MindMi. Tehnologia care ne „dezbracă” de falsele impresii
„Vedeți acest pahar? Pare să conțină ceva de consistența și culoarea apei. Poate fi, cel mult, țuică în el. Dar beți și vedeți că e bere. Așa e și cu rezultatele peste înțelegere”, îmi spune Alexandru Galoș. Este președintele și CEO-ul companiei Psychometric Systems, venit de la Cluj, la București, să prezinte o invenție care va face revoluție în mediul social și de recrutare. MindMi este rezultatul a 15 ani de cercetare și testare ai inventatorului Dumitru Grigore, un aparat gândit, proiectat, dezvoltat și produs în totalitate în România.
„In cei 15 ani, în calitate de inginer și de fizician, a încercat, în baza unui fenomen cunoscut, de ‹răspuns electrodermal al pielii› să găsească o metodă, pe care am și brevetat-o în 2013, prin care, prin stimularea epidermei în orice zona, creierul, care răspunde la acești stimului, să furnizeze informații psihologice pe care altfel le-am obține în luni de zile de cercetare îi de investigare. Aceste date aparatul le obține în mod non-invaziv, prin intermediul mâinii. Jung a definit anumite comportamente și tipologii, iar noi am digitalizat. Este un instrument interdisciplinar, cu rezultate obiective.”
Psihometria, o mână dreaptă în recrutare, nu un pericol și nici factorul decisiv
„Aparatul nu înlocuiește factorul uman. El doar găsește parametri psihologici. Încadrează față de o medie a populației. Nu ține loc de interviu, de testare tehnică.
Orice coach, recrutor, etc. are cunostinte de psihologie, nu neaapărat universitare, cât experiența cu oamenii. Acesta poate interpreta raportul, sunt cifre, te încadrează în limite. Și, cu toate că atunci când livrăm rapoartele, tendința este ‹cât a obținut colegul›, trebuie reținut faptul că MindMi măsoară potențialul, nu inteligența acumulată după școlile urmate.
Să vă dau un exemplu: Dacă Dvs. aveți înainte de un interviu o seară mai ‹încinsă› cu prietenii, a doua zi, de dimineață, sigur nu veți fi pregătit din punct de vedere psihic pentru un interviu. Astfel, MindMi, care măsoară și IQ-ul emoțional, va ajuta recrutorul să vă vadă potențialul. Individual, dar și în raport cu alții, compatibilitatea interpersonală, cu colectivul în care veți activa”, îmi spune CEO-ul, care este și ‹angel investor› al proiectului.
Strategie de business diferită
Fiind vorba despre o invenție, un brevet nu poate fi niciodată administrat de o companie, ci de inventator. Prin urmare, Dumitru Grigore (foto) a pus bazele companiei cot la cot cu specialiștii care au transformat utopicul aparat într-un business global.
„Un Startup nu înseamnă să faci un prototip, să îl prezinți la o conferință, să iei o medalie și să vii acasă să dormi cu ea sub pernă. În cazul de față, a fost șansa inventatorului de a găsi un investitor care să creadă în ideea dânsului, care era funcțională, dar îi lipsea acel ceva care să o transpună în producția de masă. Este șansa unor tineri și a unor profesioniști de a își dezvolta cariera.
Atunci când faci un produs global, în România nu ai modele de business. Dacă vrei să faci ceva care să se vândă în toată lumea, trebuie să îndeplinești criteriile mai multor piețe. În cazul nostru, am adaptat un model canadian – cu puncte. În fiecare țară valoarea banului este alta. Astfel, după ce a fost achiziționat aparatul, MindMi, scanările pot fi efectuate gratuit, dar eliberarea de rapoarte costă, și există un wallet în acest sens, pe care utilizatorii îl administrează și alimentează”, spune Alexandru Galoș.
Pentru dezvoltarea MindMi, care a costat o jumătate de milion de Euro până acum, reprezentantul Psyhometric îmi spune că a procedat invers decât ar fi procedat oricine altcineva într-o astfel de situație: „Am adunat specialiști din domeniul psihologiei și a recrutării și i-am întrebat cum ar vrea să fie aparatul. Am început cu piața, nu am realizat un produs pe care ‹l-am băgat pe gât› spunând că e cel mai bun de pe lumea asta. L-am făcut respectând dorințele pieței. Totodată, în etapa de testare am efectuat și teste tradiționale, pentru a-l calibra”.
Ei spun că MindMi va schimba lumea. Ești de acord?
În fiecare zi ne îmbrăcăm diferite haine ale personalității. Jucăm roluri. La job, acasă, cu prietenii. Poate nativ ne înțelegem bine cu cei din jur, dar cum ar fi să lucrăm împreună? Cum arătăm, de fapt, în ‹costumul lui Adam›? „Goi” de toate falsele impresii pe care le lăsăm celor din jur? A avea omul potrivit într-o echipă a devenit pentru angajatori un must pentru care tot mai mulți sunt dispuși să investească sume tot mai mari.
Uită însă că principala resursă, ireversibilă, este timpul. Pentru a obține informații valoroase, testele psihologice clasice au nevoie de timp.
Totodată, utilizarea MindMi în sistemul de învățământ, i-ar ajuta atât pe părinți, cât și pe dascăli, în alegerea carierei copiilor, în funcție de aptitudinile pe care le manifestă.
„Punem pe același loc și evaluatul. Majoritatea testelor și instrumentelor psihometrice au fost gândite pentru a îi ajuta pe cei care fac evaluarea, mai puțin pe examinați. În plus, testările clasice stresează”, îmi mărturisește Raluca Furdui.
Cât despre planurile de viitor ale business-ului…
„Putem să vindem MindMi la doar câteva milioane de oameni. Dar se vor bucura cu toți cei 7 miliarde de ceea ce oferă”, o completează Alexandru Galoș.