„Râzi un pic mai mult decât îţi vine”
„Scurtături și sfaturi cât mai bune pentru oricine visează să intre în publicitate sau e în primii 2 ani de publicitate – ăsta a fost BRIEFUL pe care mi l-am dat pentru această cărticică. Așa încât acolo sper să pot ajuta cu ea, dând celor ce sunt la început o mână de ajutor în a înțelege mai repede și mai bine ce pedale sunt cu adevărat importante în meseria asta. Recunosc, am scris-o și pentru că mai mereu dau de câte un entuziast sau entuziastă care își propune să intre sau să reușească în publicitate, iar acum o să-mi fie mai ușor: o să le dau cartea întâi, apoi putem aprofunda. Cu alte cuvinte, e un manual informal de publicitate pentru clasa I și a II-a, nu o lectură pentru genii sau doctori în publicitate, pe care îi salut cu această ocazie și le mulțumesc că m-au lăsat (unii dintre ei) să fur, la rândul meu, meserie, când eram mic."
Asta spune Sorin, deşi eu, citind-o, descopăr că e o carte pe care, dacă n-o citeşti, pierzi câteva ore-n care râzi la tot pasul, iar asta-n timp ce-nveţi multe în materie de creativitate şi diversele ei forme de manifestare. Sfaturi? În fine, nu le-aş putea numi aşa, poate pentru că manifest aproape idiosincrazie faţă de tentativele oricui de a mă „pedagogiza”. Ironia, umorul, aceste cele mai sigure metode de-nvăţare sunt instrumentele prin care autorul ne „predă“ lecţia sănătăţii sufleteşti şi mintale a omului care „publicitează”. Şi oricui care-şi doreşte o scriitură proaspătă şi vie care epatează, ci bucură şi inspiră.
„Râzi un pic mai mult decât îţi vine. Asta e greu spre foarte greu, dacă eşti de fel mai morocănos, ca mine. Însă am constatat, mai ales iarna şi spre sfârşitul verii, când ne paşte depresia, că nu există antidot mai bun pentru stările de melancolie. Fă un efort şi vei vedea. În fond, ne petrecem la birou mai mult de o treime din viaţă, aşa încât e important să fim agreabili şi prietenoşi, să ieşim mai des din noi, chiar dacă ne-am refugiat acolo pentru a căuta idei, şi să ne asumăm rolul de generatori de mediu bun de lucru. Am umblat prin câteva agenţii şi un lucru e sigur: dacă la creaţie nu e veselie, agenţia e, în general, proastă.”