Atragerea și reținerea talentelor, principala provocare a oamenilor de HR în 2022
În 2021, întrebarea: „Avem sau nu avem nevoie de o schimbare organizațională?” a fost înlocuită de: „Cum implementăm schimbarea de care avem nevoie?”. Care să fie principala provocare a oamenilor din HR în 2022?
Anul trecut, multe companii au încercat să se întoarcă la birou, adoptând un model de muncă hibrid. Altele au decis că de acum încolo vor munci doar de la distanță, așa că și-au schimbat metodele de recrutare a oamenilor și gestionare ale forței de muncă. Indiferent de alegerile făcute, modul în care am muncit a impus necesitatea instrumentelor potrivite.
Tot mai mulți antreprenori și manageri de Resurse Umane au realizat că transformarea digitală a businessului este singura soluție pentru a putea rămâne în continuare relevanți pe piața muncii. Soluțiile digitale de HR au ajutat nu doar ca recrutarea și onboardingul să fie posibile de la distanță, dar și ca organizațiile să se adapteze mai ușor la schimbările le-gislative ce au vizat kurzarbeitul sau șomajul tehnic.
Cu toate acestea, modul în care au trăit majoritatea an-gajaților în 2021 a fost marcat de incertitudine și anxietate față de viitor. Pentru că burnoutul a fost o problemă de actualitate la muncă, tot mai mulți oameni au căutat echilibrul între job și viața personală, au început să investească în sănătatea lor fizică, dar și emoțională. La nivelul climatului de business, cei mai mulți dintre directorii generali din România au început anul 2021 plini de optimism, însă pe parcurs și-au dat seama că este tot mai greu să rețină talentele în companie. Noua normalitate a muncii le-a oferit angajaților posibilitatea de a se angaja oriunde, așa că retenția a fost provocarea anului trecut.
SUBIECTELE PREDILECTE PE AGENDA DE LUCRU A HR-ULUI ÎN 2022
În România, principala provocare din agenda de lucru a HR-ului rămâne în 2022 atragerea și reținerea talentelor. Anul trecut s-a văzut dezghețarea pieței muncii, așadar companiile n-au ezitat să-și mărească echipele, iar angajații să plece pentru oferte de muncă mai bune. Cu toate acestea, anul trecut s-au conturat mai bine beneficiile ce țin de well-being oferite anga-jaților și programele de training.
Eforturile îndreptate înspre angajat sunt acțiuni de retenție, însă observ că aceste beneficii devin reale, spre deosebire de anii trecuți în care multe companii ofereau beneficii de suprafață ce nu se pliau pe nevoile actuale ale angajaților. Cred că programele de training bine puse la punct vor fi cheia pentru a satisface atât nevoile de dezvoltare ale angajaților, cât și pentru a rezolva problema deficitului de competențe din interiorul echipelor.
Mă aștept ca în 2022 să văd o și mai mare deschidere a departamentelor de HR înspre tehnologie. Fie că este vorba despre optimizarea proceselor operaționale sau inteligența artificială din softurile de recrutare, managerii de HR își vor îndrepta atenția înspre tehnologiile de care au nevoie pentru a-și face munca eficient.
Despre adaptare și loialitate aflați din site-ul www.hrmanageronline.ro.