Cum a schimbat pandemia managementul talentelor
Pandemia de COVID-19 a determinat reinterpretări semnificative ale afacerilor, ne-a afectat drastic viața și va modela pe termen lung viitorul modului în care ne desfășurăm activitatea și a schimbat managementul talentelor.
Și piața muncii trece printr-o transformare. Un raport al Forumului Economic Mondial arată că, odată cu nevoia companiilor de a reconstrui strategiile de HR, criza actuală a mai scos în evidență o problemă: faptul că nu sunt implementate instrumente de măsură a valorii talentelor și pentru cuantificarea profitului generat de investiția în resursele umane. Asta pentru că percepția era greșită în unele organizații, angajații fiind priviți mai degrabă din perspectiva costurilor decât din cea a valorii create. Așadar, mobilitatea talentelor și importanța dată recalificării și pregătirii pentru noi roluri și responsabilități vor asigura succesul în afaceri – deoarece nevoia unei forțe de muncă agile este esențială în noua normalitate.
Totodată, să nu uităm că inovația generează calitate și susține succesul. Un sondaj recent realizat de compania de consultanță McKinsey, printre mai mult de 200 americani din top management, arată că aproape trei sferturi dintre aceștia simt că 2020 a venit cu schimbări majore în modul în care lucrăm și trăim, în timp ce 90% au avut impresia că modul în care fac afaceri s-a schimbat radical. Problema este că doar 1 din 5 respondenți posedă expertiza, resursele și angajamentul de a-și asuma noi indicatori de creștere. Analiza McKinsey arată că organizațiile care investesc în mod constant în inovație își depășesc competitorii în vremuri de criză. Așadar, în era post-pandemică, companiile care se axează pe diversitate, își creează o cultură organizațională bazată pe incluziune, adoptă noile tehnologii, își dezvoltă angajații și implementează campanii de employer branding vor lua fața competitorilor – asta dacă nu se întâmplă deja.
RETENȚIA DE TALENTE POST-PANDEMIE
Managementul talentelor înseamnă, printre altele, angajarea oamenilor cu competențele potrivite și alinierea dezvoltării lor profesionale la strategia companiei. Dar cum poate o organizație să își țină oamenii – și să-i mai și dezvolte?
Află câteva idei de la Tami Simon, de la compania de consultanță în HR și beneficii extrasalariale Segal accesând www.hrmanageronline.ro.