks

Numele „Starbucks” își are rădăcinile într-o referință literară puternică, inspirată din romanul clasic „Moby Dick” al lui Herman Melville. Alegerea acestui nume nu este întâmplătoare, el arată dorința de evocare a romantismului mării și tradiția voiajelor istorice ale navelor care aduceau cafea din colțuri îndepărtate ale lumii. Starbucks, astfel, are o legătură puternică cu istoria comerțului cu cafea și cu marile aventuri maritime, rememorează o eră în care exploratorii navigau spre tărâmuri necunoscute pentru a aduce bunuri rare și valoroase, printre care și cafeaua, un lux prețuit la acea vreme.
Cum a început povestea Starbucks
Starbucks a fost fondată în 1971, la Seattle, de către trei tineri antreprenori: Jerry Baldwin, Zev Siegel și Gordon Bowker. La început, compania se numea „Starbucks Coffee, Tea and Spice” și vindea cafea boabe, ceaiuri și condimente. După o perioadă de succes în vânzările de cafea boabe, Starbucks avea să devină un nume cunoscut pe piața din Seattle.
În 1982, Howard Schultz intră în companie și deține funcția de manager al departamentului de marketing. La acea vreme, Starbucks avea doar patru magazine în Seattle și se axa pe vânzarea de cafea măcinată. Însă Schultz, care obișnuia să călătorească mult în Italia și se îndrăgostește de conceptul de espresso baruri și vede potențialul de transformare a Starbucks într-un loc în care nu doar cafeaua să fie vândută, ci și experiența socială legată de consumul de cafea.
Transformarea și expansiunea Starbucks
În 1987, Schultz achiziționează Starbucks și începe să o transforme într-un lanț de cafenele care să ofere nu doar cafea de calitate, dar și un loc în care oamenii să se simtă ca acasă. În doar cinci ani, compania reușește să deschidă 150 de magazine, iar în 1992 Starbucks intra pe piețele de capital. De atunci, expansiunea sa globală nu a mai avut oprire.
În 2022, Starbucks ajunsese să dețină 35.711 locații în 80 de țări, dintre care peste 8.900 se află în Statele Unite. De-a lungul timpului, compania avea să diversifice ofertele, să adauge băuturi de tip espresso, ceaiuri, produse de patiserie și sandwich-uri și ușor-ușor devine și un loc de întâlnire popular pentru o varietate de consumatori din întreaga lume.
Starbucks intră pe piața din România în aprilie 2007, iar de atunci tot crește. Are 53 de locații în diverse orașe, cum ar fi București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și altele.
Starbucks, pe scurt
- Starbucks este înființat în 1971 în Seattle, Washington, de către Jerry Baldwin, Zev Siegl și Gordon Bowker.
- Operează în peste 80 de țări și are peste 35.000 de locații la nivel mondial.
- Compania este activ implicată în inițiative de sustenabilitate și prin investiții în energii regenerabile, și reducerea emisiilor de carbon.
CITEȘTE ȘI: Poveste de brand: LEGO, afacerea începută de un tâmplar danez, devenită un imperiu global
Foto: ID 351995602 © Michael Harper | Dreamstime.com