Valentin ALBU: „Liderii vizionari nu doar conduc, ei modelează viitorul”
Prezentăm astăzi cel de-al doilea interviu din seria discuțiilor cu liderii ROCA Industry, Liderii vizionari, pilonii din spatele transformării industriei românești, avându-l ca invitat pe Valentin Albu – Chief Financial Officer
Care sunt, din punctul dvs. de vedere, principalele atribute, acele calitățile indispensabile care fac diferența dintre un lider și un lider vizionar?
De multe ori mă gândesc la asta atunci când observ oamenii din managementul companiilor noastre și din cel al organizațiilor care reprezintă pentru noi oportunitatea de a investi. Un lider este o persoană care ghidează un grup sau o organizație, în timp ce liderul vizionar posedă calități care-l diferențiază, calități precum viziunea pe termen lung. Liderii vizionari au o imagine clară, inspirată și orientată spre viitor care cumva depășește obiectivele pe termen mediu și scurt. O altă calitate pe care o văd importantă este cea de inovare. Liderii vizionari caută și promovează în mod activ idei și soluții inovatoare și în acest fel își determină organizația să se adapteze și să prospere în medii de schimbare. Liderii vizionari îi inspiră și îi motivează pe ceilalți prin pasiunea și angajamentul lor față de perspectiva unică pe care o au. Ei lasă un impact de durată atât în organizația din care fac parte sau chiar asupra unei industrii întregi, ei își asumă de multe ori riscuri calculate cumva forțând limitele pentru a-și realiza viziunea, se adaptează pe măsură ce circumstanțele se schimbă, fără a pierde din vedere obiectivele pe termen lung. De asemenea, atribute precum comunicarea și empatia nu ar trebui să lipsească din bagajele unui lider vizionar. Din punctul meu de vedere acestea sunt calitățile care îi diferențiază pe liderii vizionari de cei tradiționali, deoarece aceștia din urmă nu doar conduc, ei modelează viitorul prin abordarea lor unică și prin capacitatea de a-i inspira și pe alții să împărtășească aceeași viziune.
Cum reușiți să armonizați viziunea dvs. cu cea a oamenilor cu care lucrați și, mai mult, cum reușiți să-i provocați, să îi motivați și implicați, astfel ca, împreună, să transformați viziunea în realitate?
În calitatea pe care o am, aceea de membru în echipa de management a unui holding, cred că este esențial să-mi aliniez viziunea cu cea a echipei mele și să o conduc spre obiective comune. Așadar, mă asigur că perspectiva mea este comunicată clar și eficient. Nu numai că le comunic ceea ce dorim să realizăm, ci și de ce este important să facem acest lucru. Înțelegerea poate motiva și alinia mai bine oamenii. De asemenea, ascult ideile și preocupările membrilor echipei mele, contribuția lor poate îmbunătăți semnificativ viziunea și poate favoriza un sentiment de implicare și angajament. De multe ori împuternicesc echipa prin delegare și le ofer autonomia de care au nevoie pentru a lua decizii în domeniul lor. Acest lucru promovează un sentiment de proprietate și responsabilitate. E important să stabilim niște obiective specifice, măsurabile, realizabile, relevante, dar și limitate în timp, adică să avem niște targete pe termen scurt, mediu și lung și să știm exact când o să le atingem și cum o să facem asta. Încurajez în toate echipele noastre de management o cultură a învățării și a îmbunătățirii continue. Și, de asemenea, un feedback constructiv care este vital. Pentru că lucrăm cu oameni pentru oameni este important să păstrăm transparența, acest lucru creează încredere și asigură că toată lumea înțelege rolul pe care îl are în realizarea viziunii.
Liderii vizionari, pilonii din spatele transformării industriei românești
Reindustrializarea României, dezvoltarea de branduri autohtone și susținerea lor printr-o structură de tip holding în ascensiunea către poziția de campioni industriali regionali.
Aceasta este misiunea ambițioasă pe care și-a asumat-o ROCA Industry, primul holding industrial de materiale de construcții din România. Context în care, și obiectivele de dezvoltare sunt ambițioase, de exemplu, și-a propus să devină un reper pentru industrie și să atingă poziția de jucător de primă ligă în economie. Pe termen scurt însă, ținta principală stabilită pentru 2023 este tranziția către piața principală a Bursei de Valori București (BVB), din piața secundară AeRO, unde holdingul este listat în prezent. Această mișcare reprezintă nu doar un pas major pentru companie, ci și o afirmare a potențialului său și a viziunii sale pe termen lung.
În spatele acestei tranziții, ca, de altfel, în spatele tuturor cifrelor și rezultatelor impresionante, stau însă oameni, profesioniști cu o capacitate excepțională de a anticipa schimbările de pe piață și de a se adapta rapid la ele.
Sunt lideri vizionari, care nu se limitează doar la gestionarea prezentului, ci își proiectează organizația și în viitor. Ei înțeleg că evoluția continuă este esențială pentru succesul pe termen lung. De aceea, încurajează creativitatea, inovația și colaborarea, contribuind astfel nu doar la succesul propriei companii, ci și la creșterea și dezvoltarea industriei românești.
În zilele următoare, veți cunoaște cinci profesioniști de elită, veritabili piloni de stabilitate, care au jucat un rol crucial în creșterea și consolidarea ROCA Industry.
Despre provocările momentului și industriei, perspectivele lor asupra viitorului și modul în care au adus inovație și succes în organizație, dezbatem cu: Ionuț Bindea – CEO ROCA Industry, Valentin Albu – Chief Financial Officer, Ondina Olariu – Chief Marketing Officer, Alexandru Fogarași – Chief Commercial Officer și Ștefan Szitas – Chief Operating Officer.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 286
Pentru abonare, click aici