Răzvan Predica: Un lider devotat își inspiră și ghidează echipa spre succes, chiar și prin ape învolburate
Și-au făcut misiune din a asigura pacienților cele mai avansate și precise investigații și tratamente, oferind totodată oportunități propriilor angajați. Și-au clădit edificiul organizațional adăugând la bază lianți puternici, precum profesionalism, calitate, experiență, dar și valori fundamentale, precum fidelitate și încredere, toate consolidate cu sentimente de grijă, respect, siguranță, dar, mai ales, devotament. Și asta deoarece, pentru ei, plusvaloarea trece dincolo de granițele palpabile ale succesului, profit, clienți, resurse. Pentru ei, plusvaloarea înseamnă ani adăugați unor vieți.
Grupul Affidea este lider european de servicii avansate de diagnosticare imagistică, ambulatoriu și tratament al cancerului. Compania operează 327 de centre în 15 țări, furnizând servicii medicale de înaltă calitate pentru aproape 12 milioane de pacienți în fiecare an.
Datorită rezultatelor sale în ceea ce privește siguranța pacienților, compania este cel mai premiat furnizor de servicii de imagistică de diagnosticare din Europa de către Societatea Europeană de Radiologie, peste 50% din centrele recunoscute pe Eurosafe Wall of Stars aparținând Affidea.
În luna iunie a acestui an, Affidea a primit premiul “Furnizorul de servicii de diagnosticare al anului” din partea HealthInvestors.
Despre profesie făcută cu pasiune și empatie, despre responsabilitate și respect, dar, mai ales, cât de important este devotamentul pentru o organizație ce activează în sectorul medical, am stat de vorbă cu Răzvan Predica, Country Manager Affidea România.
După doi ani și jumătate de transformări profunde, de turbulențe și incertitudini, faceți, vă rog, pentru început, o evaluare a organizației dvs și identificați cele mai importante ingrediente care v-au ținut uniți ca echipă. Într-un top valori propriu organizației dvs, ce loc ocupă devotamentul?
Affidea România, parte a Grupului internațional Affidea, este construită pe o serie de valori puternice, care ne motivează pe toți membrii organizației și ne oferă o coeziune în echipă. Afinitatea față de pacienți și medici este una dintre valorile importante, compania oferind infrastructura necesară echipelor medicale pentru a putea să asigure pacienților servicii excelente și să contribuie din plin la creșterea atât a calității, cât și a numărului de ani adăugați vieții. Inovația și deschiderea la tot ce este nou este primordială pentru a îmbunătăți calitatea proceselor, a randamentului activităților noastre, a serviciilor în general. Totul fiind combinat cu devotament, care ne stimulează să vizăm performanța în tot ce facem.
Devotamentul pentru medicină, combinat cu pasiunea pentru profesia noastră, ne poziționează ca fiind unul dintre cei mai apreciați și importanți furnizori de servicii medicale din România. Devotamentul față de pacienți, cărora le arătăm că ne pasă întotdeauna cum se simt, atenția pe care o acordăm problemele lor și identificarea în permanență a soluțiilor, creează o legătură puternică și de durată între echipa Affidea și public.
Pacientul se află în centrul tuturor preocupărilor noastre, de aceea creăm și implementăm formule prin care experiențele trăite în cele 39 de centre Affidea Hiperdia să fie cât mai plăcute. Vrem ca pacienții noștri să beneficieze de cele mai moderne și inovatoare tehnologii medicale, totul pentru că Sănătatea lor este prioritatea noastră!
Un aspect foarte important pe care doresc să-l menționez este atenția sporită pe care o acordăm siguranței pacientului. În toate centrele Affidea din cele 15 țări, unde activează compania (inclusiv România), sunt implementate și respectate cu strictețe standardele EuroSafe în domeniul radioprotecției și siguranței pacienților.
Din punctul dvs de vedere, este sau nu devotamentul un predictor pentru performanţa la locul de muncă?
