Cinci moduri în care AI ne va ușura munca
Suntem în mijlocul unei schimbări majore la locul de muncă
În prezent, companiile investesc foarte mult în mașinăriile cu inteligență artificială și de învățare, ajungând chiar la o valoare de 12 miliarde de dolari. Aceste cifre însă vor ajunge până la aproximativ 57,6 miliarde de dolari în anul 2021, potrivit International Data Corporation (IDC).
Cu astfel de schimbări masive, accentul se pune, de obicei, pe ceea ce am putea pierde, dar nu ar trebui să fie deloc așa. Un raport recent privind viitorul muncii de la Institutul Global McKinsey sugerează că, deși numai 5% din locurile de muncă pot fi complet eliminate prin automatizare, creșterea AI necesită ca lucrătorii să dobândească atât competențe tehnice, cât și soft pentru a rămâne competitivi.
Ceea ce este rareori discutat este modul în care AI poate revoluționa munca noastră. Acum este posibil să se determine productivitatea maximă pentru o singură zi, să se îmbunătățească comunicarea în cadrul întâlnirilor (chiar înainte ca oamenii să lucreze împreună față în față) sau chiar să te învețe să fii un lider mai bun, mulțumită tuturor platformelor AI.
Iată cinci moduri în care AI ne poate ajuta
1. Vom deveni mai buni și mai rapizi atunci când căutăm un loc de muncă
AI are cel mai mare potențial de a schimba modul în care companiile își găsesc candidații, potrivit lui Alexander Rinke, co-fondator și CEO al Celonis. Tehnologia de procesare de informații a companiei ajută întreprinderile să înțeleagă domeniile în care automatizarea poate ajuta oamenii, spune el. În departamentele de resurse umane, Celonis vă poate ajuta să identificați cât de repede vin și pleacă lucrătorii, costul pe locul de angajare și cât timp necesită unele posture pentru a fi ocupate. AI a ajutat la mărirea capacității unui client de a identifica blocajele în procesul de recrutare și de reducere a costurilor proceselor interne cu 30%, precum și capacitatea de a putea angaja mai rapid, spune el.
Crearea unui CV nu a fost niciodată mai ușoară. Un alt exemplu este modul în care iCIMS, în parteneriat cu Google, oferă persoanelor care își caută un loc de muncă posibilitatea de a-l găsi chiar din motorul de căutare, grație capabilităților Google și a inteligenței artificiale.
Susan Vitale, șeful departamentului de marketing al iCIMS, spune că, pe lângă reducerea numărului de postări de locuri de muncă expirate, învățarea automată este un program beta privat al modelului Google Cloud Jobs Discovery. "Pentru un candidat care caută, de exemplu, o funcție de CTO, Cloud Job Discovery va pune la dispoziție toate pozițiile CTO (prescurtat) publicate, precum și locurile de muncă cu titluri similare, dar nu și pe cele care au denumirea întreagă a funcției, cum ar fi Șef de tehnologie sau Șef tehnic", spune Vitale. Acest model permite, de asemenea, căutarea strict conceptuală, cum ar fi listarea posturilor pentru casieri, asociați de vânzări și asociații de magazin atunci când cineva face comparații, afișând doar joburi care corespund exact criteriilor de căutare a cuvintelor cheie.
2. Vom fi mult mai productivi
John Furneaux, CEO și co-fondator al Hive, spune că analizele predictive ne vor ajuta să înțelegem mai bine cum lucrăm. "El ne poate spune despre tot ceea ce vrem să știm despre echipe și despre colaborare, de exemplu, care dintre bărbați și femei fac mai multă treabă până la ora amiezei și dacă vinerea de vară este un mit", spune el. (Toată lumea crede că vara ziua de vineri nu este productivă, dar în realitate nu există nici o diferență între acestea și alte vineri din timpul anului – productivitatea este la fel de mică.)
