Visuri „la înălțime”. O carieră exclusivistă, accesibilă și ție
Ideea site-ului vine de la Georgiana, jurnalist la bază și este absolventă a Școlii Superioare de Aviație Civilă în 2010. Deși a făcut studii de specialitate în domeniu, din păcate, între anii 2012-2011 au fost sistate angajările pentru însoțitorii de zbor și a revenit la vechea profesie. Georgiana voia să fie însoțitor de zbor pentru companiile românești, dar în acea perioadă nu se mai făceau angajări.
În 2013, deja trecută prin experiența cu școala de aviație, s-a gândit să facă mai accesibile informațiile despre cum poți deveni însoțitor de zbor. Alături de Anca Dumitrescu, tot jurnalist de profesie, a pus bazele site-ului www.vreausafiustewardesa.ro, prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord.
Cine se află în spatele proiectului
Proiectul ”Vreau să fiu stewardesă” reunește o echipă de 6 persoane cu experiență în aviație, recrutare, comunicare și organizare de evenimente: Nicoleta Gherman și Laura Resiga au avut o carieră de peste 10.000 de ore de zbor și au făcut performanță în mai bine de 10 ani petrecuți în aviație. S-au retras în momentul în care au promovat în absolut toate funcțiile pe care le poți avea când lucrezi într-o aeronavă și și-au continuat cariera în țară, în domenii precum recrutarea de însoțitori de bord și traininguri adresate acestora. Aida Chivu are peste 17 ani de experiență în resurse umane și a făcut parte din comisia de recrutare a mai multor companii aeriene. Mădalina Scîrlat este junioara echipei, studenta anului și editor.
Informații la început de drum
Este de menționat că, înainte de a urma un curs, trebuie să te interesezi de costuri, de cursuri, de locații și multe altele. Georgiana a trecut prin acest „test” și a ajuns la concluzia că este foarte scump. „Școala de Aviație Civilă m-a costat 1.400 de euro… la început. De fapt, această sumă este pentru pregătirea teoretică. Cea practică are costuri separate pe care, din păcate, nu ți le spune nimeni la înscriere”, povestește Georgiana.
În ce constă acest cost pentru partea practică? În primul rând, trebuie să faci câteva teste de zbor (Checking flight) pe care ți le plătești singur. Cazarea, asigurarea de sănătate, masa, de asemenea, le suporți tot din banii tăi. „Pentru a finaliza cursul, trebuie să dai un test final. Acesta este și teoretic și practic. Pentru testul teoretic plătești o taxă de înscriere la examen, iar pentru testul practic trebuie să îți asiguri ție locul în avion, precum și al supervizorului tău (Checker)”, adaugă Georgiana. În final, ea a ajuns la suma de 5.000 de euro și fără loc de muncă. Și-a dat seama că nu va fi singura persoană care va trebui să treacă prin aceste procese și a început informarea pentru site.
Conceptul Vreausafiustewardesa.ro
Încă de la primele idei, Anca și Georgiana au format o echipă în adevăratul sens al cuvântului. Ambele sunt jurnaliste de profesie, ambele au intrat în același timp în câmpul muncii, ambele s-au retras oarecum din jurnalism. Anca și-a înființat o companie de comunicare și Georgiana a făcut școala de aviație. După piedicile pe care le-a întâmpinat Georgiana în timpul școlii de aviație, cele două au deschis un nou drum către alte persoane care voiau să devină însoțitori de zbor.
Cursurile pe care ele le oferă sunt complete. De la pregătirea pentru interviul de angajare până la învățarea limbii engleze.
Cursul pregătitor pentru interviul la o companie aeriană pune accent atât pe pregatirea pentru interviurile cu companii aeriene arabe, cât și companii aeriene europene și se adresează femeilor și bărbaților ce își doresc să obțină jobul de însoțitor de bord. Cursul este unul complex, se desfăşoară în limba engleză, durează 4 zile, 8 – 10 pe zi, şi este susţinut de către un însoţitor de bord ce are o experiență de peste 10 ani în aviație la o companie din Orientul Mijlociu.
English for cabin crew. Acest curs este dedicat celor care vor să îşi îmbunătăţească abilităţile de comunicare orală şi scrisă în limba engleză. Programa cursului English for cabin crew vine în ajutor candidaților care nu au reușit să treacă de testul scris de limba engleză de la un interviul cu o companie aeriană, celor care nu au fluență în exprimare, dar și persoanelor care au emoții atunci când trebuie să vorbească în limba engleză. Cursul se desfăşoară în limba română și engleză, durează 3 zile, 8 – 10 pe zi, și poți participa dacă nivelul tău de limba engleză este Begginer, Pre-intermediate sau Intermediate.
Alte două cursuri sunt cu specific pentru două dintre marile companii aeriene, Etihad Airways și Qatar Airways. Pregătirea pentru interviul Etihad Airways se concentrează pe simularea fiecărei probe din cadrul interviului de recrutare însoțitori de bord, astfel încât fiecare cursant va ști foarte clar ce are de făcut la interviu, cum trebuie să rezolve fiecare probă și cum să reacționeze când se află față în față cu recrutorii. Pregătirea pentru interviul Qatar Airways se concentrează pe simularea fiecărei probe din cadrul interviului de recrutare însoțitori de bord, astfel încât fiecare cursant va ști foarte clar ce are de făcut la interviu, cum trebuie să rezolve fiecare probă și cum să reacționeze când se află față în față cu recrutorii.
Odată cu înființarea site-ului www.vreausafiustewardesa.ro s-au adunat multe declarații și povești. Pe site-ul lor puteți găsi cele mai noi anunțuri de recrutare în materie de însoțitori de zbor, care sunt ultimele noutăți despre companii, cine se mai anunță pe piață, povești de carieră, sfaturi și idei pentru viitoarea profesie de steward.
Se aplică deci ideea de : informează-te bine înainte să mergi pe un drum în carieră. Vezi ce ți se potrivește și ce nu și verifică toate detaliile importante și problemele pe care le-ai putea întâmpina pe parcursul carierei.