Studiu: 1 din 7 români are probleme cu vederea
Revista Psychological Science prezenta în cadrul unui studiu legătura dintre micile vene din ochi și creier, care poate arăta care este starea de sănătate. “Venele din ochii tăi pot reflecta starea vaselor cerebrale deoarece au aceeași mărime, structură și funcționare. Vasele de la nivelul ochilor sunt formate din aceleași celule ca și cele de la nivelul creierului”, explica Idan Shalev, autorul studiului.
Acesta este, desigur, numai unul dintre infinitatea – dacă putem spune așa, de studii care relevă cât de important este sănătatea ochilor noștri. Implicit a întregului corp.
Vederea este considerată cel mai important simț pe care îl avem ca ființe umane. Cu toate acestea, problemele legate de vedere continuă să aibă un impact social și economic tangibil asupra vieților a miliarde de oameni din întreaga lume și asupra națiunilor din care aceștia fac parte.
Tot conform studiilor, 80% dintre tulburările vizuale pot fi prevenite sau vindecate, însă gradul de conștientizare este scăzut, iar accesul la lentilele de ochelari de calitate este, în continuare, limitat, tendință resimțită și la nivelul țării noastre. În plus, tendințele demografice, cum ar fi urbanizarea, care contribuie la dezvoltarea miopiei sau a stilurilor de viață din ce în ce mai conectate, care sporesc riscul bolilor oculare, creează nevoi emergente ale consumatorilor care necesită noi cercetări și inovare de produse. Confruntată cu o criză de vedere globală din varii motive, compania Essilor lucrează împreună cu partenerii săi pentru a lansa și a dezvolta mai multe inițiative de afaceri incluzive și non-profit la nivel local, astfel încât în viitor, fiecare român să poată vedea bine și astfel, să trăiască mai bine.
„A vedea bine este esențial. Este important pentru educație, sănătate și siguranță și calitatea vieții noastre. 80% din ceea ce învață copiii noștri este asimilat prin vedere și totuși 30% din copiii lumii au o problemă de vedere. Aproape 30% din forța de muncă globală are o vedere slabă. Acest lucru are un impact social și economic considerabil. Cu toate acestea, în multe cazuri, persoanele cu deficiențe de vedere nu știu efectiv că au nevoie de o corecție, deoarece nu au beneficiat niciodată de un test de vedere. Reflectând asupra activității Essilor România din ultimele șase luni, recunosc cu ușurință faptul că firul comun în progresul nostru a fost crearea de conștientizare, împreună cu acțiunea. Indiferent dacă ne-am concentrat pe șoferi, copii sau vârstnici, scopul nostru a fost nu numai conștientizarea, ci și transpunerea acesteia într-o schimbare reală care ne să ne ajute pe toți să mergem înainte”, a declarat Tudor Baciu, Managing Director Essilor România.
Evenimente și campanii educaționale
Acțiunile Essilor includ evenimente și campanii educaționale precum ,,Siguranța la volan începe cu o vedere bună’’ sau site-uri de informare pentru consumatorii români precum http://www.despreochi.ro/ unde sunt oferite atât informaţii despre soluţiile de corecţie a vederii, cât şi despre afecţiunile oculare şi cum poate fi împiedicată agravarea problemelor de vedere printr-o prevenţie adecvată. De asemenea, pentru ca vederea bună să devină cu adevărat accesibilă tuturor, inclusiv celor care trăiesc sub limita sărăciei, Essilor se implică activ în inițiativele filantropice, precum: donații de lentile, testări de vedere gratuite, campanii de sensibilizare și strângere de fonduri, în colaborare cu autoritățile din domeniul sănătății și sectorul nonprofit. Lansate în 2015 și extinse în 2018, programele Essilor prin care se asigură corecția și protecția vederii copiilor și tinerilor dezavantajați, au făcut ca peste 20.000 de copii să beneficieze de lentile și echipamente corective, pentru a-și proteja vederea în timpul activităților zilnice, facilitându-le în același timp accesul la sfaturi de sănătate a vederii, oferite în cadrul evenimentelor organizate la nivel național.
„Majoritatea persoanelor care au probleme de vedere nu au acces la corecția vederii, fie din cauza locului în care trăiesc, fie din cauza veniturilor mici. Pentru a ajunge la aceaste persoane, Essilor a creat noi abordări în direcția dezvoltarii produselor, prețurilor și distribuției. Dezvoltăm aceste direcții într-un mod durabil, împreună cu organizațiile locale, pentru a le permite să continue să susțină nevoile locale, pe măsură ce acestea evoluează. De aceea, oferim servicii și produse pentru toată lumea, fiindcă ne dorim ca fiecare om să primească ceea ce este mai bun – mai ales atunci când vine vorba despre ochi și vedere. Filozofia Essilor, pe care o aplicăm pentru fiecare client este: „O viață mai bună printr-o vedere mai bună”, adaugă Tudor Baciu.
În acest sens, echipele Essilor se mobilizează în fiecare an de Ziua Mondială a Vederii pentru a aduce în atenția opiniei publice importanța unei vederi bune, ocazie cu care toți angajații Essilor participă la operațiuni de screening și recomandări pentru testarea vederii.
67.000 de angajați din întreaga lume
Un alt proiect recent inițiat de Essilor, cu impact național, este parteneriatul cu piloții Emil Ghinea, Andrei Dumitrescu, Silviu Dumitrescu și Academia Titi Aur, pentru conștientizarea importanței vederii bune la volan, prin intermediul lentilelor Transitions®. Vizibilitatea bună la volan se bazează pe o combinație de factori: protejarea vederii de reflexiile și strălucirile luminoase, precum și necesitatea unui contrast nocturn clar. Majoritatea șoferilor nu știu că este necesar să își protejeze ochii atunci când se află la volan, pentru siguranța lor și a tuturor participanților la trafic. Lentilele Transitions® îndeplinesc aceste cerințe și asigură o protecție eficientă împotriva efectului de orbire, oferind acoperire antireflexivă. De asemenea, studiile au demonstrat faptul că anumite culori ale lentilelor, cum ar fi maro sau gri, îi ajută pe șoferi să distingă mai ușor semnalele luminoase, precum semafoarele sau stopurile de frână, oferind astfel un timp mai bun de reacție. În cadrul evenimentelor organizate prin acest parteneriat, se asigură screeningul a peste 10.000 de șoferi.
„Din poziția sa de lider mondial în domeniul opticii oftalmologice, grupul Essilor se angajează să dezvolte soluții de îngrijire a vederii care să contribuie la corectarea și protejarea nevoilor vizuale individuale ale celor 7,4 miliarde de oameni care populează planeta noastră. Pentru a atinge acest obiectiv ambițios, plasăm misiunea noastră de a îmbunătăți viața prin îmbunătățirea vederii, în centrul a tot ceea ce facem, respectând valorile și principiile care au stat la baza formării grupul Essilor, cu aproape 170 de ani în urmă. Misiunea noastră reunește 67.000 de angajați din întreaga lume, conduce strategia, stimulează inovația și ghidează angajamentele noastre și la nivel local, față de fiecare dintre părțile interesate”, a conchis Tudor Baciu, Managing Director Essilor România.