Folosind un set de date de peste 30.000 de acțiuni întreprinse în spațiile de lucru de la Hive, Furneaux afirmă că au reușit să identifice unele tendințe notabile în productivitate. De exemplu, bărbații au fost mult mai productivi la începutul zilei, cu o scădere accentuate spre amiază, în timp ce femeile au avut un început mai lent în aceeași perioadă a zilei, dar au fost mult mai productive decâtt bărbații după orele amiezei. Și analizarea mesajelor din chat a evidențiat faptul că femeile par să îndeplinească mai multe sarcini atunci când vorbesc cu alte personae pe chat, sugerând că folosesc comunicarea ca instrument cheie pentru finalizarea lucrărilor.
În mod similar, Nintex Hawkeye analizează datele despre procesele de afaceri pe diferite tipuri, utilizatori, roluri și departamente pentru a vedea cine muncește, cât muncește, referitor la volum, și cât timp le este necesar pentru îndeplinirea îndatoririlor sau sarcinilor de lucru. Gestionarea poate monitoriza și analiza aceste valori în timp real.
3. Vor fi eliminate lacunele salariale
Tanya Jansen, cofounder al platformei de gestionare a compensațiilor beqom, spune că AI și analizele predictive pot elimina părtinirea inconștientă de compensare. Jansen afirmă că AI se bazează pe o varietate de reguli, inclusiv educație, experiență, certificări și multe altele, și poate astfel să facă salarizarea într-un mod echitabil și poate ajuta întreprinderile să se apropie de eliminarea decalajelor de remunerare. "În mod specific, AI poate contribui la rezolvarea diferențelor de remunerare între femei și bărbați și la diferența de remunerare de la CEO până la lucrător. În plus, utilizarea tehnologiei de compensare bazată pe AI poate diminua riscul de fluctuație al salariilor angajaților.
4. Întâlnirile vor fi mai productive
Realitatea Augmentată (AR) este încă în fază incipientă, dar AI și învățarea automată sunt componentele principale care o fac să funcționeze. Ca atare, Christa Manning, vice-presedinte si lider de cercetare în furnizarea de soluții AI, Deloitte Consulting LLP, spune ca AR poate ajuta lucrătorii să găsească informațiile corecte, în locul potrivit, la momentul potrivit pentru a putea lua cele mai bune decizii, indiferent de domeniul de muncă.
De exemplu, Manning afirmă că, pe măsură ce tot mai multe companii adoptă trendul întâlnirilor video și închirierea de spații de lucru, este posibil să începem să organizăm mai bine informațiile cum ar fi resursele de talent și stilurile de lucru, care sunt tratate prin intermediul domeniului HR.
"Imaginați-vă că vă aflați într-o conferință video cu un coleg și astfel că aveți o viziune directă asupra stilului lor de comunicare, văzând sfaturi despre cum să interacționați cel mai bine cu ei sau despre memento-uri despre ceea ce trebuie discutat", explică ea.
5. Vom deveni lideri mai buni
Indiggo, o platformă alimentată de un instrument de proprietate intelectuală numită "indi", funcționează ca un creier care a consumat toate cunoștințele pe care compania le-a adunat în cei 15 ani de funcționare. De asemenea, utilizează un algoritm pentru a furniza o estimare a timpului pierdut de o companie prin analizarea dimensiunii echipei de management. Apoi redă calendarele lor pentru a vedea modul în care își petrec timpul si pune managerii, individual, să răspundă la un chestionar de tip Q&A pentru a se asigura că le este clar care sunt cele top trei priorități, și modul în care completează acestea prioritățile organizației, rezultatul indicând dacă strategia de funcționare dă rezultate sau nu.
"Impactul contraintuitiv al acestor progrese este că ele fac de fapt munca umană cu adevărat de neînlocuit", spune Alexander Rinke, cofounder și CEO al Celonis. Ca atare, el ne amintește că "Oamenii sunt mult mai buni în procesele care implică raționamentul, judecata și interacțiunea cu oamenii".
Lydia Dishman este un reporter care scrie despre intersecția dintre tehnologie, leadership și inovație. Ea este un contribuitor regulat al Fast Company și a scris și pentru CBS Moneywatch, Fortune, The Guardian, Popular Science și New York Times, printre altele.