Victor Mateș, patronul Apidava, este de formație profesor de științe exacte, mai precis, de fizică. A intrat în business imediat după 89, pe când piața mustea de oportunități și te puteai descurca fără mari cunoștințe antreprenoriale. Granițele se deschiseseră, românii vedeau cum trăiesc vecinii lor „de-afară” și își doreau o viață similară. Așa că la început s-a profilat pe comerț și a demarat mai multe afaceri care i-au adus câștiguri bune. Însă visul lui era să construiască un business în jurul marii sale pasiuni – apicultura. Prin urmare, acum 25 de ani a pornit cu încă doi asociați o afacere apicolă. N-avea să-i fie ușor. Au fost 10 ani în care firma a continuat să funcționeze „cu bani aduși de-acasă”. Asta deoarece românii consumă puțină miere, așadar veniturile erau mici. Ca să se redreseze, Apidava a început să exporte către țări din toate colțurile lumii, iar businessul a crescut de la sine.
În prezent, cifra de afaceri a companiei a ajuns la nu mai puțin de 9 milioane de euro, Apidava clasându-se în topul primilor trei producători din țară pe toate diviziile de business. Compania din Blaj prelucrează nu mai puțin de 12% din toată cantitatea de miere care se produce în România, după cum ne-a spus Victor Mateș în cadrul unui interviu.
Citește integral profilul lui Victor Mateș aici: