A ieșit de sub tipar o nouă ediție a Revistei CARIERE, nr. 264: ”Nevoia de sens și iluzia succesului”
Foto credit coperta: Andra Bădulescu
Succesul este un clișeu condiționat de normele sociale cărora ne supunem. Presiunea imensă care apasă pe umerii oamenilor obligați să se conformeze unor șabloane de acceptare publică este incompatibilă cu starea de bine interioară care generează adevăratul succes personal. Și atunci, ce este succesul? Ce înseamnă să ai succes? Cine ne influențează succesul? Cum se măsoară? În raport cu ce?
Sunt doar câteva dintre întrebările la care, împreună cu interlocutorii noștri, am încercat să găsim răspunsurile, prin articolele publicate în ediția cu numărul 264 a Revistei CARIERE.
În paginile revistei, așa cum v-ați obișnuit deja, veți regăsi însă și știri, sfaturi de la profesioniști, reportaje și oportunități, dar și povești care pot să vă inspire.
La rubrica Work-Life-Choices, Daniela Palade Teodorescu vă propune un interviu cu dirijorul Ion Marin, o discuție cu sens, despre rolul important al muzicii în viața noastră, despre alegerile profesionale pe care le-a făcut și nobila misiune pe care și-a asumat-o Corul Madrigal.
Cover story-ul, construit de Cati Lupașcu pe tema centrală a revistei: ”Nevoia de sens și iluzia succesului”, vă invită la reflecție și autoevaluare și vă provoacă să găsiți răspunsuri la cea mai importantă întrebare: ce ne face cu adevărat fericițiți. Ovidiu Atanasiu, fondatorul Succes Academy, Mihaela Feodorof, Owner Yourway, Executive coach, Business consultant Performanceway, și Florin Roșoga, autor și blogger, cunoscut pentru materialele sale de dezvoltare personală și comunicare online, sunt invitații care atacă frontal în această ediție teme legate de sensul vieții și gestionarea succesului.
Pe aceeași temă, în editorial, tot Cati Lupașcu încearcă o altă abordare a succesului, cea din spatele cortinei, atunci când reflectoarele se sting.
Ca și în edițiile precedente, tot pe tema centrală a ediției, George T. Șipoș, cercetător, conferenţiar doctor în cultură şi istorie japoneză şi Senior International Officer la University of Missouri-St. Louis, în Statele Unite ale Americii, face o excelentă radiografie a sistemelor educaționale din Statele Unite și Japonia, pe care o așază în oglindă cu educația din școala românească. Îl găsiți la rubrica Opinie, unde e prezent cu materialul ”Mitul educației perfecte”.
Următoarele pagini sunt dedicate rubricii Oameni care ne inspiră, care îl are ca invitat pe scriitorul și dramaturgul Matei Vișniec, cel mai jucat autor din România, în teatrele din București, dar și din provincie. Piesele lui sunt puse în scenă însă și în alte peste 30 de țări, prezența lor în festivalurile naționale și internaționale de teatru fiind o constantă. Este, de fapt, cel mai cunoscut dramaturg contemporan român, și al doilea, după Eugen Ionescu, care a reșit să se impună în lumea selectă a teatrului francez. ”Omul de zăpadă care s-a întâlnit cu soarele” este un interviu plin de emoție (este articolul care a dat și coperta ediției), din care aflăm cât de important este să-ți descoperi pasiunea și să o urmezi, practic o poveste de viață despre sinceritate, alegeri, provocări și decizii radicale.
Despre soartă (noroc), dar și alegeri pe care le facem cu mintea (creierul) nu cu inima scriu la rubricile Wellbeing și Dezbatere, dr. Anne Pleșuvescu și Dorin Bodea, fondatorul Result Development.
Urmează episodul II al lecției de leadership ”predată” de albine, de data aceasta din laboratorul de matematică. Sub semnătura Adrianei Coblișan, învățăm despre matematica unui produs perfect.
Paginile dedicate businessului ne oferă date despre cum a influențat revoluția digitală performanțele Raiffeisen Bank, care este secretul unei echipe performante la Romanian Software, dar și cum își pot răsplăti organizațiile angajații prin programe vizând sănătatea, de genul Optimize Body Posture.
Avem și o rubrică nouă, Adevăr sau Provocare, un LifeTonic administrat de Adrian Stanciu, lector și decan la Maastricht School of Management Romania, care în această ediție aruncă mănușa conceptului work life balance și îl provoacă să se transforme în ”Echilibrul vieții cu viața”.
Despre ”Cum să construim organizații sănătoase” oferă sfaturi Madi Rădulescu, Managind partner MMM Consulting Intl, în cadrul rubricii de Leadership, iar la Leadership Strategic, dr. Lavinia Rașcă, profesor de strategie și antreprenoriat ASEBUSS, scrie despre „Sensul Muncii noastre”.
O altă sursă de informație și Inspirație este articolul despre meaningful work, ce poartă semnătura lui Alexandru Andrei Sârbu, Membru al Asociației de Psihologie Industrială și Organizațională (APIO). Și de această dată, materialul este completat de „O serie de pastile despre…” ce înseamnă și ce nu înseamnă succesul unei organizații, recomandate de Lavinia Țânculescu, de asemenea membru al Asociației de Psihologie Industrială și Organizațională (APIO), Lect. Univ. Dr. Departamentul de Psihologie, Univ. Hyperion și SNSPA.
Și încă o rubrică nouă avem în ediția din februarie, Brain Story, inaugurată de Paul Olteanu, master trainer și executive coach certificat internațional (ACC), specializat în comunicare, psihologie comportamentală și procese de transformare, care ne explică de ce creierul uman are niște dificultăți în a gestiona calmul și fericirea.
Chris Nel este invitatul Feliciei Luca, interviul fiind, de fapt, o lecție despre cum să eșuezi sănătos, ca să ai un succes spectaculos.
Și încă o poveste, de data aceasta despre niște tineri minunați care și-au propus să reînvie dragostea românilor pentru grafica și stilul Neoromânesc, un articol semnat Raluca Florescu.
Despre libertate și limitele ei scrie Mihaela Miroiu, profesor universitar la SNSPA.
La Kids Management, Dan Florea, consilier în parenting digital, ne explică cele trei motive pentru care E-urile și ecranele digitale afectează copiii, făcând totodată și un apel către detoxifierea digitală.
Ediția nr. 264 se încheie cu un interviu despre arome și savoare, cu chef Joseph Hadad, semnat Raluca Florescu.
La bună citire!