MBA aplicat
CEU Business School a gandit lateral, am putea spune, daca judecam dupa noua oferta facuta oamenilor de business. In colaborare cu Johns Hopkins Universiy, CEU a conceput un program intitulat "The CEU / JHU Global Consulting Project", prin care implica organizatiile si companiile in procesul de invatare al studentilor.
Astfel, participantilor la MBA li se ofera posibilitatea de a lucra in echipe de cate cinci sau sase, pe proiecte de business care au in vedere probleme reale si curente dintr-o organizatie.
Studentii sunt monitorizati de o echipa mixta formata din profesori ai CEU si ai Universitatii Johns Hopkins. Acestia ii vor sprijini pe studenti prin indicatii si module de invatare specifice fiecarui caz in parte.
In tot acest timp, studentii vor strange suficienta informatie despre compania pe care o au sub observatie, informatie care le va fi ulterior necesara finalizarii proiectului. In timpul ultimei saptamani de program, grupele de studenti vor vizita compania aleasa si, la sfarsitul perioadei, vor sustine o prezentare in fata reprezentantilor acesteia.
Temele propuse studentilor au scopul de a ajuta firma-gazda sa obtina o perspectiva noua asupra afacerii. Iata, spre exemplu, cum s-a realizat la Kraft Foods Romania intalnirea dintre procesul de invatare si realitatea de zi cu zi a afacerii. "Am implicat colegii din echipa noastra de management in vederea stabilirii unei probleme actuale si reale de rezolvat: care este cea mai eficienta strategie pentru afacere si pentru marca pentru a concura pe segmentul de praline (bomboane de ciocolata premium), un segment foarte competitiv, cu o dezvoltare accelerata in ultimii ani", explica Simona Benescu, Finance Controller and Treasury Manager de la Kraft Foods Romania. Pentru managementul organizatiei, aceasta colaborare este una profitabila pentru ca a putut colabora cu profesorii celor doua universitati si cu studentii acestora, si pentru ca, nu in ultimul rand, a beneficiat de o noua viziune asupra businessului.
"Surpriza a venit in ziua cand studentii au facut prezentarea la sediul firmei noastre, in fata unui grup de colegi din Kraft Foods Romania, incluzand membri ai comitetului de conducere", spune Simona Benescu. "Nu s-au limitat doar la datele obtinute de la noi. Au facut o cercetare de piata, care a constat atat in interviuri pentru a intelege cum sunt percepute de catre consumatori produsele noastre si cele ale competitiei, cat si in vizite in magazine pentru a vedea cum arata produsele la raft, intr-un mediu real", a mai adaugat aceasta.
Printre celelalte companii care au participat anul trecut la program se numara Western Union, PriceWaterhouseCoopers, Xerox Romania & Moldova si Filarmonica George Enescu.
Acest program face parte dintr-o platforma mai mare de educatie a Universitatii Johns Hopkins care are la baza metoda de invatare construita din studii de caz si proiecte. Colaborarea dintre CEU Business School si Johns Hopkins University a inceput in decembrie 2007. Scopul celor doua scoli este de a organiza proiectul in fiecare an, intr-o alta locatie. Urmatoarea pe harta va fi orasul Baltimore, din Maryland, unde se afla Universitatea Johns Hopkins.