Însăși explicația termenului „devotament” ne oferă o primă parte din răspunsul la întrebarea dvs – Atașament sincer față de o persoană sau față de o cauză și hotărârea de a o servi în orice împrejurare și fără rezerve. Poți să lucrezi pentru un angajator, dar dacă nu ești devotat organizației respective, nu investești emoție, pasiune, nu ai cum să obții performanța. Devotamentul este un ingredient important în construirea unei cariere de succes, în dezvoltarea profesională, la fel și în cea personală.
O organizație sănătoasă și stabilă se construiește în timp. Dincolo de recompensele financiare ori beneficiile prevăzute sau nu în contractul de muncă, ce îi motivează, de fapt, pe oamenii dvs să fie devotați misiunii și rolului personal? Dar organizației/companiei?
Domeniul medical reprezintă o zonă de activitate deosebită, în care procentul de implicare, empatie cu publicul (pacienții) este mult mai mare decât în alte domenii. Întreg personalul unui centru medical investește în orele de lucru multă energie și emoție, deoarece ei sunt conștienți că serviciul pe care îl realizează influențează direct statusul general de sănătate al pacienților, influențează modul cum se va desfășura mai departe viața acestora. Or activitatea în domeniul medical trebuie să fie impecabil realizată, implicând o responsabilitate imensă. Prin urmare, și criteriile care motivează personalul sunt diferite: dorința de a ajuta oamenii în momentele dificile și satisfacția că ai făcut-o cu succes, sentimentul de împlinire când ai oferit servicii (consultații, tratamente, investigații imagistice) ce au oferit răspunsuri clare la întrebările sau temerile oamenilor, bucuria de a trata și vindeca, de a readuce zâmbetul unui pacient cronic ce îți mulțumește recunoscător că îi oferi tot sprijinul de care are nevoie…
Cred că în toate domeniile oamenii ar performa extraordinar dacă ar acorda mai multă atenție unor sentimente precum devotament, grijă și empatie!
Trecând peste definiția din Dex, ce înseamnă, practic, pentru organizația dvs devotamentul? Ce face organizația pentru oamenii săi, pentru a menține și consolida această valoare/virtute?
Affidea România acordă o deosebită atenție întregului său personal, având permanent în vedere crearea unor condiții de lucru deosebite, precum și dezvoltarea profesională prin stagii de perfecționare, interne și internaționale, la nivel de Grup. În cadrul Affidea, considerăm că oamenii reprezintă cea mai valoroasă resursă a companiei, doar împreună, ca echipă unită, putem să realizăm și să oferim serviciile medicale la standarde de excelență, cum am obișnuit pacienții în cei 20 de ani de când activăm pe piața autohtonă.
Suntem mereu atenți la nevoile profesionale și personale ale colegilor noștri. În toate centrele Affidea Hiperdia, din cele 22 de orașe, sunt bineveniți tinerii absolvenți de studii medicale pentru a-și începe o carieră alături de profesioniști. Ne bucurăm să putem sprijini și contribui direct la dezvoltarea profesională și acumularea de experiență a tinerelor generații de personal medical.
Ne pregătim pentru trecerea într-un nou an. Probabil, la fel de dificil ca și acesta. Ca lider și ca om, care sunt prioritățile dvs pentru 2023?
Nu aș vorbi despre 2023 ca despre un an dificil sau greu. De altfel, eu nu consider niciun an greu, ci o perioadă cu mai multe provocări. Mai ales în astfel de momente se evidențiază profesionalismul unei echipe, precum și capacitatea unui lider de a inspira și de a-și ghida oamenii spre succes, chiar și prin ape învolburate. Anul acesta a fost unul bun pentru Affidea România, ne-am depășit obiectivele stabilite și sunt convins că vom continua acest trend ascendent și anul viitor. Suntem pregătiți să derulăm toate proiectele pe care le avem planificate, ne-am stabilit obiective ambițioase și vom acționa ca o echipă unită pentru îndeplinirea acestora!
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 281
Pentru abonare, click aici