AUMOVIO s-a lansat oficial în România. Are peste 13.000 de angajați în Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara

Industria auto globală intră într-o nouă etapă prin lansarea oficială a AUMOVIO, companie desprinsă din grupul Continental, care își propune să definească mobilitatea viitorului printr-o combinație de inovație tehnologică, expertiză solidă și o strategie clară de dezvoltare axată pe valoare și profitabilitate durabilă. AUMOVIO urmează să fie listată la Bursa de Valori din Frankfurt pe 18 septembrie 2025.
Are peste 13.000 de angajați în România
În România, compania arepeste 13.000 de angajați în centrele de cercetare și dezvoltare din Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara, dar și în unitățile de producție din Sibiu și Timișoara.
„Locațiile noastre sunt pregătite pentru viitor: digitalizate, inovatoare și cu competențe extinse. Suntem motivați să fim lider de piață alături de AUMOVIO și să contribuim puternic din România la transformarea mobilității globale”, a subliniat dr. Liviu Bălan, Head of Country AUMOVIO în România.
Direcții strategice cu impact global și local
Pentru asigurarea traiectoriei de creștere ca entitate independentă, AUMOVIO a anunțat un program strategic complex, structurat pe trei piloni principali: consolidarea poziției de lider prin produse inovatoare și pregătite pentru viitor, transformarea într-o organizație de înaltă performanță prin optimizarea proceselor și reducerea costurilor, precum și livrarea unor rezultate financiare sustenabile, menite să creeze valoare pe termen lung pentru acționari.
Expertiză globală, contribuție românească
AUMOVIO își structurează activitatea la nivel global și local în patru domenii de business complementare:
- Autonomous Mobility (AM) – tehnologii pentru conducerea automatizată și autonomă, cu o poziție consolidată în piața vehiculelor comerciale;
- Architecture and Network Solutions (ANS) – soluții pentru vehiculele definite prin software, cu un portofoliu de produse aflat deja la nivel de leadership global;
- Safety and Motion (SAM) – sisteme de frânare și siguranță, unde compania a fost pionier în dezvoltarea de tehnologii revoluționare, precum frânarea semi-uscată;
- User Experience (UX) – afișaje și head-up display-uri de ultimă generație, cu o contribuție esențială la transformarea interacțiunii dintre șofer și vehicul.
„De 25 de ani, oamenii noștri împing limitele tehnologiei și creează valoare într-o piață în continuă schimbare. Ei sunt motorul companiei, iar noi le oferim sprijinul pentru a construi viitorul mobilității”, a declarat Lăcrămioara Dărăban, Head of Country HR AUMOVIO România.
Cu un portofoliu ce acoperă senzori, sisteme de afișaj, soluții de frânare și expertiză software, AUMOVIO propune o viziune integrată asupra mobilității sigure, conectate și autonome. Rezultatele financiare solide, concretizate în vânzări de 19,6 miliarde de euro în anul fiscal 2024, precum și echipa globală de aproximativ 87.000 de angajați în peste 100 de locații, poziționează compania drept un actor major al pieței auto mondiale.
CITEȘTE ȘI: Digitalizarea sănătății în România: Economii de peste 500 milioane de euro anual | ANALIZĂ
Foto: