Audi isi extinde reteaua de dealeri
PARTICULARIZARE
Cand activezi intr-un domeniu in care clientului numai banii nu-i lipsesc, trebuie sa dai dovada de abilitate si sa stii unde sa faci mica diferenta care sa-l opreasca la tine si sa nu mearga mai departe la rivalii tai, toti numai unul si unul. Mihai Halmagianu, Director Audi, Porsche Romania, priveste cu realism ce se intampla in sectorul business, mai ales pe piata auto premium. A inteles acest mecanism, asa ca se concentreaza pe evaluarea eficienta a fiecarui client al brandului si pe satisfacerea celor mai pretentioase nevoi cu produse care sa se muleze pe cerinte.
Crede in eficientizarea costurilor, atat din partea companiilor, cat si din partea clientilor, insa pentru revitalizarea pietei, Halmagianu este de parere ca sunt necesare investitii reale din partea marilor companii. Parte din strategia pentru anul acesta o reprezinta si planul de extindere a retelei de dealeri cu cinci centre de vanzari si service in Bucuresti, Constanta, Iasi, Craiova si Timisoara. Valoarea totala a investitiilor va ajunge pana la 25 milioane de euro. De asemenea, vor continua lansarile de modele noi, printre care se numara A5 Cabriolet, A4 allroad quattro, A5 Sportback si Q7 facelift. Un alt aspect pe care s-a insistat este imbunatatirea calitatii profesionale a personalului. Vor investi peste 500.000 de euro in pregatirea personalului si recrutarea de specialisti noi.
Discounturi
Pentru dealerul Audi, un mijloc de a stimula vanzarile si a favoriza dinamismul pietei l-au constituit discounturile. Pentru modelul A6 2.0 TDI, procentul a fost de 33%. "Este greu de apreciat daca discounturile au reusit sa incetineasca ritmul de scadere al pietei. Nu trebuie sa pierdem din vedere ca intreaga piata cunoaste un regres puternic, in ciuda tuturor masurilor comerciale luate de jucatorii din piata, masuri care au rolul de a diminua impactul asupra afacerii si de a asigura supravietuirea".
In afara de precautia clientilor pe fondul crizei, constructorii de masini mai au un alt obstacol. In Romania, importurile second hand reprezinta un procent important din intreaga piata auto, insa in targetul segmentului premium cumparatorii nu accepta compromisuri.
CIFRE
Halmagianu este multumit de rezultatele primului trimestru. A4 a fost printre cele mai bine vandute modele in primele trei luni ale lui 2009, dar si Q5 si Q7. El spera ca declaratia sefului departamentului de marketing al companiei, Peter Schwarzenbauer, conform caruia Audi intentioneaza sa-si depaseasca rivalii Mercedes si BMW pe piata europeana pana in 2010, sa se si implineasca. Directorul roman se bazeaza pe rezultatele din 2008 si din primele luni ale lui 2009. In ianuarie 2009, firma si-a depasit concurentii in ceea ce priveste numarul automobilelor noi, inmatriculate in Europa Occidentala. Pe tot parcursul lunii ianuarie, compania a comercializat 45.124 de automobile noi in aceasta regiune, cu mult peste numarul de unitati vandute de concurentii sai principali. In timp ce intreaga piata a fost supusa presiunilor, ei au reusit sa-si mareasca cotele de piata. "In luna ianuarie 2009, cota de piata a marcii celor patru inele a reprezentat 5,1% din volumul de inmatriculari de automobile noi din Europa Occidentala. Procentul pentru aceeasi luna a anului trecut a fost de 3,9%. Ne-am pastrat pozitia de lider de piata si in primele doua luni ale acestui an, iar la finalul lunii martie ne-am situat pe locul al doilea, la o distanta de 15 unitati fata de competitorul nostru, Mercedes Benz."
Lui Mihai Halmagianu ii este greu sa anticipeze cum va evolua piata auto in acest an, deocamdata neputandu-se face estimari cu privire la valoarea cresterilor pe acest segment.