Sectorul IT din România poate da jucători care să fie relevanți la nivel global – studiu
Companiile, la nivel mondial, au fost nevoite în ultimul timp să investească tot mai mult în cercetare și dezvoltare, pentru a rămâne competitive. La nivel global, secorul privat a crescut cu 11% cheltuielile în acest scop, în 2018, ajungând la un total de 782 de miliarde de dolari.
Informațiile provin din analiza anuală efectuată de PwC Strategy& Global Innovation, care a cuprins cele mai mari 1.000 de companii listate din lume.
O atenție deosebită acordată strategiei, culturii organizaționale și implicării top managementului
„În ultimii ani, companiile au fost nevoite să investească tot mai mult în cercetare și dezvoltare, pentru a rămâne competitive. În ciuda unui nivel record al investițiilor in acest domeniu, concluziile studiului arată și altceva, anume că performanța în inovație nu se obține doar prin creșterea cheltuielilor, ci este rezultatul unei atenții deosebite acordată strategiei, culturii organizaționale și implicării top managementului în acest proces. Mai mult decât atât, este foarte importantă înțelegerea profilului consumatorilor, dar și a disciplinei în execuția strategiei pe tot parcursul ciclului de inovare”, susține Ionuț Simion (foto), Country Managing Partner, PwC Romania.
Pe plan local, exemplele recente de succes dau încredere că sectorul tehnologiei informației din România poate da jucatori care relevanți la nivel global. Mai mult, există premisele ca, în ariile lor de competență, aceștia să creeze tehnologii care să conducă urmatorul val al dezvoltării., pe o piață extrem de competitivă, care investește considerabil în cercetare și dezvoltare, după cum adaugă Ionuț Simion.
Inovatori de top
88 de companii la nivel global, din toate regiunile si sectoarele industriale, au fost evaluate ca fiind ”inovatori de top”. Aceasta în cadrul un studiu derulat pe parcursul a cinci ani, în privința performanțelor companiilor și a investițiilor în inovație. Potrivit Global Innovation 1.000, caracteristicile comune ale companiilor cu creștere ridicată includ:
Alinierea cu obiectivele strategice. 77% dintre companiile cu creștere rapidă declară că strategiile lor de inovare sunt puternic aliniate cu strategia generală de afaceri.
Cultura organizațională. 71% dintre respondenți au declarat că veniturile companiilor lor cresc într-un ritm mai rapid decat cel al competitorilor. Subliniind alinierea dintre cultura lor organizațională și strategia de inovare.
Leadership. 78% dintre companiile care raportează creșteri ale veniturilor peste cele ale competitorilor punctează că echipa de conducere este concentrata îndeaproape.Pe strategia de investiții în cercetare și dezvoltare. Și pe strategia de inovare.
În altă ordine de idei, în funcție de industrie, numarul inovatorilor de top a crescut între 2007 și 2017. În domenii precum telecomunicații, industria bunurilor de larg consum, servicii medicale, productie industrială. Precum și în sectorul auto, cel aerospațial și industria de apărare. În vreme ce numărul inovatorilor de top s-a redus în industria petrochimică, energetică, electronică, producția de software și servicii de internet.