George Bădița: Cursurile de leadership și cultură organizațională mi-au permis să creez un mediu de lucru plăcut, fără ierarhie, centrat pe încurajarea autonomiei
Decizia privind înscrierea la un MBA a fost strâns corelată cu intenția de a începe un business. Deși aveam un background educațional multidisciplinar și o experiență profesională relevantă în domeniul relațiilor internaționale, am realizat că drumul antreprenoriatului necesită know-how teoretic și apartenență la o comunitate diferite de ceea ce experimentasem. În momentul în care călătoria în domeniul de business s-a conturat, am decis să urmez un program MBA.
Speranța (devenită realitate) a fost să dobândesc acele abilități care să îmi faciliteze construirea unei organizații performante, diferită de modelul clasic de secol XIX. Cum am ales școala de business? Întrebarea îmi trezește amintiri mixte … nu știam de unde să pornesc, motiv pentru care am început un screening pe internet, fiind atras într-un rabbit hole.
Într-un final, m-am repliat și am început să întreb în stânga și în dreapta. Mi-au fost indicate 3-4 referințe, iar filtrarea financiară a eliminat un program. Pentru celelalte rămase în cursă, profilul economic al ASE-ului și asocierea cu o universitate din America de Nord (în contrapartidă cu asocierile cu programe europene) au condus la alegerea programului Romanian – Canadian EMBA. Aș spune că Romanian – Canadian EMBA a avut un impact semnificativ.
Călătoria a fost intensă, iar experience-sharing – atât din partea lectorilor și guestspeaker-ilor, cât și a colegilor – a constituit punctul forte ale programului. Fără a minimiza beneficiile curriculei teoretice, pentru mine, o persoană fără experiență prea însemnată în zona de business, faptul că am dezbătut use-caseuri, că am analizat companii, că am primit inputuri de la colegii cu expertiză și de la profesori a fost neprețuit. Ar mai fi un aspect: pe parcursul MBA-ului am fost inspirat, fiecare proiect în parte fiind legat de propria afacere. La final, am integrat toate acele proiecte de etapă, plus input-ul final, rezultând un proiect foarte aplicat și util pentru propria firmă.
După MBA, am derivat proiectul final într-o strategie multianuală, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Mai mult, cursurile țintite pe leadership și cultură organizațională mi-au permis să creez un mediu de lucru plăcut, fără ierarhie, centrat pe încurajarea autonomiei și dezvoltarea personală și profesională a colegilor din firmă. Dintre toate beneficiile, cel mai mult m-a ajutat cumulul de cunoștințe și abilități, dublat de rețeaua extinsă de relații.
Cred că apartenența la Asociația Absolvenților oferă oportunități nebănuite pe termen lung: learning through shared experiences, potențiale asocieri în proiecte de business, hot contacts la anumite companii.
Din ipostaza de business owner o utilitate deosebită a fost dată de analizarea și discutarea use-case-urilor și de invitarea unor antreprenori și senior executives care au împărtășit din expertiza și experiența lor.
Foto: freepik.com
Acest material a fost preluat din Ghid MBA 2023.
Pentru a vizualiza un preview al Ghidului MBA 2023, click aici.
Pentru a achiziționa varianta print, click aici.