Inteligența emoțională, mai importantă decât IQ-ul?
Studiul a arătat clar că inteligența emoțională determină influența socială pe care o avem, un atribut care la rândul său influențează dinamica de la locul de muncă și, implicit, remunerația lunară, a declarat Yongmei Liu, citat de entrepreneur.com
Arma secretă a managerilor
Chiar dacă inteligența emoțională se poate dovedi un bun extrem de util, acest lucru nu înseamnă că ai devenit mai empatic, ci doar mai priceput în a naviga în apele învolburate ale interacțiunii sociale de la birou. Ca orice skill, și inteligența emoțională se poate folosi fie în sens pozitiv, fie în sens negativ. De asemenea, inteligența emoțională produce mai multe rezultate la un job care presupune mai multă interacțiune. Acolo unde există mai puțini indicatori obiectivi, inteligența emoțională pare că își aduce cel mai mult contribuţia. Cu alte cuvinte, inteligența emoținală înflorește în lipsa unor indicatori de performanță foarte clari.
Acesta este și motivul pentru care inteligența emoțională pare că devine un asset pentru manageri, deoarece rolul acestora presupune mai multă interacțiune cu angajații. Inteligența emoțională devine apanajul atât al celor care vor să avanseze profesional, cât și al celor care sunt deja în funcții de conducere. Așa cum scrie și literatura de specialitate, inteligența emoțională suportă o serie de caracteristici care o fac ușor recognoscibilă.
Atributele inteligenței emoționale
Conștiința de sine – cei care au inteligență emoțională sunt de obicei foarte conștienți de sine. Își înțeleg emoțiile și din acest motiv nu se lasă controlați de acestea. Sunt de obicei încrezători și sunt perfect conștienți și de calitățile pe care le au, și de minusurile lor.
Autoreglarea – aceasta e abilitatea de control a emoțiilor și impulsurilor. Cei care nu sunt de obicei geloși sau nu se enervează, cei care nu iau decizii impulsive se numără printre cei care pot avea o inteligență emoțională matură.
Motivația – oamenii cu un grad înalt de inteligență emoțională sunt și foarte motivați. Sunt capabili să ignore rezultate pe termen scurt pentru beneficii pe termen lung. Sunt extrem de productivi, le place competiția și sunt eficienți în ceea ce fac.
Empatia – e probabil cel mai recunoscut atribut care întregește panoplia inteligenței emoționale. Indivizii empatici recunosc ușor tipurile de emoții din alții și de aceea pot relaționa mai ușor. Nu se ghidează după stereotipuri și nici nu-i judecă ușor pe alții.
Abilităţi sociale – cei care au abilităţi sociale dezvoltate sunt și inteligenți emoțional. În mod curios, aceștia preferă să-i ajute pe alții, chiar în detrimentul lor. Sunt buni comunicatori și pot gestiona cu ușurință conflictele.