Alfred Vlcek, vicepresedinte UNIQA: “Incurajam romanii sa fie intreprinzatori”
SISTEM WIN-WIN
Mai multa responsabilitate, libertate in alegeri, atingerea obiectivelor stabilite, detinerea controlului, banii si puterea sunt cateva dintre caracteristicile antreprenoriatului. In sprijinul celor care au de gand sa porneasca pe aceasta cale, UNIQA lanseaza un concept.
"Oricine are spirit antreprenorial, este bun vanzator si cunoaste industria asigurarilor poate deveni agentul nostru exclusiv", afirma Ileana Horvath, presedintele directoratului societatii. Angajatilor si intermediarilor in asigurari li se da sansa de a-si dezvolta propria afacere. "Noul concept a fost lansat din anul 1999, in Austria, si a contribuit cu 40% la volumul de prime brute subscrise in 2008", a subliniat Alfred Vlcek, vicepresedinte. Cazurile de succes din tara-mama arata ca un partener exclusiv poate ajunge la o cifra de afaceri anuala importanta si la un profit bun, rata esecului situandu-se la 0,01%, conform datelor statistice. Sistemul functioneaza din 2001 in Ungaria, din 2005 in Slovacia, din 2008 in Cehia si din 2009 in Polonia.
4.000.000 DE EURO
Dupa cum sustin oficialii, miza proiectului este incurajarea antreprenoriatului: "Vrem sa incurajam romanii sa fie intreprinzatori. Clasa de mijloc trebuie dezvoltata nu doar de catre Guvern, ci si de catre marile companii, in vederea crearii unei economii mai stabile", subliniaza Vlcek. (Cifrele lunii ianuarie 2008 aratau ca, in mediul urban, 50% din populatie este formata de clasa de jos, 45% de clasa de mijloc si 5% de clasa de sus). El spera ca si alte companii sa urmeze acest exemplu.
Pentru dezvoltarea noului canal de vanzari, care are cateva similitudini cu ideea de franciza, se vor investi patru milioane de euro in urmatorii cinci ani. Anul viitor, compania estimeaza ca numarul partenerilor sa creasca la 25, in 2011 sa ajunga la 100, iar in 2012 sa fie de 200. In acest fel, numarul de reprezentante ar ajunge la 370, iar valoarea subscrierilor ar fi de aproximativ 20 de milioane de euro. Reprezentantii apreciaza subscrierile realizate exclusiv prin acest canal la 20-25% din total vanzari.
SUB UMBRELA BRANDULUI
Nu sunt vizati doar antreprenorii cu experienta in asigurari si un portofoliu de clienti. Cei care pornesc de la zero pot urma un training. Societatea asigura suportul logistic, cel de marketing si instruire. Mai mult, compania va acoperi cheltuielile de promovare, precum si o parte dintre cheltuielile legate de spatii si de suport pentru IT&C. Costurile pe care oficialii sunt dispusi sa le investeasca pentru o astfel de unitate sunt de 20-25.000 de euro. Amortizarea investitiei per unitate este estimata la doi ani de la functionare. Planul este facut pastrand conditiile actuale de piata. Singurele taxe platite de catre agent vor fi cele legate de infiintarea unei societati comerciale. In afara de faptul ca vor sta sub umbrela unui brand recunoscut la nivel international, cei interesati au autonomie si independenta in dezvoltarea portofoliului. Ca stimulente, antreprenorii vor primi, pe langa comisioane, bonusuri pentru profit, pentru cresterea portofoliului, si pensii private. Structura viitorului portofoliul ar trebui sa fie: 75% polite auto si 25% non-auto. Intr-un scenariu optimist, primele incasate in primul an de activitate se ridica la 0,7 milioane de lei, iar venitul mediu/luna, la 12.000 ron. In al treilea an, aceasta suma se ridica la 35.000 ron/luna. "Pana la sfarsitul acestui an, vrem sa deschidem cinci agentii in orasele mari ale tarii, dar pe viitor avem in vedere si orasele mai mici. In prezent, suntem in faza de selectie pentru a alege cei mai buni vanzatori", a afirmat directorul national al retelei de parteneri exclusivi, Florin Calin. Noile agentii ar putea genera afaceri de circa 0,5 milioane de lei.
IN 2010, ASIGURARI DE VIATA
Ileana Horvath spune ca se gandeste sa introduca acest canal de vanzari si in compania de asigurari de viata ce va fi lansata anul viitor: "Vom implementa acest program si in viitoarea companie de asigurari de viata, care va lua nastere prin transformarea Agras, companie cu activitate pe piata asigurarilor generale, intr-o companie cu obiect de activitate in asigurarile de viata".
Cifrele UNIQA Asigurari au scazut in primele opt luni ale anului cu 4%, comparativ cu perioada similara din 2008, pana la 339 milioane de lei. "In august, situatia s-a imbunatatit. Daca in primele sase luni afacerile aveau o scadere de 8%, pana la finalul lui august, scaderea s-a diminuat pana la 4%", a mai spus Horvath, mentionand ca profitul companiei in perioada ianuarie-august a fost de 5 milioane de lei.